Практична робота. ВВедення, редагування та форматування тексту

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

МЕТА

  • Навчальна:

Навчити форматувати текст і створювати документи за певною структурою.

Навчити виконувати:

форматування шрифту,

форматування абзацу,

форматування сторінки

перегляд і друк документа,

пошук і заміну тексту,

  • Розвиваюча:

Сприяти логічному мисленню, уваги, пам’яті.

Вміння порівнювати набуті знання.

Розвивати вміння аналізувати.

  • Виховна:

Виховувати охайність, акуратність при роботі з документами.

Виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо.

ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ

комп’ютери, унаочнення, картки із завданням .

ТИП ЗАНЯТТЯ

практичне заняття.

ХІД ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

„ Відшукай усьому початок

і ти багато чого зрозумієш”

К.Прутков

Організаційний момент

Привітання, оголошення теми та мети і плану заняття, психологічне налаштування студентів на роботу.

На попередніх уроках ми вивчали тему: „ Текстовий редактор Word”. Ознайомилися з основними поняттями і правилами роботи з текстовими документами і об’єктами у них. Сьогодні ми повторимо та закріпимо їх, але це буде не просто урок узагальнення знань, умінь та навичок, проведемо турнір між командами під девізом:” Відшукай усьому початок і ти багато чого зрозумієш” А зараз ми поділяємося на дві рівноцінні команди за знаннями. Кожна команда обирає собі капітана та назву. Представимося: команда перша ______, Друга команда _________________.

Відтворення опорних знань, навичок і вмінь

Сьогодні ми побачимо – хто швидший і спритніший, А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший! Ось турнір перший – „ розминкою” він зветься Кожній команді пропонується 10 запитань. Команда має встигнути дати найбільшу кількість правильних відповідей. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. ( На дошці записуємо назви команд для введення рахунку турніру).

Усне опитування: Турнір – розминка „Обганялки”( 8хв.)

Запитання першої команди:

  • Редагування - це? (Виправлення помилок у документі.)
  • Перш ніж форматувати потрібно його? (Виділити.)
  • Як задати режим перенесення слів?(Сервіс/Мова/ Розташування переносів.)
  • Як створити новий документ? (Файл/Створити.)
  • За допомогою якого пункту меню можна форматувати абзац?(Формат/Абзац.)
  • Як пронумерувати сторінки? ( Вставка/Номер сторінок.)
  • Щоб переглянути документ, потрібно пункт меню? (Файл/Попередній перегляд.)
  • Щоб скопіювати текст користуються пунктом меню? (Правка/Копіювати)

Запитання другої команди:

  • Форматування – це? (Надання документу бажаного вигляду.)
  • Як перевірити правопис Word? ( Сервіс/Правопис, або F7)
  • Як відкрити створений документ? (Файл/Відкрити.)
  • Як Замінити у тексті букви „А” на „О”? (Правка/Замінити)
  • Як вставити колонтитул у документ? (Вид/Колонтитули.)
  • Форматування шрифту – це? ( Розмір, колір, накреслення.)
  • Щоб зберегти документ, потрібно пункт меню? (Файл/Зберегти.)
  • За допомогою якого пункту меню можна налаштовувати сторінки?(Файл/Параметри сторінки.)

Турнір капітанів ( 6 хв.)

Дати визначення:

  • Форматування – це __________________________________________
  • Форматування текстового документа – це низка дій, у результаті яких можна в Microsoft Word__________________________________
  • WordArt в текстового редактора Microsoft Word – це _____________
  • Опишіть встановлення параметрів сторінки_____________________
  • Описати етапи форматування документа в програмі MS Word_____
  • Колонтитул – це _____________________________________________

Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами. Капітани дають по черзі на питання відповіді, а команди перевіряють згідно своїх записів.

Виконання практичної роботи

Турнір операторів ( 22 хв.)

Буде оцінюватися кожен учасник команди за п’ятибальною шкалою.

Бажаю всім командам Я успіхів, удачі. Сідайте за комп’ютер, Розв’язуйте задачі.

  • Запустіть текстовий редактор.
  • Створіть новий документ.
  • Налаштуйте вікно текстового редактора до роботи:

увімкніть панель інструментів стандартна та лінійку;

задайте вигляд документа Розмітка сторінки.

  • Виберіть українську мову.
  • Встановіть шрифт та його розмір: Times New Roman, 12.
  • Задайте масштаб відображення документа на екрані.
  • Задайте параметри сторінки: усі чотири поля сторінки по 2,5 см, формат сторінки А4, а орієнтація – книжкова.


Завдання 1: Відкрийте ваш документ Прізвище1.doc : Ваша автобіографія.

  • Відцентруйте заголовок.
  • Вирівняйте абзаци з обох боків. Залийте їх різним кольоровим фоном на свій смак. У кожному абзаці змініть колір, розмір і тип шрифту.

AvtoBiog.JPG

  • Виконайте попередній перегляд документа.

Завдання 2: Створіть новий текстовий файл. Набраний у першому завданні перший і останній абзаци скопіюйте у буфер обміну, а другий абзац без допомоги буфера обміну, і помістіть їх у новий текстовий файл. У першому абзаці замініть літеру «е» на «и» в автоматичному режимі, перевірте правопис і повиправляйте помилки в автоматизованому режимі даного тексту. Знайти слово «адреса» в автоматичному режимі.

Завдання 3: Закрити всі текстові файли, що використовувалися, попередньо їх зберігши.

Підбиття підсумків

Як швидко час спливає? І сумнівів немає, Що нам пора назвати Змагання результати.

Сьогодні переможець - Команда___________ в нас. Не в перший раз ми граєм І не в останній раз. Одержуйте дарунки – бали ( оцінки) Причому кожний з Вас.

Підведення підсумку уроку.

Таким чином сьогодні на занятті ви закріпили знання по темі текстовий редактор Word. Навчилися вводити, редагувати, форматувати текст документів.


Домашнє завдання

  • Повторити матеріал по конспекту.
  • Закінчити виконання практичних завдань.
  • Творче завдання : створення кросворду по темі Текстовий редактор Microsoft Word.