Портфоліо проекту з теми "Правильні многокутники" (Геометрія, 9 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Тема "Правильні многокутники".

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основний - геометрія.

Дотичні - українська мова, трудове навчання, інформатика.

Вік учнів, клас

Вік 14-15 років.

9 клас.

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Навчальний проект з теми «Правильні многокутники» призначений для учнів 9 класу. Учні закріплюють знання геометрії, розвивають навички дослідницької діяльності, спостережливості, аналітичного мислення, вміння робити висновки; знайомляться з різноманітністю архітектурних пам’яток, творів мистецтва; цікавими фактами про правильні многокутники. Учнів проводять дослідження та пошук інформації для вичерпних відповідей на поставленні тематичні запитання. Діти будуть складати звіти за результатами досліджень та знайденою інформацією. Вони будуть збирати та опрацьовувати дані з Інтернету та інших наукових видань, що розкривають суть змістовних питань. Додатково, вони будуть створювати презентації. Діти шиють ковдру для бійців АТО, яка буде складатися з правильних многокутників. Розташувавши різні правильні многокутники один біля одного в деякій послідовності, одержують дуже красиві орнаменти.

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми.

План реалізації проекту.

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Оцінювання відбувається упродовж усієї навчальної теми, щоб діагностувати знання та мислення учнів та їх міркування. Попереднє оцінювання вчитель проводить для того, щоб дізнатися про навчальні потреби учнів на момент початку вивчення теми. Учні використовують контрольний список для створення презентації для того, щоб спрямовувати свій процес навчання, відслідковувати зміни та здійснювати самостійну оцінку свого власного прогресу у навчанні. Індивідуальні консультації використовуються для сприяння моніторингу прогресу та підготовки відповідей на будь-які запитання учнів. Учні використовують форму оцінювання презентації та форму для зворотного зв'язку для здійснення учнями самооцінювання своєї роботи над презентацією та отримання взаємооцінки з боку їх однокласників. Цю інформацію учні мають отримувати до того, як робота завершена для того, щоб мати можливість виправити помилки і вдосконалити свою роботу. Для оцінювання та виставлення оцінок в журнал вчитель використовує ту ж саму форму оцінювання презентації проектів.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Для вивчення теми "Правильні многокутники" у 9 класі відводиться 6 академічних годин, тобто 3 тижні роботи.

Публікація.png


Публікація 2.png


Діяльність учнів та вчителя:

  • Тиждень 1

Вчитель оголошує тему навчального проекту, розповідає учням, як буде проходити їх діяльність. Пропонує публікацію про метод проектів. Пропонує список запитань для самостійного опрацювання. Дає список джерел інформації. Пропонує для перегляду презентацію проекту, ознайомлює із ключовими та тематичними питаннями. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за Т-таблицею, яку пропонує у презентації. Учні визначають свої знання за допомогою Т-таблиці. Вчитель пропонує учням дослідження, яке вони проводять за допомогою електронних таблиць Excel.

  • Тиждень 2

Учні обговорюють висунуті питання і проблеми, опрацьовують запропоновані матеріали. Для тих учнів, яким потрібно, проводить консультацію, об’єднує учнів у групи і проводить взаємонавчання, відеокурси. Вчитель проводить опитування, в яких групах діти хочуть працювати. Учні об’єднуються у групи: історики, дослідники, архітектори, допитливі. Кожна група отримує завдання. Група «історики» досліджує історію правильних многокутників, правильний сімнадцятикутник Гауса, стародавні пам’ятки архітектури та сучасність (створення колеса зі спицями, побудова античних театрів, поділ циферблата годинника). Група «дослідники» перевіряють чи «знають» бджоли математику. Чому вони «вибрали» собі для комірок на сотах форму правильного шестикутника? Правильні многокутники в живому світі (морські зірки, квіти, сніжинки). (Приклад учнівської роботи). Група «архітектори» вивчає побудову правильних многокутників, поділ кола на рівні частини. Правильні многокутники в архітектурі, живописі (мозаїка, плитка). Група «допитливі» досліджує правильні многокутники, які оточують нас в повсякденному житті. (Дитячі іграшки, м’ячі, шахматна дошка, вишивка, смачні страви). Вчитель пропонує групам учнів матеріали для підтримки дослідження. Для пошуку відомостей вчитель пропонує учням список сайтів і пропонує їм знайти ще 1. Вчитель проводить онлайн-консультації. Учні використовують комунікаційні сервіси Інтернету для: спілкування з тими, хто знаходиться поза класною кімнатою, спільної роботи над навчальними проектами в групах чи парах в режимі реального часу разом з іншими учасниками, участі в інтерактивних обговореннях, спільного використання (створення, редагування) з іншими людьми документів та інших електронних ресурсів (зокрема текстових файлів, електронних таблиць, презентацій) як в режимі реального часу, так і відстроченого в часі. Під час проекту використовуються електронна пошта, онлайнове опитування, голосові повідомлення. Вчитель пропонує учням інструкції щодо роботи з інтернет-ресурсами та комунікаційними сервісами, а також порівняння сервісів для спілкування.

  • Тиждень 3

Учні проводять дослідження, створюють презентацію, у якій діляться результатами свого дослідження. Учні шиють ковдру для бійців АТО, яка буде складатися з правильних многокутників. Їм у цьому допомагає вчитель трудового навчання. Учні вчаться створювати блоги. Учні створюють блог, у якому описують свою щоденну діяльність під час дослідження. Вчитель пропонує учням інструкцію для роботи в блогах. Учні оцінюють свої роботи по критеріях запропонованих вчителем і здають бланки вчителю. На основі отриманих результатів роблять висновки. На захисті проекту всі групи представляють результати своєї роботи у вигляді презентацій. Після захисту презентацій учні разом з вчителем проводять рефлексію щодо діяльності під час проекту.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Будна Надія.

Фах, навчальний предмет

Спеціальність: вчитель математики.

Навчальний заклад

ТНПУ ім. В. Гнатюка, фізико-математичний факультет.

Місто\село, район, область

Тернопіль.

Контактні дані

Електронна пошта budna_nv[at]fizmat.tnpu.edu.ua

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Жовтень-листопад 2014 року.

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна, Шмигер Галина Петрівна.