Урок-гра "Найрозумніший"
Тема: Інтелектуальна гра «Найрозумніший».
Дата проведення: 17 березня.
Місце проведення: Кабінет інформатики
Середній вік учасників: 10 клас Кількість учасників: 8 гравців. Мета: перевірити знання учнів з інформатики по темі «Електронні таблиці Microsoft Excel» та навички роботи із програмою Microsoft Excel.
Завдання: навчитись в ігровій ситуації використовувати знання набуті на уроках інформатики, розвивати здорову конкуренцію, вміння оцінювати противника, розвивати тактичні і стратегічні міркування в ході гри. Форма: гра-вікторина.
Обладнання: комп’ютери із встановленою програмою Microsoft Excel, файл Файл:Rez test.xls,
презентації для проведення другого(Файл:2 tur.ppt) та третього туру (Файл:3 tur.ppt) гри,
мультипроектор та мультимедійна дошка або встановлена програма NetOpSchool, грамоти переможцям (Файл:Дипломом.doc), таблиця результатів (Файл:Таблиця результатів.doc) т а завдання для четвертого туру гри "Найрозумніший" (Файл:Завдання для IV туру.doc). ' Науково-популярна і методична література:'
1) Посібник Електронні таблиці Microsoft Excel.
2) Газета Інформатика №11 (395), березень 2007
Попередня робота
• Створення файлу rez_test.xls;
• Створення презентацій для проведення другого та третього туру гри;
• Виготовлення карток для проведення четвертого туру гри;
• Виготовлення таблиці результатів;
• Виготовлення грамот.
Правила гри
У грі приймають участь 8 учасників.
Кожен з учасників бере участь у відбірковому турі, який визначає порядок відповіді учнів на запитання у другому турі.
Перший хто виконає завдання отримує 8 балів, другий – 7 балів, і т. д.
У другому турі учні відповідають на запитання по темі Електронні таблиці Microsoft Excel.
За кожну правильну відповідь учасник отримує 2 бали. Після цього сумуються усі бали учасників та виводиться
рейтингова таблиця на екран, двоє учнів, що займають останні позиції в рейтинговій таблиці, припиняють боротьбу за звання «Найрозумніший». У третьому турі приймають участь 6 учасників. Учні дають визначення понять по спеціальній темі (Електронні таблиці Microsoft Excel), за кожну правильну відповідь отримують по 2 бали, також дають визначення понять по інформатиці вцілому, за кожну правильну відповідь отримують по 1 балу. Після цього сумуються усі бали та виводиться рейтингова таблиця на екран, троє учнів, що займають останні позиції в рейтинговій таблиці, припиняють боротьбу за звання «Найрозумніший».
У четвертому турі приймають участь 3 учасники та виконують практичне завдання в середовищі Microsoft Excel. За правильно виконане завдання отримують 15 балів. Після цього сумуються усі бали та виводиться рейтингова таблиця на екран, учень, що зайняв перше місце у рейтинговій таблиці отримує звання «Найрозумніший». Організація гри
У грі задіяно 8 учасників, ведучий (вчитель). Уся робота учнів контролюється вчителем через головний комп’ютер. З а кілька днів до проведення гри учнів повідомляють про гру та її тематику, таким чином дають змогу підготуватися до випробовування. Хід гри
І тур Відбірковий У файлі rez_test.xls містяться дані про результати двох IQ тестів учнів десятого класу.
Завдання: Знайти файл rez_test.xls на своєму комп’ютері та побудувати гістограму для цієї таблиці. Після виконання завдання підняти руку.
Оцінювання: Перший хто виконає завдання отримує 8 балів, другий – 7 балів, і т. д.
ІІ тур Відповіді на запитання У файлі 2_tur.ppt містяться запитання для другого туру. Учасники згідно із рейтинговою таблицею обирають номер запитання по темі Електронні таблиці Microsoft Excel,
дають відповідь на це запитання і одразу ж звіряють із правильною відповіддю. Якщо відповідь учня вірна, то він отримує додаткових 2 бали у рейтингову таблицю.
Оцінювання: підбиваються підсумки рейтингової таблиці та двоє учасників припиняють боротьбу за звання «Найрозумніший».
ІІІ тур Дати визначення поняття
У файлі 3_tur.ppt містяться завдання для третього туру. Учасники згідно із рейтинговою таблицею обирають номер визначення дають відповідь на це завдання і одразу ж звіряють із правильною відповіддю, якщо це визначення по темі Електронні таблиці Microsoft Excel, то учень отримує додаткових 2 бали у рейтингову таблицю за правильну відповідь, якщо ж це визначення поняття загального характеру із курсу інформатики, то учень отримує 1 бал у рейтингову таблицю за правильну відповідь.
Оцінювання: підбиваються підсумки рейтингової таблиці та троє учасників припиняють боротьбу за звання «Найрозумніший». ІV тур Практичне завдання в середовищі Microsoft Excel
Кожному учаснику, що продовжує боротьбу за звання «Найрозумніший» на окремому аркуші дається практичне завдання. Завдання міститься у додатку1.
Оцінювання: підбиваються підсумки рейтингової таблиці та визначається учасник, що отримав звання «Найрозумніший». Підсумок гри
Усім учасникам гри виставляються оцінки наступним чином:
Учасникам, що посіли 1, 2 та третє місце у рейтингу вручаються грамоти. Урок провела Студентка групи Ф-51 Шевчук Тетяна