Scorm

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Is-5-.jpg


SCORM Sharable Content Object Reference Model (SCORM )

— стандарт, розроблений для систем дистанційного навчання. Цей стандарт містить вимоги до організації навчального матеріалу та всієї системи дистанційного навчання. SCORM дозволяє забезпечити сумісність компонентів та можливість їх багаторазового використання: навчальний матеріал представлений окремими невеликими блоками, котрі можуть включатись у різні навчальні курси та використовуватись системою дистанційного навчання незалежно від того, ким, де та за допомогою яких засобів вони були створені. SCORM заснований на стандарті XML.[1]

Images-18-.jpg

Історія

Ініціативна група [ADL] почала розробку SCORM у 2003 році. У грудні 2004 року Міністерство оборони США наказало, щоб всі розробки в області електронного навчання ( E-learning) відповідали стандарту SCORM. Перші версії SCORM (1.0, 1.1, 1.2) були тестовими, зараз вони не підтримуються ADL. На їх основі була розроблена версія SCORM 2004. SCORM говорить розробнику, як розробляти навчальні курси так, щоб вони могли працювати в будь – яких системах дистанційного навчання, підтримуючих цей стандарт. SCORM визначає, як електронні курси взаємно працюють з Learning Management System ( LMS/ СДО ). SCORM не має вимог до навчального педагогічного дизайну або інших педагогічних аспектів, це чисто технічний стандарт. Якщо для пояснення використати аналогію, то e-learning електронні курси , розроблені по технології SCORM – це так якби ви записали свої улюблені мелодії, різні обєкти мультимедіа у форматі MP3 і потім програвали їх в машині, на телефоні, на комп’ютері, і на приладах різних виробників. Потрібність у дистанційному навчанні з кожним роком росте. Разом з цим на ринку програмних продуктів росте кількість програмних продуктів для дистанційного навчання – систем дистанційного навчання (СДО). Задачу забезпечення інтерпретації навчальних курсів, незалежно від їх конкретної СДН можна вирішити за рахунок використання універсальних форматів представлених для навчання, таких, як SCORM (Sharable Content Object Reference Model). В загальному, можливості конвертації навчальних курсів між різними СДН, їх версіями забезпечує

підтримку інтерпретації навчальних курсів, буде сприяти розвитку дистанційного навчання.

Розділи SCORM

Overview Overview – це ввідна частин стандарту. Тут зосереджуються загальні положення та ідеї SCORM. Content Aggregation Model (CAM) – це частина стандарту , яка описує структуру учбових блоків і пакетів учбового матеріалу. Пакет може містити курс, заняття, урок, модульне навчання, модуль і т. п. До пакету входять xml-файл (Manifest), де описана структура пакету, і файли, що складають учбовий блок. Manifest містить:

  • метадані (властивості компонентів учбового матеріалу)
  • організацію учбового матеріалу (у якій послідовності розташовані компоненти)
  • ресурси (посилання на файли, які містяться у пакеті)
  • sub-Manifest (xml-файл може міститись під-Manifest)

Блоки учбового матеріалу, що входять у пакет, можуть бути двох типів: Asset та Sharable Content Object (SCO). Asset — елемент матеріалу, це може бути текст, зображення, звуковий файл, flash-об'єкт і т. п. SCO — це набір із декількох Asset. Крім того, SCO повинен підтримувати як мінімум запуск та завершення.

Run-Time Environment (RTE)

Run-Time Environment (RTE) – ця частина стандарту описує взаємодію SCO та системи навчання (Learning Management System, LMS) через програмний інтерфейс додатку(Application Program Interface, API). Вимоги SCORM RTE дозволяють забезпечити сумісність SCO та LMS, щоб кожна система дистанційного навчання могла взаємодіяти з SCO так само, як і будь-яка інша, що відповідає стандарту SCORM. LMS повинна забезпечити доставку необхідних ресурсів користувачеві, запуск SCO, відстежування і обробку інформації про дії учня.

Sequencing and Navigation (SN)

Sequencing and Navigation (SN) – ця частина стандарту описує, як має бути організована навігація і надання компонентів учбового матеріалу залежно від дій учня. Вимоги SCORM SN дозволяють упорядковувати учбовий матеріал відповідно до індивідуальних особливостей.

Conformance Requirements

Conformance Requirements – це частина, що містить повний перелік вимог, що перевіряються ADL, на відповідність стандарту SCORM.
Scorm.JPG


Модель даних SCORM RTE

Мета створення єдиної моделі даних полягає в тому, щоб гарантувати відстеження певного набору даних про SCO будь - якою LMS. Наприклад, якщо відстеження зароблених учням балів є основною вимогою, то необхідно надати єдиний спосіб для надання такої інформації від елемента навчального матеріалу в LMS. Якщо SCO буде використовувати будь-який свій формат запису та надання даних, то LMS виявиться не в змозі приймати, зберігати та обробляти таку інформацію.

Модель даних SCORM RTE заснована на Стандарті Освітніх технологій IEEE 1484.11.1 - модель даних для взаємодії з елементами навчального матеріалу, наданому IEEE LTSC Computer Management Instruction (CMI, інструкція з комп'ютерного управління). IEEE 1484.11.1 - це стандарт, що визначає набір елементів моделі даних, які можуть бути використані для передачі даних від SCO до LMS. Цей набір даних включає інформацію про:

  • Учня.
  • Взаємодію учня з SCO при його вивченні.
  • Кінцеву мету вивчення SCO.
  • Ступені успішності.
  • Ступені завершення.

Така інформація може бути корисна в багатьох випадках. Наприклад, для відстежування ступеня просування учня у вивченні курсу та успішності цього вивчення, для формування порядку проходження матеріалу, для отримання інформації про взаємодію учня з SCO.


[ред.] Джерела інформаціїhttp://docs.moodle.org/en/Credits#Key_Moodle_Roleshttp://www.rusticisoftware.com/scorm-explained/.


[ред.] 'Також дивіться

• Дистанційне навчання • Офіційний сайт • Модульне навчання

• e-learning • База знань

[ред.] Корисні посилання • Офіційний сайт • Список сайтів з SCORM в Україні • Книга - Система дистанційного навчання SCORM • Офіційна документація на російській мові

http://wiki.fizmat.tnpu.edu.ua/index.php/LMS