Практична по БД2

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Тема роботи: Зв'язування таблиць та робота з фільтрами. Мета: Навчитися створювати зв'язки між таблицями бази даних та проводити пошук інформації за допомогою фільтрів.

Організаційний момент.

Перевірка домашнього завдання

Актуалізація опорних знань

Практичне виконання завдань

  1. Запустіть програму Access і відкрийте БД, створену Вами раніше.
  2. Встановіть ключове поле з назвою Код в кожній з таблиць.

Для встановлення ключового поля треба відкрити таблицю в режимі конструктора, розмістити курсор у вибране на панелі інструментів. У стовпці поле та натиснути кнопку Ключевое поле маркування біля назви поля з'явиться маркер у вигляді ключа.

  1. Створіть зв'язки між таблицями.

Для цього треба:

    1. натиснути кнопку Схема даних на панелі інструментів.
    2. При цьому з'явиться вікно Добавление таблицы, в якому потрібно по черзі вибирати зі списку таблиць потрібну та натискати кнопку Добавить.
    3. Після вибору всіх таблиць вікно Добавление таблиці закривають. У діалоговому вікні Схема даних з'являться вікна з полями вибраних таблиць.
    4. У вікні Схема даних зв'язок між кожною парою таблиць встановлюють "буксируванням", для цього треба розмістити курсор миші на полі однієї таблиці та натиснувши і не відпускаючи кнопки миші перетягнути його до відповідного поля з іншої таблиці.
    5. При цьому з'явиться вікно Изменение связей, в якому задають параметри зв'язку.
    6. Якщо поля для зв'язку в головній та підпорядкованій таблиці є ключовими, то встановлюється зв'язок один-до-одного. Якщо ж поле зв'язку в головній таблиці є ключовим а в підпорядкованій не ключовим, то встановлюється зв'язок один-до-багатьох.
    7. Після встановлення зв'язків закрийте вікно Схема данных і повернетесь до головного вікна бази даних.
  1. Відкрийте таблицю Телефони в режимі таблиці.
    1. Виконайте команду 3аписиФильтр

##Изменить фильтр.

    1. Після цього відкриється вікно конструктора звичайного фільтра.
    2. В ньому в полі Місто з запропонованого списку виберіть Чернівці та відшукайте учнів, що проживають в Чернівцях, натиснувши кнопку Применение фильтра і на екрані відобразяться відібрані записи. Для відображення всіх захованих записів ще раз натискають кнопку . ##Закрийте записи.
  1. Відкрийте таблицю Оцінки.
    1. Виконайте команду ЗаписиФильтрРасширенньій фільтр.

Вікно конструктора фільтру складається з двох частин: верхньої, в якій розміщено вкладене вікно таблиці, з даними якої ми працюємо та нижньої - бланка фільтра, де формують критерій відбору. Для створення критерію у бланк фільтра внесіть назву поля Прізвище. На перетині рядка Условие отбора та відповідного поля введіть критерій Like "Б*".

Після формування відповідних умов натискають кнопку Применение фильтра і на екрані відобразяться відібрані записи. Для відображення всіх захованих записів ще раз натискають кнопку . Закрийте таблицю Телефони.

  1. Самостійно створити фільтр для перегляду списку учнів, що мають мобільні телефони.
  2. Відкрийте таблицю Захоплення. Виконайте команду ЗаписиФильтрИзменить фильтр. У вікні конструктора звичайного фільтра в полі Гурток з запропонованого списку виберіть історичний та відшукайте учнів, що займаються в ньому, натиснувши кнопку Применение фильтра і на екрані відобразяться відібрані записи. Для відображення всіх захованих записів ще раз натискають кнопку .
  3. Закрийте базу даних.

Підсумок уроку

  1. які труднощі виникали при виконанні практичних завдань?
  2. Чи вистачило часу для повноцінного виконання завдань?

[категорія:педагогічна практика конспекти уроків]