Url-адреси

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

URL-адреси

Що таке URL-адреси?

URL розшифровується як "uniform resource locator" (уніфікований покажчик ресурсу). Це стандартний спосіб посилання на об'єкти в інтернеті. URL використовуються також при використанні інших серверів інтернет: передачі файлів по протоколу FTP, відправлення [електронної пошти] та т.п. Розробники HTML-документів використовують URL у своїх документах для створення гіперпосилань на інші [веб-сайти]. Незважаючи на здавалося б заплутаний набір похилих рисок і двокрапок, синтаксис URL розроблений таким чином, щоб він був ясний і простий. Дізайнери представляють URL не тільки як засіб встановлення зв'язку між електронними документами, але і як корисну інформацію, яка може вказуватися в книгах, на візитних картках, у рекламних повідомленнях.

Складові частини URL

Щоб знайти який-небудь об'єкт в [Інтернеті], необхідно дізнатися його адресу, а потім підключитися до мережі Інтернет. Пошук адреси полягає у визначенні доменного імені або IP-адреси комп’ютера , а підключення до комп'ютера полягає у введенні імені користувача та пароля. Крім цього, необхідно знати, де знаходиться файл на даному комп’ютері, тобто необхідно знати ім'я каталогу. Необхідно також знати відповіді на наступні питання:*Яке ім'я потрібного вам файлу і як його отримати? *Який протокол буде використовуватися для передачі інформації або доступу до об'єкту?

Правильно заданий URL відповість на поставлені вище питання, так як містить опис того, де знаходиться об'єкт, і яким чином він може бути доставлений. "Яким чином" визначається протоколом обміну, наприклад, HTTP. "Де" визначається ім'ям комп'ютера, ім'ям каталогу та ім'ям файлу. Для розділень частин уніфікованого покажчика ресурсів використовуються символи прямої похилої риси (слеша) і двокрапки. Базова структура URL наведена нижче:   http://www.blessed.te.ua/  .

Структура і правила побудови URL-адреси

URL-адреси визначають місцеперебування не комп'ютера або файлу, а інформаційного ресурсу (джерела), котрий, в свою чергу, може бути і комп'ютером, і файлом, і іншою одиницею. Така універсальна адреса, що називається "URL" від англ. Uniform Resource Locator (Уніфіковане посилання на ресурс або його адресу), містить інформацію не тільки про те, де цей ресурс знаходиться, а й як до нього слід звертатися. URL-адреси – це фундамент системи WWW, а разом з нею – і всього сучасного Інтернету. Перехресні посилання між документами перетворюють WWW із зібрання різнорідних джерел інформації в єдину систему. Маємо на увазі явище, коли текст одного документа містить URL-адреси інших документів і ресурсів. Насамперед треба вирішити, як буде здійснюватися доступ до даних. Те, яка додаткова інформація буде потрібна, залежатиме саме від обраного способу. На початку URL зазначено, як буде здійснюватися доступ до даних; далі йде інформація, про те, де ці данні розміщені. Наприклад, необхідно здійснити доступ до інформації, що міститься на сервері Харківської державної академії культури (ХДАК), URL якого має вигляд – http://ic.ac.kharkov.ua. Неважко помітити, що надана інформація залежить від способу доступу. URL-адреса складається з двох частин, поділених двокрапкою. Перша (ліва) частина вказує на те, до якого типу належить ресурс і, відповідно, як одержати до нього доступ (точніше, перша частина означає один із мережевих протоколів). Кожний ресурс Інтернету має свій протокол, наприклад, http, ftp, gopher, e-mail та ін. Друга частина URL (після двокрапки) повідомляє користувача, де саме в мережі знаходиться шуканий ресурс. Спосіб доступу до даним мережі (WWW) визначається протоколом http - HyperText Transfer Protocol (Протокол передачі гіпертексту). Як визначалося раніше, HyperText Transfer Protocol було розроблено спеціально для World Wide Web. Щоб скористатися цим протоколом, слід зазначити ім’я комп’ютера, а також повідомити додаткову інформацію, яку комп’ютер зможе використати для пошуку або створення потрібних даних. Ці додаткові дані зазвичай являють собою ім’я та інформацію про каталог. Оскільки ранні розробки World Wide Web здійснювалися на системах Unix, для розділення імен каталогу та імені файла в URL використовується пряма похила риска “/”. Набравши зазначений URL (http://ic.ac.kharkov.ua) на екрані, можна побачити кореневий каталог серверу ХДАК.

11 порад по складанню успішних URL адрес

  • Як опис вашого контенту

Зрозумілий URL - хороший URL. Якщо користувач тільки глянувши на адресну рядок браузера (або на посилання) навіть ще не заходячи на ваш сайт має чітке уявлення про що він, значить по першому пункту ви все правильно зробили.Такі URL-адреси дуже зручні не тільки для користувачів, але і навіть розпізнаються пошуковими машинами.

  • Уникайте довгих адрес

Стислість - це перевага, а по-російському кажучи - сестра таланту. Чим коротше URL, тим простіше його копіювати і вставляти, диктувати по телефону, написати на візитці, або використовувати в сотнях інших незвичайних способів, всі з яких безсумнівно позитивно відіб'ються на зручності і брендовості вашого сайту.

  • Статичні адреси переважніше

Це не догма, але я з упевненістю можу сказати що деякі пошукачі зовсім по іншому відносяться до статичних URL-адресами ніж до динамічним.Природно, і користувачі не в захваті від URL'ов де присутні символи "?," "&," І "=."

  • Описи краще ніж цифри

Якщо ви вирішили мати у своєму адресу щось типу такого: seom.info/1134/cat223 /, тоді краще замініть його на: seom.info / category / seo /. Навіть якщо слова в адресі не ключові або взагалі не мають ніякого відношення до тематики сайту, використовуйте слова скрізь де можливо.Як мінімум користь від цього буде в тому що вам буде значно простіше здійснювати навігацію.

  • Ключові слова ніколи не завадять

Якщо ви збираєтеся просувати свій сайт з високо-конкурентних запитах, використовуйте будь-яку можливість щоб отримати перевагу.Ключові слова в URL один важливих елементів вашої стратегії просування, створіть семантичне ядро сайту, визначте список ключових слів для кожної сторінки, і приступайте до роботи. Для сторінок створюються динамічно в CMS, створіть спосіб для інтеграції ключів в URL.

  • Субдомени - це не вихід

Перше, ніколи не використовуйте кілька субдоменів (наприклад, siteexplorer.search.yahoo.com) - це не потрібно, складно, і довго. Друге, не забувайте що субдомени обробляються пошукачами окремо від кореневих адрес. У більшості випадків коли використання субдоменів зведено до мінімуму, це не повинно мати жодних негативних наслідків. Але я б все одно не стала ризикувати. Моя особиста думка, що переваги які можна отримати від використання субдоменів (забити серп своїми сайтами) незначні в порівнянні з потенційною небезпекою втратити вагу посилань.Я також думаю що пошукачі будуть не в захваті від серпа забитого субдомену одного і того ж сайту, і всіляко намагатимуться це припиняти.

  • Менше папок

URL-адреса не повинен містити непотрібних папок (або слів, або символів), це як чоловічі штани з довгими штанинами. Зайва тканина абсолютно не потрібна і буде псувати зовнішній вигляд, і відповідно сприйняття вас іншими.

  • Тире кращий роздільник

При створення URL-адрес з декількох слів (наприклад, у форматі фрази), тире це найкращий роздільник (наприклад seom.info/2009/09/22/domain-trust /) інші можливі роздільники (у порядку, від кращого до гіршого): підкреслення (_), плюси (+) і пробіл.

  • Прагнете до зручності

Якщо ви використовуєте певний формат, використовуйте його для всього сайту, не потрібно робити якийсь один розділ іншим від інших.Дотримуйтесь інтуїтивно зрозумілого формату URL, щоб користувачі (і ті, хто буде працювати над сайтом) розуміли структуру папок і сторінок всередині вашого сайту.Це загальне правило яке можна застосовувати для різних платформ. Не треба винаходити велосипед, достатньо використовувати те що вже випробувана і добре себе показало на практиці.

  • Дотримуйтесь малих літер

Навіть попри те, що в URL-адресах можуть бути використані малі та великі літери, ніколи не використовуйте великі літери в структурі адрес вашого сайту.

  • Не використовуйте чужого

Немає жодного сенсу у використанні чужого злегка зміненого URL (до якого долучено або прибраний один або декілька символів).Це може ввести в оману користувачів, і в результаті викликати негативну реакцію (ніхто не любить що б їх дурили) також пошукові системи не дуже люблять такі маніпуляції з доменами.


Дивіться також