SCORM (доповнення)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Версія від 11:31, 17 грудня 2010, створена Fryz sm (обговореннявнесок)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

SCORM - Sharable Content Object Reference Model (модель обміну навчальними матеріалами).


SCORM

З розвитком Мережі та розповсюдженням дистанційного навчання робота над SCORM стандартом стала ключовим завданням ADL. SCORM з'єднав і поліпшив розроблені раніше стандарти і специфікації, створивши чітку модель розповсюдження освітнього контенту, засновану на LMS.

Web став основним середовищем розповсюдження об'єктів SCORM, тому немає необхідності адаптувати до нових платформ подальші програмні розробки. Але сам SCORM продовжує розвиватися так само, як і середовище його поширення Web. В даний час SCORM використовує модель представлення інформації, специфікації і стандарти мета-дата елементів, що дають системі можливість бути доступною і описувати та порядок освітній контент.

У той час як SCORM продовжує розвивати технічні стандарти електронного дистанційної освіти, дослідники CBI зосереджують свою увагу на наступних проблемах:

- Визначення багаторазового використання освітніх об'єктів.

- Розробка нових моделей контенту.

- Розробка моделі оцінки знань.

- Створення нових моделей упорядкування змісту (sequencing).

- Створення освітніх «сховищ».

Кожна з цих проблем веде до створення нових специфікацій, які розширять роботу SCORM.

Історія

Міністерство Оборони (DoD) та Департамент політики в галузі науки і технології Адміністрації Президента США (OSTP) у листопаді 1997 оголосили про створення ініціативи ADL (Advanced Distributed Learning). Метою створення даної ініціативи є розвиток стратегії, що проводиться міністерством оборони і урядом в області модернізації навчання і тренінгів, а також для об'єднання вищих навчальних закладів та комерційних підприємств для створення стандартів у сфері дистанційного навчання.

Створення стандарту «SCORM» є першим кроком на шляху розвитку концепції ADL, оскільки цей стандарт визначає структуру навчальних матеріалів і інтерфейс середовища виконання, за рахунок чого навчальні об'єкти можуть бути використані в різних системах електронного дистанційної освіти. SCORM описує цю технічну структуру з допомогою деяких основних принципів, специфікацій та стандартів, заснованих на роботі інших вже створених специфікацій і стандартів електронного та дистанційної освіти. Організації, які створили ці стандарти продовжують працювати з ADL, розвиваючи і покращуючи їх власні специфікації і стандарти електронного та дистанційної освіти і допомагаючи будувати і покращувати SCORM.

Модель даних SCORM RTE

Мета створення єдиної моделі даних полягає в тому, щоб гарантувати відстеження певного набору даних про SCO будь - якою LMS. Наприклад, якщо відстеження зароблених учням балів є основною вимогою, то необхідно надати єдиний спосіб для надання такої інформації від елемента навчального матеріалу в LMS. Якщо SCO буде використовувати будь-який свій формат запису та надання даних, то LMS виявиться не в змозі приймати, зберігати та обробляти таку інформацію.

Модель даних SCORM RTE заснована на Стандарті Освітніх технологій IEEE 1484.11.1 - модель даних для взаємодії з елементами навчального матеріалу, наданому IEEE LTSC Computer Management Instruction (CMI, інструкція з комп'ютерного управління). IEEE 1484.11.1 - це стандарт, що визначає набір елементів моделі даних, які можуть бути використані для передачі даних від SCO до LMS. Цей набір даних включає інформацію про:

  • Учня.
  • Взаємодію учня з SCO при його вивченні.
  • Кінцеву мету вивчення SCO.
  • Ступені успішності.
  • Ступені завершення.

Така інформація може бути корисна в багатьох випадках. Наприклад, для відстежування ступеня просування учня у вивченні курсу та успішності цього вивчення, для формування порядку проходження матеріалу, для отримання інформації про взаємодію учня з SCO.

Чи обов'язково слідувати вимогам SCORM?

Потрібно мати на увазі, що SCORM поки ще остаточно не утвердився як стандарт, і що процедура незалежного сертифікування для нього ще навіть не розпочато. Тому по відношенню до SCORM правомірно вживати термінологічний вираз «претендує на відповідність стандарту».

Тим не менш, для ефективної роботи в системах навчання, що використовують ресурси Інтернету, дотримання вимог SCORM необхідно.

Для відстеження успіхів і досягнутого рівня компетенції учнів, а також для розробки певного маршруту просування учня за матеріалами курсу потрібне дотримання специфікацій SCORM «Середовище виконання програм» та «Послідовність подачі матеріалу».

Для експортування навчальних матеріалів («змісту») в інші віртуальні середовища навчання, що відповідають вимогам SCORM, необхідно дотримуватися формат обміну даними під назвою «упаковка змісту», описаний у «Моделі інтеграції змісту» в рамках SCORM.

Згідно з вимогами SCORM, навчальні програми повинні містити три основних компоненти:


  • Мова взаємодії програм (run-time communications) - іншими словами, стандартна мова, на якому навчальна програма «спілкується» з системою організації навчання (LMS) або з віртуальним середовищем навчання (VLE). Наявність такої мови важливо перш за все тому, що він дозволяє запустити і завершити програму навчання, перебуваючи в LMS або VLE. Крім того, ця мова робить можливим передачу даних про оцінки з навчальної програми в LMS.
  • Файл-маніфест / пакет змісту (Content package). Цей файл містить повний опис курсу навчання і його складових.
  • Метадані про курс. Кожен фрагмент курсу - зображення, сторінка HTML або відеокліп - асоціюється з певним файлом метаданих, в якому містяться вказівки на те, що цей фрагмент собою являє і де знаходиться.


SCORM - це зібрання специфікацій і стандартів, які були зібрані в декілька "технічних книг". Кожна може розглядатися як окрема книга. Майже всі специфікації і основні принципи взяті від інших організацій. Ці технічні книги стосуються трьох головних тем:

- "Content Aggregation Model (CAM)" (Модель Накопичення Змісту);

- "Run-time Environment (RTE) (Середовище виконання)";

- "Sequencing and Navigation" (SN) (Упорядкування та Навігація).

ADL буде оновлювати ці книги або додавати нові у міру необхідності.

SCORM об'єднує технічні розробки IMS, AICC, ARIADNE, і IEEE LTSC в єдину референс-модель для загального використання в електронному дистанційній освіті.

Так як передбачається, що книги можуть використовуватися окремо, в них існують загальні повторювані розділи. Так, наприклад, книга Run-time Environment RTE, яка стосується механізмів взаємодії, відтворення і запуску навчальних матеріалів у середовищі виконання на основі стандартного інтерфейсу і моделі даних, часто звертається до об'єктів Sharable Content Objects (SCOs). Більш докладно про об'єкти Sharable Content Objects (SCOs) (об'єднані одиниці змісту) можна знайти в книзі Content Aggregation Model (CAM).

Джерела інформації

http://docs.moodle.org/en/Credits#Key_Moodle_Roles

http://www.rusticisoftware.com/scorm-explained/.

http://ifets.ieee.org/russian/depository/v10_i3/html/9_bogomolov.htm