Пошук інформації в Інтернеті

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Тема уроку

Пошук інформації в Інтернеті


Зміст навчального матеріалу

Засоби пошуку інформації в Інтернеті. Принципи функціонування веб-каталогів та пошукових систем. Стратегії пошуку інформації.

Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.


Мета уроку

Навчитись знаходити в Інтернеті інформацію на задану тему


Завдання уроку

Ознайомити учнів з організацією пошукових ресурсів Інтернету, принципами функціонування веб-каталогів та пошукових систем; розвивати навики роботи у мережі; навчити використовувати веб-каталоги і пошукові системи для знаходження інформації в Інтернеті; навчити знаходити в Інтернеті інформацію на задану тему; обирати стратегію пошуку інформації в Інтернеті; зберігати знайдену інформацію; виховувати інформаційну культуру учнів.


Тип уроку

Урок формування умінь та навичок


Обладнання

Комп’ютери, підключені до локальної мережі, програма NetSupport School або мультимедійний проектор, програма Microsoft PowerPoint, доступ до електронного практикуму, доступ до Інтернету, аркуші із вправою для пошуку або її електронний варіант.


Хід уроку

Організаційна частина

Привітання, перевірка підготованості учнів до уроку, перевірка присутності. Повідомлення теми та плану роботи на уроці, мети та завдань уроку.


Перевірка знань учнів

Перевірка домашнього завдання: перевірка відповідей до кросворду та ребусів, перевірка правильності виконання інших завдань з розділу 20 робочого зошиту, що були задані як домашні.


Актуалізація опорних знань

Питання для повторення:

Як знайти фрагмент тексту на веб-сторінці, що відображується у браузері?

Що таке пошукові системи?

Для чого використовують символи підстановки?

Як знайти на комп’ютері файл, якщо відома лише частина його імені?


Засоби пошуку інформації в Інтернеті

Учитель розповідає про засоби пошуку інформації в Інтернеті, дає означення веб-каталогу та пошукової системи. Слід зауважити основні переваги та недоліки веб-каталогів і пошукових систем: бази веб-каталогів, на відміну від баз пошукових систем, створюються людьми, а тому містять значно менше сайтів, але структуровані у більш «розумний» спосіб.

Відкривши веб-каталог (наприклад, [1]), учитель демонструє пошук інформації в ньому.

Варто зауважити, що залежно від змісту і структури каталогу, сайт може бути приписаний до кількох категорій або підкатегорій каталогу, які відповідають його змісту.

Слід пояснити, як відбувається формування каталогів, чому один сайт може належати різним категоріям.


Пошукові системи

Учитель розповідає про компоненти пошукової системи, принцип її роботи. Слід зазначити основні принципи формулювання запитів та роботи з результатами пошуку.

Учитель називає кілька пошукових систем; варто розглянути пошукову систему, наприклад Яндекс або Мета, описати загальні характеристики інтерфейсу, сторінку результатів пошуку.


Пошукова система Google

Відкривши пошукову систему Google, учитель пояснює призначення елементів, розміщених на стартовій сторінці, вводить кілька запитів і, отримавши результат, переходить до веб-сторінок з інформацією. Варто звернути увагу на кількість знайдених посилань.

Слід задавати такі запити, які продемонструють різні можливості пошуку. Зокрема, можна продемонструвати виконання таких пошукових запитів: текст запиту введений малими літерами, під час пошуку регістр не враховується (київ та Київ) запит з кількох слів (погода і погода львів) виключення слів (ківі і ківі –фрукт) пошук точної фрази (корисно при пошуку цитат, наприклад життя – це можливість та «життя – це можливість» )

Варто звернути увагу на автоматичну пропозицію пошукового запиту Google, а також на функцію «Можливо, ви мали на увазі», що дозволяє уникнути поширених помилок.

Вчитель також демонструє пошук зображень та розповідає про параметри такого пошуку.

Слід звернути увагу на матеріали сайту Вікіпедія, які часто розташовані на перших позиціях списку результатів.


Стратегія пошуку інформації

Учитель демонструє схему стратегії пошуку інформації, пояснюючи зображену послідовність дій. Варто додати, що для пошуку загальної інформації на певну тему краще скористатися веб-каталогом, а для того, щоб знайти відповідь на конкретне питання, доцільніше використати пошукову систему. Пошук інформації в мережі Інтернет

Самостійне виконання учнями завдань під контролем і з допомогою вчителя

Практична робота 8 «Пошук інформації в Інтернеті» (ст. 216-221). Учитель перевіряє виконання роботи та окремих її пунктів.


Закріплення нового матеріалу

Контрольні запитання та завдання з підручника (ст. 222). Виконання завдань робочого зошита № 5, 8, 10.

Роботу над завданням №10 можна організувати у формі змагання. В онлайнову форму учні вводять відповіді на питання та адреси сайтів, де міститься ця інформація. Вчитель перевіряє відповіді, отримуючи звіт у підсумкову таблицю.


Перевірка знань учнів

Учні проходять тестування з теми «Комп’ютерні мережі».


Підбиття підсумків уроку

Опрацювання висновків розділу (ст. 221 підручника) у формі питань та відповідей.


Повідомлення домашнього завдання

Підготувати відповіді на запитання для досліджень та питання для роздумів з підручника (ст. 222), розв’язати кросворд та ребуси з робочого зошита. Виконати завдання робочого зошита № 4, 6.

Завдання, що виділено кольором, виконуються у випадку, коли для вивчення теми відведено 2 уроки. Їх можна також запропонувати як домашнє завдання або для самостійного виконання.

ChD