Портфоліо проекту з теми "Жива математика " (Геометрія, 10 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Паралельність прямих і площин у просторі

Основний та другорядні навчальні предмети

  • геометрія
  • інформатика

Вік учнів, клас

10 клас, 15 років

Стислий опис проекту

Під час цього проекту учні повинні дослідити проблему використання предметів навколишнього середовища для вивчення теми стереометрії : взаємне розміщення прямих та площин.Учні будуть використовувати отриманні знання про властивості фігур, які отримали при вивченні планіметрії . Вони зможуть ознайомитися і спробувати порозв’язувати нестандартні завдання. Перевірити на практиці, що при паралельному проектуванні фігури планіметрії дійсно змінюються у просторі (в стереометричному понятті). Результатом проекту є створення збірника задач з теми «Взаємне розміщення прямих і площин у просторі» для допомоги у підготовці учнів до ЗНО.

План вивчення теми

План вивчення теми

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Упродовж всієї навчальної теми проводиться оцінювання, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, навички 21 століття при розробці змісту учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання. Учні з самого початку роботи над проектами використовують контрольний список для інформаційного бюлетню. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Для оцінювання знань з даної теми вчитель пропонує учням ЗХД-таблицю, а також опитувальник. Для правильного виконання свого дослідження кожна з групок ознайомлюється з формою оцінювання

Діяльність учнів та вчителя

Початковий етап


  • Вчитель повідомляє учням тему навчального проекту і розповідає як вони навчатимуться за методом проектів.
  • Пропонує публікацію для батьків про метод проектів Буклет - копия.jpg Буклет - копия1.jpg
  • Пропонує список запитань для самостійного опрацювання а також джерел.
  • Вчитель визначає навчальні потреби учнів за ЗХД-таблицею.
  • Учні обговорюють висунуті проблеми.
  • Учні опрацьовують запропоновані матеріали.
  • Учні ті що правильно зробили завдання допомагають і проводять консультацію для тих учнів що не справилися із завданням.

Робота над проектом


  • Учитель пропонує учням обєднатися в групки.
  • Учні об’єднуються в такі групи за темами: «Паралельні прямі», «Мимобіжні прямі», «Прямі що меретинаються»

(Учні займаються пошуком цікавих задач по своїй темі)

  • Вчитель пропонує скористатитися списком джерел для власних досліджень
  • Учні ознайомлюються з критеріями оцінювання учнівської роботи.
  • Кожна з групок учнів планує свою роботу і розподіляє ролі.
  • Учні приступають до роботи
  • У разі виникнення питань вчитель пропонує консультації у вигляді електронної пошти

Кінцевий етап


  • Результатом роботи є створення презентації з різноманітними задачами по запропонованій темі.
  • Учні готуються до захисту проекту.
  • Учні коректують помилки і слухають зауваження вчителя.
  • Учні проводять захист проекту і спільно створюють збірник задач для кращої підготовки до ЗНО.
  • Вчитель проводить кінцеве оцінювання роботи учнів.
  • Учні та вчитель діляться враженнями від проекту.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Тимошенко Андрій

Фах, навчальний предмет

вчитель математики, математика

Навчальний заклад

ТНПУ ім. Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

tymowenkoaa[at]ukr.net

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

жовтень-листопад 2014

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна, Шмигер Галина Петрівна