Портфоліо проекту з теми "Прямі на площині" (Геометрія, 7 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Взаємне розміщення прямих на площині

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

  • Геометрія
  • Інформатика
  • Малювання

Вік учнів, клас

12-13 років, 7 клас

Стислий опис проекту

Ключове питання

  • Як навчатися легко та швидко?

Тематичні питання

  • Чи є у твоїй кімнаті паралельні та перпендикулярні прямі?
  • Якщо ти - це точка, а річка - пряма, то як знайти відстань між Вами?

Змістові питання

  • Які кути називаються суміжними, вертикальними? Які їх властивості?
  • Які прямі називаються перпендикулярними? Які їх властивості?
  • Які прямі називаються паралельними? Які їх властивості?
  • Як звучить аксіома паралельних прямих?
  • Які Ви знаєте ознаки паралельних прямих?

Навчальний проект Країна Чотири «П» з геометрії для учнів 7 класу по темі «Взаємне розміщення прямих на площині». У проекті працюють 3 групи учнів: Законодавці, Робітники-помічники, Створювачі символіки.
Кожна з груп отримує своє завдання з дослідження даної теми:
«Законодавці» опрацьовують теоретичний матеріал (зокрема теореми, ознаки, означення) з теми і подають його у вигляді посібника Конституція країни Чотири «П»;
«Робітники-помічники» шукають задачі різних типів та рівнів складності з теми, розподіляють їх між робітниками різних професій (придумують цікаві професії, які могли б існувати в країні Чотири «П») і результати подають у вигляді презентації;
«Створювачі символіки» створюють гімн, герб та прапор країни Чотири «П» і результати оформлюють у вигляді статті.
Результатом даного проекту буде проведення невеличкого свята для паралельних класів, на якому учні представлять країну Чотири «П» у всій красі.

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Вчитель та учні проводять оцінювання під час усього проекту. Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань по темі «Розташування прямих на площині» на початку вивчення теми вчитель організовує обговорення ключового запитання проекту, пропонує учням розроблену ним презентацію, а також Т-таблицю для визначення рівня знань учнів щодо даної теми. Також учні відповідають на питання опитувальника. На кожному із етапів роботи над проектом учні опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, здійснюючи при цьому записи у блозі щодо результатів виконаних робіт (там же вони можуть задавати свої запитання вчителеві щодо роботи над завданнями проекту). Учні з самого початку роботи над проектами використовують Контрольний список самоспрямування у навчанні, щоб скеровувати своє навчання, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Для оцінювання створених учнями продуктів вчителем створено Форма для оцінювання інформаційного буклету учнів.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

1. Вчитель оголошує тему навчального проекту і розповідає у який спосіб вони навчатимуться за методом проектів.
2. Пропонує публікацію про метод проектів.

Проект1.jpg
Проект2.jpg


3. Пропонує список запитань для самостійного опрацювання (наголошує на тому, звідки учні можуть взяти відповіді на питання).
4. Вчитель пропонує учням презентацію проекту, ознайомлює дітей з ключовим та тематичними питаннями. Вчительська презентація
5. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за Т-таблицею, яку пропонує у презентації. Т-таблиця
6. Вчитель перевіряє знання учнів з теми за допомогою Опитувальника. Тест для перевірки знань по темі "Взаємне розташування прямих на площині"
7. Учні обговорюють висунуті питання і проблеми.
8. Учні опрацьовують запропоновані вчителем запитання.
9. Учні визначають свої знання з допомогою Т-таблиці.
10. Вчитель проводить консультацію для дітей, які не справились із завданнями.
11. Учні проводять взаємонавчання.
12. Для об*єднання дітей у групи вчитель пропонує метод опитування.
13. Учні поділилися на групи:

  • Законодавці
  • Робітники-помічники
  • Створювачі символіки

14. Вчитель ставить завдання перед кожною групою:

  • «Законодавці» опрацьовують теоретичний матеріал (зокрема теореми, ознаки, означення) з теми і подають його у вигляді посібника Конституція країни Чотири «П» + інформаційний буклет;
  • «Робітники-помічники» шукають задачі різних типів та рівнів складності з теми, розподіляють їх між робітниками різних професій (придумують цікаві професії, які могли б існувати в країні Чотири «П») і результати подають у вигляді презентації;
  • «Створювачі символіки» створюють гімн, герб та прапор країни Чотири «П» і результати оформлюють у вигляді статті + прапор і герб роблять у наочному вигляді.

15. Учні з самого початку роботи над проектами використовують Контрольний список самоспрямування у навчанні
16. Вчитель пропонує інструкціюдля створення учнівських робіт
17. Вчитель пропонує групам учнів документи для підтримки дослідження
18. Вчитель пропонує учням пройти тест Авторське право
19. Для пошуку потрібних рішень вчитель пропонує учням список сайтів.
20. Вчитель дає учням посилання на сайти і пропонує знайти ще хоча б один.
21. Для оцінювання створених учнями публікації вчитель готує Форма для оцінювання інформаційного буклету учнів
22. Учням пропонуються зразки учнівських робіт.

Публикация учнів1.jpg
Публикация учнів2.jpg


23. Учні ознайомлюються з критеріями оцінювання учнівської роботи.
24. Кожна з групок учнів планує свою роботу і розподіляє ролі.
25. Учні приступають до роботи
26. У разі виникнення питань вчитель пропонує консультації у вигляді електронної пошти
27. Учні проводять взаємодопомогу впродовж усього проекту.
28. Учні готуються до захисту проекту.
29. Учні коректують помилки і слухають зауваження вчителя.
30. Учні проводять захист проекту.
31. Учні разом із вчителем готують свято «Країна Чотири «П»».
31.1. Учні прикрашають класну кімнату до свята.
31.2. Учні разом із вчителем готують сценарій свята.
31.3. Учні з допомогою батьків готують невеличкий солодкий стіл та призи для всіх учасників свята.
31.4. Вчитель домовляється із лаборантом класу інформатика про забезпечення комп’ютера та проектора на свято.
31.5. Вчитель повідомляє класних керівників 7-их класів про проведення свята хоча б за тиждень, для забезпечення максимальної явки учнів на свято.
32. Вчитель проводить кінцеве оцінювання роботи учнів.
33. Учні та вчитель діляться враженнями від проекту, побажаннями та зауваженнями на майбутнє.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Ірина Соколовська

Фах, навчальний предмет

Спеціальність: вчитель математики

Навчальний заклад

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

irabodnarchuk2102 на gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Жовтень-листопад 2014

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Тренери

  • Барна Ольга Василівна
  • Шмигер Галина Петрівна