Робота в середовищі програмування. Запуск програм на виконання

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Версія від 13:15, 24 травня 2010, створена Goncharuk n (обговореннявнесок) (Створена сторінка: '''Мета уроку:''' навчити дітей працювати в середовищі Паскалю, основним прийомам роботи з …)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

Мета уроку: навчити дітей працювати в середовищі Паскалю, основним прийомам роботи з текстовим редактором, методам відлагоджування програм

Тип уроку: практична робота

Хід уроку:

Організаційна частина

1) привітання з учнями

2) перевірка присутності учнів на уроці

3) призначення чергових

Оголошення теми і мети уроку

Закріплення знань та вмінь

1. На початку уроку рекомендується повторити основні прийоми роботи з оболонкою Turbo Pascal, призначення пунктів меню, що були розібрані на попередньому уроці.

2. Дати учням завдання завантажити файл Turbo.exe. Відкрити нове вікно за допомогою пункту меню File - New. Набрати в цьому вікні довільний текст та зберегти його під власним ім'ям (пункт меню File - Save). Закрити вікно (пункт меню Window - Close).

3. Відкрити щойно збережений файл (пункт меню File - Open). Виконати в ньому деякі зміни, потім змінити поточний каталог (пункт меню File - Change dir) та зберегти змінений файл під новим ім'ям в новому поточному каталозі (пункт меню File - Save as).

4. Відкрити нове вікно та розташувати обидва відкритих вікна мозаїкою (пункт меню Window - Tile).

5. У першому вікні виділити фрагмент тексту (мишкою або клавішами зі стрілочками при натиснутій клавіші Shift). Скопіювати або вирізати виділений фрагмент в буфер обміну (пункт меню Edit - Copy або Edit - Cut). Активізувати друге вікно, клацнувши по ньому мишкою або натиснувши клавіші Alt+№ вікна, та вставити скопійований в буфер обміну фрагмент (пункт меню Edit - Paste).

6. Розвернути друге вікно на весь екран (пункт меню Window - Zoom). Організувати у цьому вікні пошук заданого підрядка, наприклад, слово "стіл" (пункт меню Search - Find). Зверніть увагу дітей на тому, що якщо ми хочемо шукати задане слово, набране тільки маленькими буквами, необхідно встановити опцію Case sensitive, а якщо необхідно шукати це слово, як окреме (воно може входити в склад інших слів, наприклад, стілець), то ще й опцію Whole words only. Для організації пошуку у всьому тексті незалежно від положення текстового курсору, крім того, необхідно вибрати опції Global та Entire scope (напрямок пошуку при цьому являється несуттєвим).

7. Для закріплення навичок пошуку в тексті можна дати ще завдання виконати заміну одного слова іншим з встановленням різного варіанта опцій.

8. Змінити розміри та місце положення активного вікна (пункт меню Window - Size/move).

9. Закрити всі вікна та вийти з середовища (пункт меню File - Exit).

Примітка: Майже всі вказані завдання можна виконувати за допомогою "гарячих" клавіш та мишки. Дітям можна пропонувати всі можливі методи, хоча, на мій погляд, якщо дитина може працювати з меню, вона завжди зробить необхідні дії, а при довгій роботі за комп'ютером учень сам прийде до бажання збільшити швидкість роботи і вивчить гарячі клавіші.

Методи запуску на виконання та відлагодження програм необхідно ще раз повторити. Якщо вистачить часу, можна на чужому коді (взятому, наприклад, з підкаталогу TP\Examples) опрацювати компіляцію та запуск програми на виконання. Хоча на своїх програмах дитина швидше зрозуміє цей процес.

Домашнє завдання:

• повторити сторінки 32 - 38 підручника; • відпрацювати роботу з середовищем Turbo Pascal, опрацювати всі перелічені пункти меню.