M-learning

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Мобільне навчання (M-learning) тісно пов'язане з електронним та дистанційним навчанням, відмінністю є використання мобільних пристроїв. Навчання проходить незалежно від місця знаходження і відбувається при використанні портативних технологій. Іншими словами, мобільне навчання зменшує обмеження із здобуття освіти по місцезнаходженню за допомогою портативних пристроїв.

Розвиток

За останні 10 років мобільне навчання зростало від незначного інтересу до досліджень до істотних проектів в школах, на робочих місцях, в музеях, в містах і сільських районах у всьому світі. Мобільне навчання все ще фрагментується, з різними національними перспективами, відмінностями між академією і промисловістю; між школою, вищою освітою і секторами постійного вивчення. В умовах постійного розвитку новітніх технологій потреба модернізації методики навчання стає щораз актуальнішою. Особи, які навчаються, потребують нових засобів мотивації, які збільшували б зацікавленість та надихали до нових пошуків.

по центру

Методичне обґрунтування м-лернінгу (m-learning) Дистанційне навчання помало стає фактом, і більшість вищих навчальних закладів намагаються запровадити е-лернінгові форми навчання (e-learning). Багато освітніх закладів, як і чимала кількість викладачів, мають менш чи більш вдалий досвід у цій сфері. Триває пошук сучасного розв’язання проблеми. Сьогодні у навчальному процесі намагаються використовувати засоби, якими люди користуються щоденно, наприклад, мобільні телефони.

Останнім часом у вищих навчальних закладах можна помітити збільшену активність у сфері реалізації новітніх методологій для активізації навчального процесу, які ґрунтуються на інформаційно-комунікативних технологіях Це є поштовхом до змін в усіх сферах навчального процесу:

• модернізація методів роботи;

• введення нових розв’язків лекцій, практичних, лабораторних занятть, часу на вивчення;

• зміна у сфері підбору, презентації та способів поширення навчального матеріалу;

• зміна методів та організації роботи викладачів і студентів;

• зміна організації та розрахунку робочих годин;

• розвиток індивідуальних методів роботи;

• персоналізація профілю вивчення (пристосування до потреб студентів);

• зміна методів роботи в групі;

• зміна способу оцінювання знань студентів;

• зміна способу індивідуальної допомоги студентам

Можливості

Можливості мобільного навчання:

• Діти і студенти, використовують переносні комп'ютери, PDA або переносні системи голосування в класній кімнаті або кімнаті лекції.

• Студенти, що використовують мобільні телефони і кишенькові комп'ютери в класній кімнаті, підвищують співпрацю між студентами і викладачами.

• На виробничому навчанні ті, хто мають доступ до навчання на мобільному телефоні, отримують знання саме вчасно щоб знайти рішення проблеми, що виникнула.

• Навчання в музеях і галереях з використанням переносних технологій.

• Навчання на відкритому повітрі, наприклад на виробничих практиках.

• Використання особистих технологій для підтримки інформативного або постійного навчання, наприклад використання переносних словників або інших засобів для вивчення мов.

• Підвищення рівня письменності, розвиток мислення і участь у навчанні серед підростаючого покоління.

• Надання звукової і відео підтримки, щоб підвищити рівень навчання, що забезпечують у корпоративному середовищі або в іншій класній кімнаті.

Mobilelearning20090928.jpg

Проблеми

Технічні проблеми:

• Можливості підключення і термін дії батареї

• Розмір екрану і ключовий розмір

• Здатність для авторів візуалізувати матеріали для мобільних телефонів

• Багаточисельні стандарти, розміри екрану і операційні системи

• Можливість видозмінювати існуючі електронні учбові матеріали для мобільних платформ

Соціальні і освітні проблеми:

• Доступність і ціновий бар'єр для кінцевих користувачів

• Як оцінювати навчання поза класними кімнатами

• Як підтримувати навчання в різних ситуаціях

• Розвиток відповідної теорії навчання для мобільного віку

• Дизайн технології для підтримки всього часу навчання

• Відстежування результатів і правильне використання цієї інформації

• Відсутність обмежень на розклад

• Особиста і приватна інформація і вміст

• Жодних демографічних кордонів

Технології

Більшість особистих технологій можуть підтримувати мобільне навчання, включаючи:

• Особистий цифровий помічник, в класній кімнаті і на свіжому повітрі

• Tablet РС UMPC мобільні телефони, мобільні камери і Smartphone

• Вивчення Mobile Author, наприклад для публікації WAP, J2me і Smartphone

• Особистий аудіо плейєр, наприклад для прослухування аудіо записів з лекцій

• Переносні звукові і мультимедійні гіди в музеях і галереях

• Переносні пульти для ігор, сучасні , такі як Sony PSP або Nintendo DS/Wii

Технічна підтримка для мобільного навчання:

• 3GP Для стиснення і способу доставки аудіовізуального вмісту, пов'язаного з мобільним навчанням

• Wi-fi надає доступ до викладачів і ресурсів через Інтернет

• GPRS сервіс забезпечує високу швидкість підключення і нормальну передачу даних

Реалізація та приклади

Відкритий ресурс MLE це повчальне програмне забезпечення для мобільних телефонів, яке було розроблено спеціально для мобільного навчання. MLE — це клієнт на мобільному телефоні, реалізований з допомогою J2me. MLE- розширення для Moodle існує і у даний час і називається MOMO. У наш час The MLE і мобільне навчання тестується в школі в Graz (Austria)

Структура навчальної системи, яка базується на м-лернінгу

Структура системи бере до уваги педагогічні, суспільні та організаційні аспекти процесу дистанційного навчання. Педагогічні аспекти охоплюють процеси мотивації роботи студентів та створення схем роботи в групі у просторі, який розташований між:

  • участю у традиційних заняттях;
  • контактом за допомогою мобільних телефонів та коротких

повідомлень;

  • отримуванням та висиланням через Інтернет матеріалів та завдань;
  • участю в асинхронних формах навчальної роботи.

Ці всі види діяльності реалізовуються за допомогою мобільних засобів різного класу: від мобільних телефонів та палмтопів (поєднує функції мобільного телефону та комп’ютера) аж до ноутбуків з безпровідним доступом до Інтернету.

Різні види діяльності поєднуються у систему навчальної роботи студентів та сприяють комплексній реалізації процесу навчання та вивчення. Досвід свідчить, що використання такої дидактичної моделі сприяє покращенню інтелектуальної активності, а також інтенсифікації роботи та участі студентів. Сприяє також розвитку методів роботи – реалізації активізаційних методів, які збільшують дидактичний потенціал викладачів та студентів.

Висновки

Гармонійне поєднання навчальної практики з новітніми технологіями стає важливим завданням, всі спроби працювати в цьому напрямку повністю обґрунтовані. Е-лернінгові та м-лернінгові види роботи вже на європейському навчальному просторі внесені до системи оцінювання ECTS (European Credit Transfer System). Це є найкращим підтвердженням того, що процес модернізації та створення єдиної системи навчання в Європі продовжує розвиватися.

Джерела

http://www.nbuv.gov.ua/portal/Natural/VLNU/Ped/2009_25-2/08_Lubina.pdf

http://sez.donetsk.ua/tendenciji-e-learning-za-danymy-google/

http://osvita-ukrainy.com.ua/osvita_ukrayni.php?id=8&article_id=12

Посиланя

http://wiki.fizmat.tnpu.edu.ua/index.php/E-learning

http://wiki.fizmat.tnpu.edu.ua/index.php/%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F