Формат і стиль сайту

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Цілі уроку:

1. Продемонструвати різницю між поняттями "формат" і "копія"

2. Пробудити в учнів думку, що часто зміст диктує форму подання інформації

3. Удосконалити навички аналізу сайту

4. Розвинути творчі здібності учнів


Обладнання та матеріали до уроку: Доступ в Інтернет або скріншоти сайтів, обговорення яких передбачається, демонстраційне обладнання (мультимедійний проектор, екран), що функціонує локальна мережа, графічні редактори, текстовий редактор, бібліотеки шрифтів, фонів та малюнків.


Підготовка до уроку:

1. здійснити підключення до Інтернету

2. викласти у відкритий доступ демонстраційні матеріали (див. додаток3.pdf)

3. розкласти групові завдання (див. додаток4.txt)

4. підготувати текст статті для аналізу (див. додаток5.txt)


Хід уроку:

Орг.момент, обговорення результатів домашнього завдання

(3 - 5 хвилини)


Запропонуйте концепції сайтів, де на перше місце вийде оформлення або зміст.


Ви довели, що обидва підходи до оформлення сайту мають право на існування.Дійсно, в Мережі викладено велику кількість яскравих сайтів різних напрямків. Проте часто трапляється, що ми помічаємо на різних сайтах подібні риси. Спробуємо проаналізувати причину цієї схожості.

Проблемне групове завдання

(7 - 10 хв.)

Для цього необхідно розбитися на групи (по 2 - 3 особи) і один учень (за бажанням) виступає в ролі незалежного експерта (файл завдань - Додаток4.txt, Додаток5.txt).

Клас розбивається на 3 - 4 групи (по 2 - 3 комп'ютери на групу), кожна група аналізує сайти одного з напрямів і знаходить спільні риси в оформленні.


1 група - пошукові системи, 2 група - нові сайти, 3 група - інтернет-магазини.


Індивідуальне завдання (одному з учнів за бажанням) - вивчити статтю А. Лебедєва в § 25 керівництва.

Аналіз результатів завдання. Поняття "формат".

(5 хвилин)

Далі, користуючись демонстрованою на великому екрані презентацією, представники кожної з груп знайомлять усіх з результатами свого дослідження. Після виступу всіх груп учень, що вивчав статтю, підводить підсумок дослідження та пояснює поняття "формат".(У даній роботі презентація наводиться зі скороченнями).

Отже, ми побачили, що серед сайтів певного напряму можна побачити багато спільного і це пояснюється тим, що до оформлення, структури сайту застосоване поняття "формат".


Запишіть у зошиті тему, визначення формату.

Учні: виконують дослідницьку діяльність в ході групової роботи.

Вчитель: здійснює загальне керівництво і консультує.

Результат: реалізація проблемного методу пояснення нового матеріалу, знайомство з новим поняттям, розвиток аналітичних здібностей, вміння робити висновки, навичок групової самостійної роботи.

Поділ понять "формат" і "копія"

(5 хв.)

Одна справа - подібні елементи оформлення, зовсім інше - пряме запозичення, копіювання дизайну. Варто розділяти поняття формат і копія. На сайті студії Артемія Лебедєва ви знайдете музей клонів, у якому демонструються сайти, що є результатом плагіату. (Див. додаток3.pdf)


Вчитель: демонструє матеріали і коментує

Учні: аудіальне і візуальне сприйняття.

Результат: розширення поняття.


5.Обговорення поняття "стиль сайту"

(8 - 10 хв)


Чому показані раніше сайти були клоновані?


Що вони мали?


У чому це виражалося?


Як правило, хтось із учнів вимовляє слова "стиль", "стильний".

Познайомимося з ще одним сайтів студії Лебедєва - сайтом www.akunin.ru Навіть якщо ви не знайомі з творчістю письменника, спробуйте припустити, про що, про яке часу його твори? Як ви дізналися? Які візуальні елементи дозволяють це припустити?

(Передбачувані відповіді учнів: логотип, шрифти, ілюстрації, стиль мови ...)

Фахівці виділяють наступні елементи стилю сайту: (див. презентацію)


Запишіть в зошит визначення стилю і складові його компоненти.


Таким чином, в основі стилю лежить, перш за все, ідея, якій підпорядковані всі візуальні елементи web-сторінки.


Учні: самостійно переглядають завантажений сайт на локальних комп'ютерах, фіксують основні елементи, йде обговорення думок учнів у вільній формі. Вчитель: консультує і направляє бесіду.

Результат: підведення до нового поняття, розвиток критичного мислення, формулювання нового поняття

Творче групове завдання

(10 хв.)

Завдання лежить на парті, учні працюють тими ж групами, що і на початку уроку. Для успішного завдання необхідна бібліотека ілюстрацій, функціонуюча мережа і вміння учнів швидко здійснювати обмін даними по мережі.

Завдання: оформити (графічними засобами) титульну сторінку потенційного сайту організації "***", якщо це: (у кожної групи своє оригінальної напрямок). (Див. додаток6.txt)


Хід виконання завдання: 2 - 3 хвилини необхідні учасникам, щоб обговорити загальні питання.Далі 1 з учасників створює будь-якими можливими засобами заголовки різного рівня (бажано, мають сенс), 2 учасниця створює панель навігації, 3 учасник розробляє логотип (можна взяти з бібліотеки малюнків),4 учасник здійснює конструювання сітки сайту і угруповання створених об'єктів на своєму комп'ютері.


Учні: індивідуальна та групова творча робота над проектом.

Вчитель: консультує, допомагає розподілити обов'язки, забезпечує функціонування локальної мережі.

Результат роботи: проект титульної сторінки сайту, розвиток творчих здібностей, вміння працювати в команді, закріплення пройденого матеріалу.

Підведення підсумків

(3 - 5 хв.)


Чи вдалося групі (1, 2, 3 ...) витримати сторінку в єдиному стилі? Що говорить про витримку єдиного стилю сторінки? Чому, незважаючи на загальну назву фірми, сайти груп так відрізняються?


Учні: аналізують роботи, аргументують.

Вчитель: спрямовує обговорення, задаючи питання, підкреслює найбільш вдалі стильові рішення.

Результат роботи: закріплення поняття, розвиток критичного мислення, аргументованої мови.

Домашнє завдання:

Будь-якими доступними графічними засобами висловити стиль оформлення сайту наступної тематики (на вибір):

- Сайт квіткового магазину "Ромашка"

- Сайту з'їзду любителів екстремальних видів спорту

- Сайт пожежної дружини "Здійміться вогнищами"

- Сайт ненависників (любителів) (Філіпа Кіркорова, манної каші, і т.п.) і т. д.

Оцінки за роботу на уроці Урок закінчено, спасибі. До побачення.