Практична по БД3

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

[категорія:педагогічна практика конспекти уроків]

Тема роботи:Створення форм.

Мета: Навчитися створювати форми в базі даних за допомогою майстра та змінювати їх вигляд за допомогою конструктора.


Актуалізація опорних знань

Практичне виконання

  1. Запустіть програму опрацювання бази даних Access.
  2. Відкрийте базу даних, створену Вами на попередньому занятті.
  3. В головному вікні бази даних перейдіть на об'єкт ФОРМИ.
  4. Виберіть спосіб "Создание формы с помощью мастера" .
  5. Виберіть поля, які повинні бути у вашій формі.

Виберіть з таблиці Оцінки поля: Код, Прізвище, Ім'я; з таблиці Телефони поля: Місто, Телефон; з таблиці Захоплення поле Фотографія і натисніть Далі.

  1. Виберіть зовнішній вигляд форми. Задайте вигляд в один стовпець Далі.
  2. Виберіть стиль форми (фон, заставку): камінь або міжнародний.
  3. Надайте формі ім'я.

Уведіть ім'я: Студенти. Натисніть кнопку  Готово.

  1. Перегляньте усі записи.

Користуйтеся кнопками гортання у нижній частині форми.

  1. Вставте новий запис.
  2. Перейдіть у режим конструктора для вставляння нових елементів у форму.

Конструктор. Це можна зробити двома способами: за допомогою меню або (це швидше) крайньої зліва кнопки ВИГЛЯД на панелі інструментів. Переконайтеся, що на екрані є панель елементів керування. Якщо її немає, то виконайте команди Вигляд  Панель елементів.

  1. Збільшить розміри вікна конструктора і його частин методом перетягування границь.
  2. Форма може містити заголовок. Підготуйте форму для введення заголовка. Наведіть вказівник миші на розмежувальні лінії частин форми і перетягніть їх, щоб підготувати місце для вставляння об'єктів.
  3. Уведіть заголовок форми і розмалюйте його.

Уведіть великими буквами заголовок: СТУДЕНТИ. Для цього натисніть на кнопку Аа на панелі елементів і клацніть у полі заголовка, введіть текст заголовка, натисніть на клавішу вводу. Клацніть над текстом, щоб перетворити заголовок в об'єкт. Відформатуйте заголовок: змініть його розміри і розташування; змініть розмір шрифту і його стиль, кольори букв, фону, меж тощо.

  1. У правому нижньому куті форми вставте текст з назвою групи (великим шрифтом).
  2. У полі приміток форми вставте текст: Виконав (-нала) прізвище. Якщо немає вільного місця у частинах форми, то треба перетягнути об'єкти у формі на інші місця, щоб звільнити місце.
  3. У поле заголовка вставте картинку з ClipArt Gallary. Клацніть мишею у полі заголовка. Виконайте команди з меню Вставити  Об'єкт  Microsoft ClipArt Виберіть і вставте картинку. Змініть розміри рамки і правильно впишіть картинку у вибрану рамку командами Вигляд Властивості  Макет  Задання розмірів  Зі списку значень цього параметра виберіть За розмірами рамки.
  4. Перегляньте результати роботи на екрані, задавши режим форми, і поверніться в режим конструктора. Вигляд  Режим форм. Вигляд Конструктор.
  5. Розташуйте на формі кнопку для огляду наступного запису і назвіть її Вперед. Натисніть на кнопку Кнопка на панелі елементів і клацніть на формі, де треба розмістити кнопку. Кнопка Запуск майстра також має бути натиснутою. Відкриється вікно майстра створення кнопок. У категорії Переходи по записах виберіть дію Наступ¬ний запис  Далі. Введіть текст підпису кнопки: Вперед, і виберіть рисунок кнопки з меню зразків. Робочу назву кнопці можете не давати ГОТОВО.
  6. Розташуйте на формі кнопки з назвами Назад, Створити новий запис, а також кнопку Закрити форму з категорії Робота з формою.
  7. Перейдіть у режим форм і погортайте записи, користуючись своїми кнопками.
  8. Закрийте базу даних, зберігаючи форму.









Тема роботи: Створення запитів.

Мета: Навчитися створювати запити для пошуку в базі даних необхідної інформації.


Практична робота

  1. Запустіть програму опрацювання бази даних Access.
  2. Відкрийте базу даних, створену Вами на попередньому занятті.
  3. В головному вікні бази даних перейдіть на об'єкт ФОРМИ.
  4. Виберіть спосіб "Создание формы с помощью мастера" .
  5. Виберіть поля, які повинні бути у вашій формі.

Виберіть з таблиці Оцінки поля: Код, Прізвище, Ім'я з таблиці Захоплення поля: Гурток, Примітки.

  1. Виберіть зовнішній вигляд форми.
  2. Виберіть стиль форми.
  3. Надайте формі ім'я.
  4. Перегляньте усі записи.
  5. Продемонструйте створену форму викладачу. Та закрийте її.
  6. В головному вікні бази даних перейдіть на об'єкт Запросы.
  7. Виберіть спосіб "Создание запроса в режиме конструктора". Добавте таблиці Оцінки та захоплення. Створіть запит з параметром, для цього виберіть поля Код, Прізвище, Ім'я, Гурток.

В вікні конструктора в рядку Условие отбора введіть текст [Введіть прізвище]. На панелі інструментів натисніть кнопку та у вікні, що з'явиться введіть прізвище Миронова і натисніть кнопку ОК. Закрийте запит та збережіть його з назвою Запит з параметром.

  1. Виберіть спосіб "Создание запроса в режиме конструктора". Добавте таблиці Оцінки, Телефони. У вікні конструктора виберіть поля: Прізвище, Ім'я з таблиці Оцінки та Місто, Телефон з таблиці Телефони. У Вас у вікні конструктора буде 4 поля. В п'ятому полі в першому рядку клацніть правою кнопкою миші та виберіть команду Построить... В вікні, що з'явиться в верхньому полі впишіть формулу:

Середній бал: ([Оцінки]![Математика]+[Оцінки]![Інформатика]+[Оцінки]![Фізика]+ [Оцінки]![Література]+[Оцінки]![Мова])/5

Натисніть кнопку OK. Та запустіть запит, натиснувши кнопку . Збережіть запит з назвою Середній бал.

  1. Створіть звіт на основі запиту середній бал. Для цього в головному вікні бази даних виберіть вкладку Отчеты та спосіб Создание отчета с помощью мастера. на першому кроці майстра виберіть всі поля запиту Середній бал і натисніть кнопку Далее... На другому кроці групування робити не потрібно, натисніть кнопку Далее... На третьому кроці задайте сортування в алфавітному порядку по полю Прізвище. На третьому кроці виберіть спосіб подання даних у звіті та натисніть кнопку Далее... На наступному кроці майстра виберіть стиль оформлення звіту. На останньому кроці потрібно присвоїти звіту ім'я та вибрати один із способів продовження роботи після завершення роботи майстра: перегляд звіту чи зміну макету звіту у режимі конструктора.
  2. Закрийте базу даних.

Із запропонованих питань дайте відповідь на 6 питань. Контрольні запитання

  • Яке призначення баз даних?
  • Як у базі даних відшукати потрібні записи?
  • Яке призначення фільтрів?
  • Для чого призначена команда Застосувати фільтр?
  • Які є типи запитів?
  • Як створити запит?
  • Як виконати пошук по текстовому полю?
  • Чи можна з відфільтрованих записів створити нову таблицю?
  • Що таке запит?
  • Яка різниця між використанням фільтра і запиту?
  • Яке призначення команди ВІДМІНИТИ фільтр?
  • Що таке простий запит на вибірку?
  • Яке призначення конструктора запитів?
  • Як створити нову таблицю за допомогою запитів?
  • Як побудувати умову зі сполучником "або" у запиті?
  • Що таке запит на доповнення?
  • Які є способи створення запитів?
  • Як додати таблицю у вікно конструктора запитів?
  • Як перемістити поля з таблиці у бланк запиту?
  • Як упорядкувати записи, використовуючи запит?
  • Як змінити тип запиту?
  • Як побудувати умову зі сполучником " " у запиті?
  • Що таке запит з параметром?
  • Як модифікувати запит?
  • Як скопіювати частину структури таблиці у нову таблицю?
  • Як створити таблицю з обчислювальним полем?