Пілотне тестування

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Пілотне тестування

Тестування пілотне — порівняно широкомасштабне "пробне" проведення оцінювання для виявлення будь-яких недоліків до того, як систему оцінювання вважатимуть завершеною й почнуть її запровадження. Пілотне тестування використовується у медицині(у ВОЗ), для тестування знань у освіті

Оцінювання

Оцінювання - формалізований або експертний процес визначення рівня навчальних досягнень учнів/студентів, який завершується виставленням балів.

Завдання оцінювання — формулювання очікуваного навчального результату, який оцінюватимуть під час тестування.

Моделі оцінювання

Моделі оцінювання — модель оцінювання, за якої результат конкретного учня порівнюють із результатом вибраного групового еталону (нормативно зорієнтоване оцінювання) . Mодель порівняння, коли результат конкретного учня порівнюють із стандартом або критерієм (критеріально зорієнтоване оцінювання) .

Модель розвитку, коли результати конкретного учня оцінюють шляхом аналізу рівня його розвитку в проміжку між двома точками в часі щодо обсягу його бази знань або ступенем опанування певним умінням.

Об'єктивність оцінювання — оцінювання завдань на вибір відповіді, кожен варіант відповіді яких визначено як правильний або неправильний

Типи оцінювання

  • Об'єктивність оцінювання - за такого оцінювання хто б не ставив оцінки, у всіх експертів вони будуть однаковими

  • Оцінювання діагностичне - тип оцінювання, мета якого визначити можливості учня/студента та труднощі в процесі навчання для того, щоб надати допомогу й визначити наступні етапи навчання. Воно дає можливість установити зворотний зв'язок між учителем і учнем, найефективніше розподілити учнів на групи відповідно до їхніх здібностей до навчання. Ефективне, якщо його проводять систематично.

  • Оцінювання досягнень учнів/студентів - постійний процес накопичення, інтерпретації й узагальнення інформації про досягнення учнів/студентів у процесі навчання

  • Оцінювання підсумкове - тип оцінювання, який використовують на завершальному етапі певного періоду навчання, мета якого оцінити рівень засвоєння навчального матеріалу і виставити бали

  • Оцінювання формаційне - тип оцінювання, який використовують на завершальному етапі певного періоду навчання, мета якого оцінити рівень засвоєння навчального матеріалу і виставити бали. Мета такого оцінювання отримати детальну інформацію про поточні досягнення учнів/студентів і можливості їхнього удосконалення

  • Оцінювання холістичне - тип оцінювання, що спирається на загальне враження експерта про рівень виконаної роботи, а не на аналізі й оцінюванні його частин

  • Оцінювання автентичне - тип оцінювання, що передбачає використання завдань в умовах, наближених до реальних

  • Оцінювання альтернативне - тип оцінювання результатів навчально-пізнавальноі діяльності учнів/студентів методом, що є альтернативним до традиційного

  • Об'єктивність оцінювання - оцінювання завдань на вибір відповіді, кожен варіант відповіді яких визначено як правильний або неправильний. За такого оцінювання хто б не ставив оцінки, у всіх експертів вони будуть однаковими

  • Теорія однопараметричного оцінювання Раша - завдання вважають складнішим за інше, якщо вірогідність правильної відповіді на нього менше від іншого незалежно від того, хто його виконує. Отже, більш підготовлений тестований має більшу ймовірність правильно відповісти на всі завдання тесту, ніж менш підготовлений. Данський учений Раш розробив математичну модель, у якій пов'язано два латентних параметри: рівень знань тестованого і рівень складності завдання тесту

Хід пілотного тестування

У ході пілотного тестування в робочому середовищі перевіряється його відповідність щодо очікування і специфіки замовника. Як правило, пілотне тестування - це розгортання рішення в окремому сегменті робочого середовища. Цей сегмент може бути групою користувачів, відділом чи набором серверів в центрі обробки даних. Процес пілотного тестування допомагає визначити області рішення, в яких у співробітників виникають проблеми з розумінням, вивченням або використанням рішення. Крім того, він дозволяє виявляти проблеми, які можуть перешкодити успішному розгортання рішення.

У ході пілотного тестування проектна група виконує збір і аналіз таких даних, як відгуки користувачів. Після накопичення достатньої кількості даних пілотної групі необхідно вибрати одну з таких стратегій:

  • Поетапне просування вперед. Розгортання нової версії-кандидата в пілотної групи.

  • Відкат. Виконання плану відкату з метою відновлення в пілотної групі попередньої конфігурації. Пізніше пілотне тестування можна повторити з використанням більш стабільної версії-кандидата.

  • Призупинення. Призупинення пілотного тестування.

  • Виправлення і продовження. Розгортання виправлень для існуючого рішення.

  • Розгортання. Перехід до розгортання рішення.

Пілотне тестування.png

Джерела

http://www.znannya.org/?view=concept:692

http://www.znannya.org/?view=concept:677

http://technet.microsoft.com/ru-ru/library/cc543310.aspx


Дивіться також

Тестування

Корисні посилання

Сайт знання

Технет