Списки розсилання

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Списки розсилання

Список.jpg

Списком розсилання називається набір контактів. Такі списки спрощують надсилання повідомлень групам осіб. Наприклад, якщо повідомлення часто надсилається до відділу маркетингу, зручно створити список розсилань з ім'ям «Відділ маркетингу», який включає імена всіх співробітників цього відділу. Повідомлення, яке надсилається для цього списку, направляється всім одержувачам, перерахованим у списку розсилання. При цьому одержувачі бачать у рядку повідомлення Кому не назву списку розсилання, а імена всіх осіб, які входять до списку. Списки розсилання можуть використовуватися для повідомлень, доручень, запрошень на збори та в інших списках розсилань.


У світі існує більше 90000 (дев'яносто тисяч) різних списків розсилання. Ведуть їх, як правило, люди, добре обізнані в даному питанні, регулярно розсилаючи по e-mail чергові випуски розсилання. Одержувачі подібних листів власноручно підписалися на список, і в будь-який момент у них є право й можливість скасувати свою підписку. Існують відкриті розсилання (для всі бажаючих), закриті (для людей певного кола), безкоштовні (існуючі за рахунок ентузіазму творців, спонсорської підтримки, платних рекламодавців), платні. Список розсилання звичайно націлений на певну групу людей і часто має тисячі передплатників - таким чином, він дійсно є ефективним інструментом реклами. Ваша реклама, поміщена в чужих списках, може виявитися не занадто ефективною. Тому прекрасним маркетинговим ходом буде створення власного списку розсилання. Природно, це має сенс, якщо ви в стані на регулярній основі підготовляти компетентну інформацію, що зацікавила б Вашу цільову аудиторію.



Деякі рекомендації з організації списку розсилання:

  • Надайте користувачам чітку інформацію про тематику, формат, періодичність Вашого списку розсилання. У майбутньому не треба без згоди передплатників відхилятися від обраних Вами характеристик аркуша.
  • Передбачити зручний і зрозумілий механізм здійснення підписки й, саме головне, відписки від аркуша. При підписці необхідно, щоб підтвердження прийшло безпосередньо з адреси одержувача, інакше може виникнути ситуація, коли енергійний користувач підпише всіх своїх друзів (або ворогів) на Ваш список розсилання без їхнього відома. Віднестися вони до цього можуть неоднозначно, і Вам загрожує бути незаслужено обвинуваченим у спаме з всіма наслідками, що випливають звідси....
  • Дбайливо ставитеся до списку адрес електронної пошти Ваших передплатників, у жодному разі не використовуйте їх в інших цілях, наприклад, для розсилання однієї реклами (помірна кількість реклами в самому розсиланні допускається). Не віддавайте/продавайте список email-адрес третім особам. Є кілька прецедентів, коли через надання списку поштових адрес справа доходила навіть до суду.
  • Бажано при підписці просити користувачів заповнити невелику анкету. Насамперед Вам самому буде корисно знати, хто ж є Вашими передплатниками, і потім це буде надто важливо, якщо Ви збираєтеся переконати рекламодавця розмістити в списку розсилання рекламу. Варто враховувати, що не кожний передплатник буде з радістю видавати інформацію про себе, і у всіх повинне залишатися право зберегти свою конфіденційність.
  • Дискусійні аркуші створюються для обміну інформацією, обговорення питань на певну тематику. На відміну від списків розсилання писати в аркуш можуть не тільки безпосередньо його творці, але й всі учасники. Як правило, перед тим, як повідомлення розсилається всім учасникам аркуша, воно проходить верифікацію. Модератор аркуша (їм може бути або засновник аркуша, або авторитет, обраний учасниками) виключає повідомлення, не стосовні до тематики аркуша.
  • Обов'язково підпишіться й починайте стежити за всіма дискусійними аркушам, прямим або непрямим образом дотичного Вашого бізнесу. Серед їхніх учасників Ви напевно знайдете своїх потенційних партнерів і клієнтів.

10.jpg

Кілька порад по ефективному використанню дискусійних аркушів:

  1. Не можна посилати в подібні аркуші Вашу пряму рекламу. Передплатники увійшли в аркуш для обміну думками й одержання нової інформації, а не читання реклами. Не варто так само писати в аркуш що потрапило, з однієї тільки метою продемонструвати наприкінці ваш підпис із адресою й контактною інформацією.
  2. Перед тим, як посилати свої перші листи в аркуш, уважно ознайомтеся з його правилами. Іноді корисно почитати архів, щоб не піднімати потім питань, яким приділялося уже багато уваги за тиждень до Вашої підписки. Спочатку бажано кілька днів не проявляти активності, а просто вивчити загальну атмосферу аркуша, основних авторитетів і іншу корисну інформацію.
  3. Намагайтеся брати активну участь в обговоренні тих питань, у яких Ви компетентні. Ваше завдання - зарекомендувати себе в аркуші в якості експерта в заданій області. Клієнти скоріше звернуться до Вас як фахівця, ніж до невідомого їм Вашому конкурентові.
  4. Не забувайте ставити під кожним Вашим повідомленням підпис.
  5. Бажано як при участі в дискусійних аркушах, так і у всіх інших Ваших листах не використовувати зворотньої адреси HotMail, Juno, USA NET, YAHOO Mail і інші адреси, отримані на безкоштовних поштових серверах. Це може викликати недовіру тому, що їх часто використовують спаммеры* для того, щоб не засвітити своя реальна поштова адреса.

Додатковим позитивним моментом Вашої активної участі в аркуші є той факт, що часто популярні й авторитетні дискусійні аркуші проглядаються представниками спеціалізованої преси і є імовірність, що Ви будете процитированны на сторінках видань або Вас запросять написати статтю.

Приклади служб списків розсилання

Серед західних серверів можна виділити сайт РозїМазїег Бігесї Кезроше (\\\.ро8їша8їегСігесї.сош), який розміщує рек­ламу в більш ніж 9000 списках розсилання (вартість 20 центів за адресу). Власники служби підтверджують, що відгук на рекламу в їхніх розсиланнях складає близько 9 %.

У російській мережі найбільшим розсильним сервером є «Мі­ський Кіт» (у^у^сіїусаї.ги). Вартість розміщення реклами — 1 цент за один лист (10 доларів за 1000 листів). Можливе розмі­щення як текстової реклами, так і банерів.

Поряд з використанням існуючих списків розсилання необ­хідно відзначити можливість створення власного списку розси­лання. Такий прийом має сенс, якщо фірма в змозі на регулярній основі готувати компетентну і цікаву інформацію, яка може заці­кавити і залучити цільову аудиторію.

Найбільш популярними програмами, що реалізують механізм розсилання, є Ьізїзегу (^^^.їзоґї.сош/їізїзегу.зїш) і Ма]огСошо (^^^.§геаїсігс1е.сош/ша^огаошо/). Тим, хто не в змозі встановити в себе на сервері жодну з перерахованих вище програм, має сенс скористатися спеціальною службою ЬізїВої (у^у^їізїЬої.сош). Служба забезпечує організацію підписки, анкетування передпла­тників і безпосередньо саме розсилання. Натомість вона залишає за собою право розміщувати невеликі рекламні блоки в кожному з листів передплатників.

Джерела інформації

Дивись також

Корисні посилання