Діалогова графіка. Побудова діаграм і графіків на основі табличної інформації. Друкування діаграм

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Версія від 14:54, 19 лютого 2012, створена Andreyev vv (обговореннявнесок)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

Мета:

• навчити учнів будувати діаграми та графіки за допомогою засобів ЕТ;

• розвивати вміння самостійно міркувати, аналізувати та використовувати інформацію;

• виховувати сучасну людину, яка спирається на естетичні цінності при оформленні графічних об’єктів.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

1. Які типи вікон ви знаєте?

2. Яка структура діалогових вікон?

3. Назвіть основні елементи управління діалогових вікон на розданих вам картках. Яке призначення цих елементів?

Ex 1.jpg картка 1

Ex 2.jpg картка 2

Ex 3.jpg картка 3

Ex 4.jpg картка 4

Ex 5.jpg картка 5


II. Виконання практичної роботи

Етап 1. Вивчення основних понять:

• основні типи діаграм в ЕТ;

• етапи побудови діаграм;

• діапазон даних та ряди діаграм;

• поняття легенди діаграми;

• підпис даних;

• форматування елементів діаграми;


Етап 2. Виконання завдань за зразком. Побудувати діаграму «Оцінки за практичну роботу».

Ex 6.jpg зразок 1

Порядок побудови

1. Відкрити програму MS Excel;

2. Створити за зразком таблицю з успішністю учнів вашого класу за попередню практичну роботу. Комірки зафарбовані кольором.

Ex 7.jpg зразок 2

3. Виділити незв’язний діапазон А4:А9;В4:В9.

4. Вибрати пункт горизонтального меню «Вставка».

5. Вибрати пункт спадаючого меню «Діаграма».

6. Діалогове вікно «Майстер діаграм», вкладка «Стандартна», вибрати тип стовпчаста діаграма та натиснути кнопку Далі.

7. На вкладці «Діапазон даних» вибрати радіо кнопку «Ряди в стовпцях», та натиснути кнопку Далі.

8. Владка «Заголовки» - ввести назви діаграми «Оцінки за практичну роботу», підпис осі ОУ «Рівень навчальних досягнень учнів».

9. Вкладка «Таблиця даних», встановити фляжок «Таблиця даних» та натиснути кнопку Далі.

10. Вибрати значення радіо кнопки «На особистому аркуші» та натиснути кнопку «Готово».


Порядок форматування діаграми

1. Перейти на аркуш Діаграма.

2. Для зміни кольору стовпців виділіть стовпець діаграми, клацнувши лівою кнопкою мишки, потім правою кнопкою мишки. У контекстному меню вибрати пункт «Формат елемента даних», на вкладці «Вигляд» вибрати Заливку для кожного стовпця(необхідні кольори).

3. Для зміни кольору шрифту, яким зроблено назву діаграми, необхідно її виділити та з контекстного меню вибрати пункт «Формат назви діаграми», вкладку «Шрифт» та здійснити вибір кольору.


Етап 3. Самостійне виконання завдань практичної роботи із записом порядку дій.

1. Побудуйте кругову діаграму «Рівень навчальних досягнень учнів 10-Б класу». Опишіть, які управляючі елементи діалогових вікон ви використали під час побудови. За допомогою графіків проаналізуйте підготовленість учнів Петрова, Іванова, та Сидорова до всіх практичних робіт ( додавши у таблицю ще декілька стовпців з практичними роботами). Форматування діаграми проведіть за власним бажанням. Зробіть висновок.

Ex 8.jpg зразок 3

III. Підсумки уроку


IV. Домашнє завдання


Прочитати текст підручника «Діаграми» та робота з ними.