Відмінності між версіями «Портфоліо навчальної теми "Площі поверхонь тіл обертання" (11 клас)»

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук
(Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи))
(План вивчення теми)
 
(Не показані 34 проміжні версії цього користувача)
Рядок 3: Рядок 3:
 
=="Тіла обертання навколо нас"==
 
=="Тіла обертання навколо нас"==
  
=Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети=
+
=Основний та другорядні навчальні предмети=
 
*Геометрія
 
*Геометрія
 
*Інформатика
 
*Інформатика
 
*Українська мова
 
*Українська мова
 +
*Географія
 +
*Історія
  
 
=Вік учнів, клас=
 
=Вік учнів, клас=
Рядок 13: Рядок 15:
 
=Стислий опис проекту=
 
=Стислий опис проекту=
 
Навчальний проект "Тіла обертання навколо нас" розроблений відповідно до навчальної програми з геометрії для учнів 11 класу. Під час проекту учні самостійно досліджуватимуть властивості просторових фігур обертання, їх застосування в повсякденному житті та майбутній професійній діяльності. Для проекту учні об'єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики.
 
Навчальний проект "Тіла обертання навколо нас" розроблений відповідно до навчальної програми з геометрії для учнів 11 класу. Під час проекту учні самостійно досліджуватимуть властивості просторових фігур обертання, їх застосування в повсякденному житті та майбутній професійній діяльності. Для проекту учні об'єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики.
 
'''Теоретики''' повинні опрацювати теоретичний матеріал.
 
 
'''Історики''' повинні з'ясувати історію походження термінів та понять даної теми.
 
 
'''Дослідники''' повинні з'ясувати де зустрічаються тіла обертання у повсякденному житті.
 
 
'''Практики''' повинні скласти задачі з прикладним та професійним змістом на застосування тіл обертання.
 
  
 
'''Ключове запитання:'''
 
'''Ключове запитання:'''
Рядок 35: Рядок 29:
 
       3. В результаті обертання яких геометричних фігур можуть бути отримані куля, конус та циліндр?
 
       3. В результаті обертання яких геометричних фігур можуть бути отримані куля, конус та циліндр?
 
       4. Дайте означення кулі, конуса та циліндра. Що у них спільного та у чому відмінність?
 
       4. Дайте означення кулі, конуса та циліндра. Що у них спільного та у чому відмінність?
       5. Як знаходити об'єми тіл обертання?
+
       5. Як обчислити площу поверхні тіла обертання?
      6. Як обчислити площу поверхні тіл обертання?
+
       6. Які можливі комбінації кулі з іншими тілами обертання?
       7. Які можливі комбінації кулі з іншими тілами обертання?
 
  
 
Проект закінчується презентаціями робіт учнів, у яких вони показують розв'язок поставлених перед ними завдань.
 
Проект закінчується презентаціями робіт учнів, у яких вони показують розв'язок поставлених перед ними завдань.
  
=План вивчення теми (вставити файл)=
+
=План вивчення теми=
 
[https://drive.google.com/open?id=0B3zxn8laCQu6UHcyZWZwTFlKMkU План реалізації проекту]
 
[https://drive.google.com/open?id=0B3zxn8laCQu6UHcyZWZwTFlKMkU План реалізації проекту]
 +
 +
[https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfWFliYXZKblRzeDQ План вивчення теми]
 +
 +
[https://drive.google.com/open?id=1LAosKBEf1_2ZhpHTigwFKr-MabCAAit7h0qJ1iGH3A0 План впровадження проекту]
  
 
=Оцінювання=
 
=Оцінювання=
Оцінювання проводиться протягом всього проекту.  Спочатку проводиться опитування для визначення  загального рівня попередніх знань учнів за допомогою Т–таблиці. Це допоможе визначити навчальні потреби учнів перед початком роботи над проектом.  Щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у Word. Впродовж роботи над проектом проводяться консультації. Учні опрацьовують літературу, користуються інтернет ресурсами наданими вчителем та ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаної роботи. Після демонстрації та захисту презентацій, учні мають можливість оцінити свою роботу використовуючи форми оцінювання презентації.
+
Оцінювання проводиться протягом всього проекту.  Спочатку проводиться опитування для визначення  загального рівня попередніх знань учнів за допомогою [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfQzB2dzdTUlNqdUE ЗХД–таблиці]. Це допоможе визначити навчальні потреби учнів перед початком роботи над проектом.  Щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfbWpURi1mTGtWS1U Word]. Впродовж роботи над проектом проводяться консультації. Учні опрацьовують літературу, користуються інтернет ресурсами наданими вчителем та ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаної роботи. Після демонстрації та захисту презентацій, учні мають можливість оцінити свою роботу використовуючи [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfa29scVlFeGpreVk форми оцінювання презентації].
  
=Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)=
+
=Діяльність учнів та вчителя=
'''Діяльність вчителя:'''
 
  
 
1. Вчитель оголошує учням тему навчального проекту.
 
1. Вчитель оголошує учням тему навчального проекту.
  
 
2. Пропонує публікацію про даний проект.
 
2. Пропонує публікацію про даний проект.
 +
 +
[[Файл:Awtqedfhd.png|400px]]
 +
[[Файл:Публікація2.png|400px]]
  
 
3. Вчитель розповідає про навчання за методом проектів.
 
3. Вчитель розповідає про навчання за методом проектів.
  
4. Пропонує презентацію проекту учням, ознайомлює з ключовими та тематичними запитаннями.
+
4. Пропонує [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfX0QxTkRaZTJCMzg презентацію] проекту учням, ознайомлює з ключовими та тематичними запитаннями.
  
 
5. Учні обговорюють висунуті проблеми і питання.
 
5. Учні обговорюють висунуті проблеми і питання.
  
6. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою Т–таблиці.
+
6. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfQzB2dzdTUlNqdUE ЗХД–таблиці].
  
6. Учні за допомогою вчителя об’єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики. Вчитель дає завдання учням кожної групи.
+
7. Учні за допомогою вчителя об’єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики. Вчитель дає [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfbWpURi1mTGtWS1U завдання] учням кожної групи.
  
7. Вчитель пропонує групам учнів допоміжні матеріали для дослідження.
+
'''[https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfQzVsQTBYYWNUZXM Теоретики]''' повинні зібрати основні відомості про тіла обертання: циліндр, конус, кулю, сферу, складові елементи, та все це скласти в інформаційну картку.
  
8. Вчитель перевіряє знання учнів за допомогою опитувальника.
+
'''[https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfOU05X3hNbndia00 Історики]''' повинні з'ясувати історію походження термінів та понять пов'язаних з тілами обертання.
  
9. Вчитель пропонує учням пройти тест на знання авторського права у інтернеті.
+
'''[https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfbzdaM3JQTE9ib28 Дослідники]''' повинні з'ясувати де зустрічаються тіла обертання у повсякденному житті.
  
10. Вчитель надає учням інструкцію по створенню блогу в інтернеті.
+
'''[https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfOVBFWXNGTTlhUFk Практики]''' повинні скласти задачі з прикладним та професійним змістом на застосування тіл обертання.
  
11. Вчитель надає [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfQXk4ODlscmtKekU перелік сайтів] на яких є додаткова інформація по даній темі.
+
8. Вчитель пропонує групам учнів допоміжні матеріали для дослідження.
  
12. Вчитель для перевірки достовірності файлів знайдених в інтернеті готує форму для [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfbFJwaG1XMzRycm8 оцінювання блогу].
+
9. Учні опрацьовують запропоновані матеріали та повідомляють вчителя про результати свого дослідження.
  
'''Діяльність учнів'''
+
10. Вчитель перевіряє знання учнів за допомогою [https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScteh5MSul35UthzyaiVi5ZjNFuS3iOnr2F17jZoVZawK_4gg/viewform?entry.409545826&entry.2000323524 опитувальника].
  
13.  
+
11. Використання електронної пошти для спілкування з учнями.
  
14. Учні опрацьовують запропоновані матеріали та повідомляють вчителя про результати свого дослідження.
+
12. Вчитель пропонує учням пройти [https://drive.google.com/open?id=1_vIafDWzG_fNOle_YwcN-Ta5gTKM-lJbOe9DiEohgtU тест] на знання авторського права у інтернеті.
  
15. Використання електронної пошти для спілкування з учнями.
+
13. Вчитель надає учням інструкцію по створенню блогу в інтернеті.
  
16. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.
+
14. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.
  
17. Учні всіх груп використовують літературу та інтернет ресурси для пошуку потрібної їм інформації.
+
15. Вчитель надає [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfQXk4ODlscmtKekU перелік сайтів] на яких є додаткова інформація по даній темі.
 +
 
 +
16. Учні всіх груп використовують літературу та інтернет ресурси для пошуку потрібної їм інформації.
 +
 
 +
17. Вчитель для перевірки достовірності файлів знайдених в інтернеті готує форму для [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfbFJwaG1XMzRycm8 оцінювання блогу].
  
 
18. Учні працюють з контрольним списком оцінювання сайтів для перевірки достовірності фактів, які вони збирались використовувати у своєму дослідженні.
 
18. Учні працюють з контрольним списком оцінювання сайтів для перевірки достовірності фактів, які вони збирались використовувати у своєму дослідженні.
  
'''Заключний етап'''
+
19. Учні представляють результати досліджень у вигляді презентацій.
  
19. Учні представляють результати досліджень у вигляді презентацій.
+
20. Учні оцінюють свою роботу за допомогою [https://drive.google.com/open?id=0Bz4U206YrFXfa29scVlFeGpreVk форми оцінювання презентації].
  
20. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?»
+
21. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?»
  
 
=Відомості про автора=
 
=Відомості про автора=

Поточна версія на 15:13, 9 листопада 2016

Назва навчальної теми

"Тіла обертання навколо нас"

Основний та другорядні навчальні предмети

  • Геометрія
  • Інформатика
  • Українська мова
  • Географія
  • Історія

Вік учнів, клас

16-17 років, 11 клас

Стислий опис проекту

Навчальний проект "Тіла обертання навколо нас" розроблений відповідно до навчальної програми з геометрії для учнів 11 класу. Під час проекту учні самостійно досліджуватимуть властивості просторових фігур обертання, їх застосування в повсякденному житті та майбутній професійній діяльності. Для проекту учні об'єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики.

Ключове запитання:

        Як математика допомагає у повсякденному житті?

Тематичні запитання:

        Чи можу я бути дослідником?
        Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?

Змістові запитання:

     1. Що таке тіло обертання?
     2. Які тіла обертання ви знаєте?
     3. В результаті обертання яких геометричних фігур можуть бути отримані куля, конус та циліндр?
     4. Дайте означення кулі, конуса та циліндра. Що у них спільного та у чому відмінність?
     5. Як обчислити площу поверхні тіла обертання?
     6. Які можливі комбінації кулі з іншими тілами обертання?

Проект закінчується презентаціями робіт учнів, у яких вони показують розв'язок поставлених перед ними завдань.

План вивчення теми

План реалізації проекту

План вивчення теми

План впровадження проекту

Оцінювання

Оцінювання проводиться протягом всього проекту. Спочатку проводиться опитування для визначення загального рівня попередніх знань учнів за допомогою ЗХД–таблиці. Це допоможе визначити навчальні потреби учнів перед початком роботи над проектом. Щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у Word. Впродовж роботи над проектом проводяться консультації. Учні опрацьовують літературу, користуються інтернет ресурсами наданими вчителем та ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаної роботи. Після демонстрації та захисту презентацій, учні мають можливість оцінити свою роботу використовуючи форми оцінювання презентації.

Діяльність учнів та вчителя

1. Вчитель оголошує учням тему навчального проекту.

2. Пропонує публікацію про даний проект.

Awtqedfhd.png Публікація2.png

3. Вчитель розповідає про навчання за методом проектів.

4. Пропонує презентацію проекту учням, ознайомлює з ключовими та тематичними запитаннями.

5. Учні обговорюють висунуті проблеми і питання.

6. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою ЗХД–таблиці.

7. Учні за допомогою вчителя об’єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики. Вчитель дає завдання учням кожної групи.

Теоретики повинні зібрати основні відомості про тіла обертання: циліндр, конус, кулю, сферу, складові елементи, та все це скласти в інформаційну картку.

Історики повинні з'ясувати історію походження термінів та понять пов'язаних з тілами обертання.

Дослідники повинні з'ясувати де зустрічаються тіла обертання у повсякденному житті.

Практики повинні скласти задачі з прикладним та професійним змістом на застосування тіл обертання.

8. Вчитель пропонує групам учнів допоміжні матеріали для дослідження.

9. Учні опрацьовують запропоновані матеріали та повідомляють вчителя про результати свого дослідження.

10. Вчитель перевіряє знання учнів за допомогою опитувальника.

11. Використання електронної пошти для спілкування з учнями.

12. Вчитель пропонує учням пройти тест на знання авторського права у інтернеті.

13. Вчитель надає учням інструкцію по створенню блогу в інтернеті.

14. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.

15. Вчитель надає перелік сайтів на яких є додаткова інформація по даній темі.

16. Учні всіх груп використовують літературу та інтернет ресурси для пошуку потрібної їм інформації.

17. Вчитель для перевірки достовірності файлів знайдених в інтернеті готує форму для оцінювання блогу.

18. Учні працюють з контрольним списком оцінювання сайтів для перевірки достовірності фактів, які вони збирались використовувати у своєму дослідженні.

19. Учні представляють результати досліджень у вигляді презентацій.

20. Учні оцінюють свою роботу за допомогою форми оцінювання презентації.

21. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?»

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Гуцайло Соломія Ігорівна

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики, математика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка

Місто\село, район, область

смт. Підволочиськ, Тернопільська обл.

Контактні дані

Електронна пошта - ssolomika@gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Вересень-листопад 2016 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка, фіз-мат, 403 аудиторія

Тренери

Барна Ольга Василівна, Галан Віра Іванівна