Брейн-ринг "Весела інформатика"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Версія від 23:01, 1 квітня 2010, створена Nadya (обговореннявнесок)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

Мета:

• розвиток інтересу до предмету;

• повторення і закріплення вивченого матеріалу;

• розвиток творчої активності.

Початок брейн-рингу

Доброго дня!!! Цей тиждень в нас присвячений інформатиці.

Сьогодні, ми разом з Вами хочемо провести змагання, і визначити, хто з Вас знає інформатику найкраще.

Минають дні, минають роки.

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім машини,

І кожному - як би пізнать

Світ, що несе в собі таїни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож не барімося, - до діла

І зараз конкурс проведем,

Та інформатиків умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

Участь в конкурсі беруть три команди

Щоб наше свято було справжнє нам потрібне журі високоповажне, яке оцінюватиме Ваші професійні здібності з інформатики.

Щоб це змагання було чесним,

Ми виберем журі почесне.

Поглянем разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

Представляємо наше журі: Віктор Михайлович, Валерій Дмитрович, Олександр Богданович

Зараз ми Вас ознайомимо з правилами проведення гри:

Гра складатиметься, з п’яти конкурсів, кожен конкурс оцінюватиметься відповідною кількістю балів, про які ми Вас повідомлятимемо перед кожним конкурсом.

• Отже, ми розпочинаємо нашу гру. Перший наш конкурс, полягає в тому, що потрібно на швидкість дати відповіді на запитання, оцінка за кожну правильну відповідь один бал. Команда, яка знає правильну відповідь піднімає сигнальну картку, і дає відповідь на запитання, коли відповідь не правильна, відповідь на запитання може дати інша команда, якщо правильної відповіді не дала жодна команда то наступне питання оцінюватиметься 2 балами.

Конкурс 1. "Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми – секунди"

• З яких знаків складається алфавіт двійкової системи? (0 і 1)

• Які види пам’яті має комп’ютер? (Зовнішня і внутрішня)

• Друкуючий пристрій, який призначено для виведення текстових і графічних даних на папір чи плівку? (Принтер)

• Пристрій для відображення даних на екрані? (Монітор)

• Як називалась перша рахівниця? (Абак)

• Назва найпоширенішої операційної системи? (WINDOWS)

• Яка клавіша використовується для переключення режимів вставки та заміни у MS Word? (Insert)

• Засновник фірми Microsoft. Найбагатша людина в світі? (Біл Гейтс)

• Комп’ютерний гризун? (Миша)

• Для введення звукового сигналу використовують… (Мікрофон)

• За допомогою якої команди можна виконати повторне збереження, наприклад текстового документа із зміною іменні? (Файл→Сохранить как…)

• Впорядкований набір певних вказівок, які може виконувати комп'ютер, тобто вони для нього "зрозумілі"? (Програма)

• Сукупність даних, яка має своє унікальне ім'я та зберігається на зовнішніх запам'ятовуючих пристроях комп'ютера? ( Файл)

• За допомогою яких клавіш клавіатури можна закрити вікно? (Alt+F4)

• Як називається оптичний диск великої ємності (DVD)

• Що є основним з пристроїв комп’ютера, який можна назвати його «мозком»? (Процессор)

• Як в народі називають величину мегабайт? (Метр)

• Якщо текст набирається великими літерами, що сталося з кмп’ютером? (CAPS LOCK)

• Людина яка в зламує комп’ютерні системи? (Хакер)

• Найменший елемент зображення на екрані монітора? (Піксель)

• Посилання на об'єкти, за допомогою яких можна швидко запустити програму для виконання або відкрити електронний документ у відповідному середовищі? (Ярлик)

• Один розряд двійкового коду, який може набувати значення 0 або 1? (Біт)

• Інформація, зафіксована якимось чином на носіях? (Дані)

• Числове представлення думки вчителя про роботу учня? (Оцінка)

Поки журі рахуватиме бали за перший конкурс, ми переходимо до наступного конкурсу.

Конкурс 2. "Цікаві слова з інформатики"

Конкурс полягатиме в тому, що Ви протягом 3 хвилин, на аркушах паперу писатимете слова, які пов’язані з інформатикою. Максимальна оцінка за конкурс 5 балів отримає та команда, яка напише найбільше слів.

Поки команди працюють, ми проведемо конкурс із вболівальниками, які можуть додати додаткові бали для своєї команди. Конкурс буде „Вислови про інформатику” Ви називаєте вислови про інформатику, для прикладу це можуть бути такі вислови:

• Натиснеш кнопку - отримаєш результат

• Людина припускає, а комп’ютер розподіляє

• Один комп’ютер добре, а два – краще

• Комп’ютеру слово - а він тобі 1000

Журі оцінить, Вашу кмітливість і творчість, і вирішить які найкращі вислови, і хто може додати команді за яку вболіває бали. Максимальна оцінка, яку ви можете додати команді – це один бал. Але в кінці гри цей один бал може допомогти вашій команді. Давайте ми подивимось, як справилися із завданнями наші команди. Які слова написала перша команда, друга, третя. Дякуємо командам . Попросимо наше журі оголосити результати за перший конкурс.

Які бали отримує перша команда, друга і третя?

Дякуємо нашому журі. Продовжуємо наш брейн-ринг.

Конкурс 3. "Передача інформації"

Максимальна оцінка за конкурс 5 балів. Для зберігання інформації на комп'ютері є декілька пристроїв, які об'єднуються загальною назвою "пам'ять". Так, в комп'ютері є оперативна пам'ять і зовнішня пам'ять.

Завдання командам: дискета - це тарілка з водою, вода - інформація, стакан - оперативна пам'ять. Від команди вибрати одну людину - процесор, який за допомогою ложки передаватиме інформацію з дискети в оперативну пам'ять. Журі оцінює характеристики процесора - швидкодія і який процесор більше передасть інформації.

Підведемо підсумки за конкурси.

Конкурс 4. "Розгадування кросвордів"

Наступний конкурс, розгадування кросвордів, максимальна оцінка за конкурс 5 балів, конкурс оцінюється на швидкість і кількість правильних відповідей. На конкурс вам дається 5 хвилин. Тим часом поки команди працюють ми знову працюватимемо з нашими вболівальниками ви будете називати слова з інформатики, які містять ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Хто більше?

Для участі запрошуємо трьох учасників, які вболівають за різні команди.

До - документ, доріжка, доповнення, доступ, домен

Ре – дерево, регістр, перетворення, переміщення, переповнення, адресація, ресурси, ретрансляція

Мі - мікропроцесор, алгоритмізація, програміст

Фа - алфавіт, файл

Соль – консоль

Ля - компілятор, ретрансляція, маніпуляція, мікрокалькулятор, модуляція

Сі - інверсія, дисперсія

Журі оцінить і визначить хто з Вас був найкращим, і найбільше сказав правильних слів

Вже наші команди розгадали кросворди просимо наше шановне журі оцінити правильність розв’язання кросвордів.

Конкурс 5. “Реставрація”

Команди отримують картки з окремими складами і матеріали. Потрібно скласти вислів.

Команда А: ком, з, не, спр, п’ю. ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава. ній, ди. будь. ні.

Відповідь. Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером.

Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від. а, п’ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.

Відповідь. Від майстра набирайся вправності, а від комп’ютера – розуму.

Та команда, яка першою прочитає текст, отримує 5 балів, а якщо швидше. Ніж за 5 хвилин, то ще додаткові 2 бали. Просимо журі оголосити бали за останній конкурс, і загальну оцінку за всі конкурси.

Нагородження переможців грамотами.

Дякуємо за увагу!!!

--Valchuk 18.12, 17 березня 2010