Портфоліо навчальної теми "Площі поверхонь тіл обертання" (11 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Версія від 00:40, 9 листопада 2016, створена Gutsajlo si (обговореннявнесок) (Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи))
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

"Тіла обертання навколо нас"

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

  • Геометрія
  • Інформатика
  • Українська мова

Вік учнів, клас

16-17 років, 11 клас

Стислий опис проекту

Навчальний проект "Тіла обертання навколо нас" розроблений відповідно до навчальної програми з геометрії для учнів 11 класу. Під час проекту учні самостійно досліджуватимуть властивості просторових фігур обертання, їх застосування в повсякденному житті та майбутній професійній діяльності. Для проекту учні об'єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики.

Теоретики повинні опрацювати теоретичний матеріал.

Історики повинні з'ясувати історію походження термінів та понять даної теми.

Дослідники повинні з'ясувати де зустрічаються тіла обертання у повсякденному житті.

Практики повинні скласти задачі з прикладним та професійним змістом на застосування тіл обертання.

Ключове запитання:

        Як математика допомагає у повсякденному житті?

Тематичні запитання:

        Чи можу я бути дослідником?
        Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?

Змістові запитання:

     1. Що таке тіло обертання?
     2. Які тіла обертання ви знаєте?
     3. В результаті обертання яких геометричних фігур можуть бути отримані куля, конус та циліндр?
     4. Дайте означення кулі, конуса та циліндра. Що у них спільного та у чому відмінність?
     5. Як знаходити об'єми тіл обертання?
     6. Як обчислити площу поверхні тіл обертання?
     7. Які можливі комбінації кулі з іншими тілами обертання?

Проект закінчується презентаціями робіт учнів, у яких вони показують розв'язок поставлених перед ними завдань.

План вивчення теми (вставити файл)

План реалізації проекту

Оцінювання

Оцінювання проводиться протягом всього проекту. Спочатку проводиться опитування для визначення загального рівня попередніх знань учнів за допомогою Т–таблиці. Це допоможе визначити навчальні потреби учнів перед початком роботи над проектом. Щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у Word. Впродовж роботи над проектом проводяться консультації. Учні опрацьовують літературу, користуються інтернет ресурсами наданими вчителем та ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаної роботи. Після демонстрації та захисту презентацій, учні мають можливість оцінити свою роботу використовуючи форми оцінювання презентації.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Діяльність вчителя:

1. Вчитель оголошує учням тему навчального проекту.

2. Пропонує публікацію про даний проект.

3. Вчитель розповідає про навчання за методом проектів.

4. Пропонує презентацію проекту учням, ознайомлює з ключовими та тематичними запитаннями.

5. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою Т–таблиці.

6. Учні за допомогою вчителя об’єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики. Вчитель дає завдання учням кожної групи.

7. Вчитель пропонує групам учнів допоміжні матеріали для дослідження.

8. Вчитель перевіряє знання учнів за допомогою опитувальника.

9. Вчитель пропонує учням пройти тест на знання авторського права у інтернеті.

10. Вчитель надає учням інструкцію по створенню блогу в інтернеті.

11. Вчитель надає перелік сайтів на яких є інформація по даній темі.

12. Вчитель для перевірки достовірності файлів знайдених в інтернеті готує форму для оцінювання блогу.

Діяльність учнів

13. Учні обговорюють висунуті проблеми і питання.

14. Учні опрацьовують запропоновані матеріали та повідомляють вчителя про ре-зультати свого дослідження.

15. Використання електронної пошти для спілкування з учнями.

16. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.

17. Учні всіх груп використовують літературу та інтернет ресурси для пошуку потрібної їм інформації.

18. Учні працюють з контрольним списком оцінювання сайтів для перевірки достовірності фактів, які вони збирались використовувати у своєму дослідженні.

Заключний етап

19. Учні представляють результати досліджень у вигляді презентацій.

20. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?»

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Гуцайло Соломія Ігорівна

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики, математика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка

Місто\село, район, область

смт. Підволочиськ, Тернопільська обл.

Контактні дані

Електронна пошта - ssolomika@gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Вересень-листопад 2016 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка, фіз-мат, 403 аудиторія

Тренери

Барна Ольга Василівна, Галан Віра Іванівна