Форматування символів і абзаців

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Тема уроку

Форматування тексту


Зміст навчального матеріалу

Форматування символів і абзаців.

Практична робота № 9. Уведення, редагування й форматування тексту.


Мета уроку

Навчитися форматувати текст


Завдання уроку

Сформувати поняття та вивчити загальні принципи форматування тексту; вивчити параметри форматування таких об’єктів текстового документа, як символ та абзац; вивчити інструменти панелі Форматування, елементи діалогових вікон Шрифт та Абзац.

Виховувати інформаційну культуру учнів, розвивати навики свідомого й раціонального використання програмних засобів.


Тип уроку

Урок формування умінь та навичок


Обладнання

Комп’ютери, підключені до локальної мережі, програма NetSupport School або мультимедійний проектор, програма Microsoft PowerPoint, доступ до електронного практикуму, текстовий процесор Microsoft Word.


Хід уроку

Організаційна частина

Привітання, перевірка підготованості учнів до уроку, перевірка присутності. Повідомлення теми та плану роботи на уроці, мети та завдань уроку


Перевірка знань учнів

Перевірка домашнього завдання: перевірка відповідей до кросворду та ребусів, перевірка правильності виконання інших завдань з розділу 23 робочого зошиту, що були задані як домашні.


Актуалізація опорних знань

Питання для повторення:

Що таке форматування?

Які є способи виділення текстових фрагментів?

Учительська презентація. Тема 24, слайд 1

Як відокремлюються абзаци у документі Word?

Де розміщено панель інструментів Форматування і для чого вона призначена?


Пояснення нового матеріалу

Форматування символів

Вчитель називає параметри форматування символів: гарнітура шрифту, його розмір, колір, написання, спосіб підкреслення та показує способи їх налаштування через панель інструментів Форматування та діалогове вікно Шрифт.

Досить продемонструвати основні можливості форматування, решту учні можуть дослідити самостійно під час виконання вправи та практичної роботи.

Слід пояснити принципи застосування шрифтів різних типів, роль засічок в оформленні текстового документа.

Підбір шрифтів для оформлення сторінки є відповідальним завданням. Недбалі поєднання будуть заважати читанню, а надмірне різноманіття шрифтів на одній сторінці виглядає крикливо. Тому не варто застосовувати різнотипні декоративні шрифти в межах однієї сторінки; крім того, такими шрифтами не слід оформлювати більш як кілька рядків тексту — їх просто незручно читати.


Форматування абзаців

Вчитель демонструє засоби програми Word для форматування абзаців – панель інструментів (обмежений набір параметрів) та діалогове вікно Абзац – повний набір параметрів: відступ рядків, відступ першого рядка, вирівнювання, міжрядковий інтервал, інтервал до і після абзацу.

Існує два стилі відділення абзаців – за допомогою додаткового інтервалу між рядками, або традиційний відступ першого рядка. У документі слід дотримуватись однакового стилю.

Слід продемонструвати учням приклад форматування абзацу за допомогою лінійки та діалогового вікна Абзац.


Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя

Практична робота №9 «Уведення, редагування та форматування тексту». Перед виконанням роботи необхідно звернути увагу на правильну поставу, а також положення рук при роботі з клавіатурою, пригадати правила десятипальцевого набору тексту.

Доцільно записати процес виконання аналогічного завдання у вигляді невеликого відеоролику, до якого учні можуть звертатися, щоб отримати довідку чи допомогу у виконанні завдань практичної роботи.

Під час виконання роботи необхідно нагадати учням, що форматування символів застосовується або до виділеного фрагменту тексту, або до тексту, який буде вводитись, а форматування абзаців — до виділених абзаців або поточного абзацу, у якому розміщено курсор.

Якщо у діалоговому вікні перейти на певну закладку, то при повторному відкриванні цього вікна відобразиться саме ця закладка, що може спантеличити недосвідченого користувача. Тому варто підказати, що при відкриванні діалогових вікон слід звертати увагу на першу закладку вікна.

Учні повинні запам’ятати, які параметри мають такі об’єкти текстового документа, як символ та абзац.

Файли з результатами виконання практичної роботи учні мають назвати своїми прізвищами та завантажити в мережну папку, онлайнове середовище або переслати вчителю електронною поштою.

Після виконання практичної учні можуть перейти до самостійної роботи із додатковими завданнями для закріплення матеріалу (завдання робочого зошита № 5, 9), а також виконати завдання для досліджень (ст.250 підручника).

Щоб перевірити правильність форматування, учитель може виконати команду меню Формат-Показати форматування. В області завдань буде відображено повну інформацію про параметри форматування певного символу чи виділеного фрагменту тексту.


Підбиття підсумків уроку

Опрацювання висновків розділу (ст. 249 підручника) у формі питань та відповідей.


Повідомлення домашнього завдання

Підготувати відповіді на питання для роздумів з підручника (ст. 250), розв’язати кросворд та ребуси з робочого зошита. Завдання № 6*, 7.

ChD