Розумники та розумниці

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Конкурс проводиться як позаурочний захід. Матеріали конкурсу можна використовувати у проведенні заходів предметного тижня, на заняттях гуртка або як елемент уроку.Наведений матеріал розраховано для проведення конкурсу у проміжку часу від 45 хв. до 1 год.

Освітньо-виховна та розвиваюча мета:

  • повторення й закріплення програмного матеріалу, розширення світогляду, уміння працювати в групі;
  • розвиток пізнавального інтересу, алгоритмічного та логічного мислення, пам’яті, уваги, комунікабельності, активності, інтересу до комп’ютерних знань;
  • виховання поваги до суперника, відповідальності та культури поведінки.

Підготовча робота та обладнання: Для проведення конкурсу необхідно перед його початком сформувати дві команди (хлопців та дівчат) та обрати журі. Командам необхідно придумати назву, емблему, девіз команди, а також представлення учасників команди та оформити все у вигляді презентації за допомогою програми Microsoft PowerPoint.

Матеріально-технічне оснащення:

  • роздатковий матеріал;
  • персональний комп‘ютер;
  • мультимедійний проектор;
  • цифровий фотоапарат;
  • програма Microsoft PowerPoint.

Хід конкурсу

У приміщенні, де проводиться конкурс, розміщенні столи із стільцями для кожної з команд – учасниць, встановлено персональний комп’ютер з мультимедійним проектором з якого зображення виводиться на екран. Виходять двоє ведучих:

Ведучий 1

Минають дні, минають роки, Прогрес крокує повсякчас, І вже новиночки науки Прийшли у технікум до нас.

Просторий клас, а в нім — машини І кожному — як би пізнать Світ, що несе в собі таїни, Твій розум прагне розгадать.

Тож не барімося, до діла І зараз конкурс проведем, Та інформатиків умілих Сьогодні тут ми віднайдем.


Ведучий 2. Усе в світі тримається на антиподах: є полюс Північний і Південний, є плюс і мінус, є чорне і біле, є добро і зло, любов і ненависть, радість і горе. Сьогодні протистоять один одному хлопці й дівчата. Цікаво, вивчення комп’ютера – це справа жіноча чи чоловіча? Подивимось.

Ведучий 1 Дві команди вже у зборі, Позмагатися готові. А щоб гру нам розпочати, Шикуйтесь, хлопці і дівчата! (Команди під музику виходять на сцену)

Ведучий 2. Тож почнімо конкурс за назвою «Розумники та розумниці». Але яке змагання без журі? Оці¬нити наші вміння, знання та практичні навички люб'язно погодилися: ___________________________________________________________

Перш за все нам потрібно познайомитися з учасниками конкур¬су, тобто командами. Кожна з них має свою назву, девіз і емблему, які зараз представлять. Яка ж команда першою розпочне представлення? Дуже просто, хто дасть правильну відповідь на запитання, той і буде першим.

В ній записані програми

І для мами, і для тата!

В упаковці, як цукерка,

Швидко вертиться ... (дискета)


Щоб знайти піратський скарб, треба пройти від старого дуба:

  1. 12 кроків на північ;
  2. потім 5 кроків на південь;
  3. потім ще 4 кроки на північ;
  4. і ще 11 кроків на південь.

Де заритий піратський скарб? (під старим дубом)

Ведучий 1. Отож, представлення розпочнемо з команди ___________________________________________________________________________ Капітани команд представляють свої команди, при цьому на екран виводять презентації кожної команди. Які молодці наші учасники. Всі учасники познайомилися один з одним, отже, можна розпочинати конкурс. Ми почнемо його з Розминки.

Ведучий 1. Антична мудрість говорить: «Знання — це сила» Доведіть, на скільки ви сильні знаннями. Я ставлю запитання. Пер¬шою відповідає та команда, що швидше підніме знак: «Відповідь готова». За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. (орієнтовний перелік запитань до команд, кількість можна змінювати)

Ведучий 2. Розминка закінчилася. Ми зро¬били перші кроки у грі, а також отримали перші бали. Попросимо наше вельмишановне журі оголосити, які ж бали отримали наші розумники та розумниці. ____________________________________________ Отож, доведеться добре попрацювати нашим _____________________, щоб балів було більше, ніж у команди суперника.

Ведучий 1. Кожен урок починається з перевірки домашнього завдання. Тож скористаємося законами школи та нашого технікуму й почнемо з «домашнього завдання». Кожна команда повинна за допомогою міміки і жестів показати елемент апаратної складової комп’ютера, а команда суперників здогадатися, про що йдеться. Отож, розпо Розгадування кросвордів командамичнемо. Команди з допомогою міміки і жестів зображають певні складові персонального комп‘ютера

Ведучий 2. А зараз попросимо наше журі оцінити артистичність, кмітливість, винахідливість команд. Максимальна оцінка за цей конкурс 5 балів.

Ведучий 1. Наступний конкурс. Вас напевно дуже здивувало те, що наш зал прикрашений не дискетами та дисками, а ромашками. Це не спроста. Під кожною пелюсткою “ромашки” написані основні клавіші та комбінації клавіш, які ми використовуємо при роботі з текстовим процесором Microsoft Word. Всі учасники по черзі відривають пелюстки і називають правильно значення даної комбінації клавіш. За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал.

Проводиться конкурс.

Ведучий 1. Дякуємо учасникам. Просимо журі оголосити результати. Наступний конкурс має назву “Веселий кросворд” Кожна команда отримує кросворд, ваше завдання його розгадати і назвати зашифроване ключове слово. Яка команда справиться із завданням піднімає знак “Відповідь готова”. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Розгадування кросвордів командами

Ведучий 2. Ваші кросворди ми передаємо членам журі.

Ведучий 1. Конкурс цей не для лякливих, А для спритних і сміливих. Вся команда вболіває, Капітан один їх грає. Тож оголошуємо КОНКУРС КАПІТАНІВ

Ведучий 2. Наші капітани якісь дуже напружені. Щоб виправити цю ситуацію перейдемо до жартівливих питань. Будьте дуже уважні. Відповідають капітани по черзі, якщо хтось із них не знає відповіді на питання інший має право відповісти. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. А розпочнемо ми напевно із капітана команди Розумниць, оскільки наші кавалери завжди поступаються чарівним дамам. Проводиться конкурс капітанів

Ведучий 2. Дякуємо нашим капітанам. Просимо журі оголосити результати всіх конкурсів.

Ведучий 1. Команда трішки відпочила поки працювали наші капітани. Отож продовжимо. Зараз ми роздамо командам ребуси, які необхідно розгадати. На роздуми дається 7 хв. А з якої команди ми розпочнемо? Напевно з команди-лідера. Отож, будьте дуже уважні. Команди проводять розгадування ребусів.

Ведучий 2. Наступний конкурс називається “Я працюю без помилок”. Одному гравцю від кожної команди видається картка-завдання, в якій подано друкований текст на економічну або комп’ютерну тематику. Учасникам конкурсу необхідно протягом 3 хвилин безпомилково набрати текст. Поки гравці набирають текст, інші учасники команд беруть участь у четвертому конкурсі.

Ведучий 1. Ми дійшли до фінішу нашої гри. Щоб дізнатися про переможця конкурсу, треба порахувати бали. Це робило наше компетентне журі. Поки журі рахуватиме бали ми проведемо розважальний останній конкурс. Команди можуть додати по декілька балів до свого рахунку.

Ведучий 2. В надувні кулі помістили скручені в тонкі трубочки листи з текстом змінених прислів'їв. До куль по черзі підходять учасники команд, проколюють кулю шпилькою, беруть листок із завданням, читають прислів'я і дають правильну інтерпретацію. За кожне відгадане прислів'я команді нараховується 1 бал.

Ведучий 1. Зустріч наших команд свідчить про те, що інформатику варто вивчати як хлопцям, так і дівчатам. Адже комп’ютер проник майже у всі сфери життя. Дякуємо командам. А зараз, слово – журі! (Голова журі оголошує підсумкові результати змагання та вручає диплом переможцю.)

Ведучий 2. Шановні учасники гри! Шановні члени журі! Шановні присутні! Сьогодні ми з вами ще раз переконалися, що інформатика – дивовижна наука, а ті, хто її вивчає і вміє працювати з комп’ютером, - особлива категорія людей. Часто кажуть у народі: Що посієш – те й пожнеш. Лиш озброївшись знаннями, Впевнено вперед підеш.

Дякуємо всім за увагу, до зустрічі!