Портфоліо проекту з теми "Трикутники" (математика, 8 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

[

Назва навчальної теми

"Союз гіпотенузи та катетів"

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

  • Геометрія
  • Українська мова
  • Інформатика

Вік учнів, клас

13 - 14 років, 8 клас

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Ключове питання:

1. Хто вирішує за мене?

Тематичні питання:

1. Які це – «дружні числа»?

2. Як швидше дістатися до вершини єгипетської піраміди?

3. Чому катети уклали союз з гіпотенузою?

Змістові питання:

1. Хто такий Піфагор? Які відкриття в математиці зробив він та його учні?

2. Чому теорема про сторони трикутника носить ім’я Піфагора і чи відповідає це дійсності?

3. Які існують способи доведення теореми Піфагора?

4. Яка сьогоднішня актуальність теореми Піфагора?

Начальний проект на тему «Союз гіпотенузи та катетів» розрахований для учнів 8 класу, стосується теми «Трикутники». Це міжпредметний проект, який об’єднує геометрію, українську мову та інформатику. У ході практичної діяльності учні розділяються на 4 групи: біографи, теоретики, практики і лірики. За допомогою ІКТ досліджують біографію відомого вченого, розглядають його теорему, способи її доведення і застосування для розв’язання задач. Робота над проектом завершується у вигляді математичного свята «Переговори між гіпотенузою і катетами».

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

План реалізації проекту

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Оцінювання учнів проводиться впродовж вивчення всієї навчальної теми. На початку роботи над проектом вчитель ознайомлює учнів із вступною презентацією, учні разом із вчителем обговорюють поставлені запитання, з допомогою рефлексії кожен учень оцінює свій рівень знань по даній темі. Впродовж вивчення даної теми вчитель проводить додаткові опитування за допомогою «Т - таблиці» та Опитувальника, для визначення рівня знань учнів. Для проведення певних досліджень учні працюючи в групах шукають необхідну інформацію в мережі Інтернет, опрацьовують певну літературу, а також вчитель та обдаровані учні надають допомогу учням, які її потребують. У своїй роботі над проектом учні використовують Контрольний список, який допомогає їм визначити правильні кроки проведення дослідження. По закінченні роботи над проектом учні користуючись Формою оцінювання презентації та публікації, оцінюють свою роботу з допомогою вчителя. Після захисту проекту відбувається загальне обговорення і підбиття підсумків проекту.

"Т - таблиця"

Опитувальник до проекту

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Урок 1

1. Вчитель оголошує тему навчального проекту і розповідає учням як вони навчатимуться за методом проектів.

2. Пропонує публікацію про метод проектів.

Д. ст.1.pngД. ст.2.png

3. Вчитель збирає зацікавлених осіб, оголошує ідею проекту, обговорює з ними і приймає рішення щодо плану реалізації проекту.

4. Учні разом з вчителем обговорюють цілі і основні питання проекту.

5. Вчитель пропонує список запитань для самостійного опрацювання.

6. Вчитель пропонує Презентацію проекту.

7. Ознайомлює з ключовими, тематичними питаннями.


Урок 2

1. Учні обговорюють висунуті на попередньому уроці питання і проблеми.

2. Учні опрацьовують запропоновані матеріали.

3. Учні визначають свої знання за допомогою "Т – таблиці"

4. Для тих дітей яким потрібно вчитель проводить консультацію.

5. Вчитель об’єднує дітей у дві групи і проводить навчання методом взаємонавчання

6. Для об’єднання дітей у групи вчитель пропонує метод жеребкування.

7. Учні об’єднуються у такі групи:

• Біографи

• Теоретики

• Практики

• Лірики

8. Біографи будуть вивчати біографію Піфагора

9. Теоретики досліджують все про теорему Піфагора:

a) Народні назви теореми;

b) Формулювання теореми і різні способи доведення

10. Практики займаються питаннями застосування теореми Піфагора під час розв’язування задач.

11. Лірики знаходять вірші, кросворди тощо, тобто щось цікаве по даній темі.

12. Вчитель пропонує учням документи для підтримки дослідження(Word і Excel).

Піфагорова цінність

Піфагорові трійки

13. Для цього надає учням Інструкцію для роботи з формулами у програмі Excel.

Урок 3

1. Для пошуку потрібних відомосте вчитель пропонує учням список сайтів

2. Вчитель пропонує посилання на сайти і пропонує їм знайти ще один сайт

3. Учні обговорюють план своєї діяльності за допомогою сервісів комунікації.

4. Учні спілкуються в позаурочний час за допомогою електронної пошти або скапу

5. Кожна групка працює над поставленим їм індивідуальним завданням.

6. Вчитель дає учням Інструкцію для роботи в програмі PowerPoint.

7. Вчитель запитує учнів чи вони вміють створювати презентації і з тими хто не вміє проводить консультацію.

8. Щоб перевірити чи вміють учні створювати презентації вчитель пропонує їм створити елементарну презентацію, поміняти в ній дизайн тощо

9. Результати свого дослідження учні відображають у вигляді презентації, в якій описують по групках, які дослідження вони проводили.

Презентація теоретиків

Презентація практиків

Урок 4

1. Вчитель перевіряє результат виконаної роботи учнів за допомогою Контрольного списку.

2. Результатом діяльності учнів є виступ, презентація та публікація.

3. На завершення проекту талановиті учні готують свято «Переговори між гіпотенузою і катетами».

4. Вчитель проводить консультації щодо підготовки до даного свята.

5. Для пошуку потрібної інформації, вчитель пропонує їм список сайтів, а також дає учням цікаві матеріали.

6. Після демонстрації проведених досліджень учні роблять висновки, аналізують виконану роботу над проектом.

7. Оцінюють свою презентацію і публікацію використовуючи Форми оцінювання для презентації і публікації.

Форма для оцінювання презентації

Форма для оцінювання публікації

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Надія Донецька

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики

Навчальний заклад

Місто\село, район, область

с. Литвинів, Підгаєцький район, Тернопільська область

Контактні дані

тел. 0986422435

Моя електронна пошта:

ndonetska [at] mail.ru

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Жовтень - Листопад, 2014 рік

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Тренери

  • Барна Ольга Василівна
  • Шмигер Галина Петрівна]