Портфоліо проекту з теми "Видатні математики" (Математика 7-9 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Видатні математики

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Математика

Історія

Інформатика

Українська мова

Вік учнів, клас

12-14 років (7-9 клас)

Стислий опис проекту

Ключове питання

Як підкорити царицю наук?

Тематичні питання

1. Чи відрізнялося чимось життя вчених–математиків від нашого?

2. Чому шлях до науки був тернистим у всі віки?

3. Чи були досконалими люди, які зробили для людства так багато?

Змістові питання

1. Чи відрізнялося дитинство великих вчених від мого дитинства?

2. Чому багатьох вчених–математиків вважають патріотами?

3. Чому математикою могли займатися лише чоловіки?

4. Чи були серед математиків довгожителі?

5. Чи кожен вчений вибирав своєю професією математику?

Навчальний проект з теми «Відомі математики». Це міжпредметний проект, який об’єднує математику, історію, інформатику. У ході своєї діяльності, учні досліджують біографії математиків, визначають, якими якостями повинна володіти людина, знайомляться з тогочасним устроєм держави та порівнюють життя вчених. Також під час роботи над проектом учні повинні дослідити, чи може кожна особистість зробити значний внесок у розвиток усього людства і якими якостями вона повинна володіти. Проект завершується диспутом, на якому учні визначать для себе в чому вони можуть наслідувати відомих математиків.

План вивчення теми

План вивчення теми

План впровадження проекту

Оцінювання

Упродовж всієї навчальної теми проводиться оцінювання, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, навички 21 століття при розробці змісту учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання. Для оцінювання навчальних потреб учнів, їх попередніх знань і упереджень щодо використання статистики для передбачення майбутнього на початку вивчення теми учні заповнюють таблицю ЗХД і дають відповіді на запитання опитувальника. Результати вчитель використовує для подальшого планування своєї діяльності і обговорення їх докладно на індивідуальних і групових консультаціях. Учні з самого початку роботи над проектами використовують Контрольний список самоспрямування у навчанні, щоб скеровувати своє навчання, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Щотижнево проводяться призначені за особливим розкладом консультації за участю окремих учнів та груп для моніторингу прогресу та відповідей на запитання учнів. Запросіть учнів використовувати Форму оцінювання презентації, щоб допомогти їм здійснювати самооцінку роботи та постійно отримувати оцінювання однолітків до того, як робота в проекті буде завершена. Та ж сама Форма оцінювання використовується і для оцінювання їх кінцевих презентацій завершених проектів.

Діяльність учнів та вчителя

Початковий етап

1. Вчитель оголошує тему навчального проекту і розповідає про метод проектів.

1
2


2. Пропонує презентацію проекту.

3. Ознайомлює з ключовими та тематичними питаннями.

4. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою таблиці «ЗХД».

5. Учні обговорюють висунуту проблему. Відповідають на питання опитувальника.

6. Вчитель проводить консультацію з тими учнями, які невірно дали відповіді на запитання і допомагає їм засвоїти матеріал.

7. У проекті учні об’єднуються у такі групи: «Біографи», «Дослідники» і «Статисти», «Теоретики».

8. Отримують зразок презентації, виготовлених іншими учнями.

9. Учні опрацьовують запропоновані зразки та оцінюють їх за запропонованою формою оцінювання презентації.

10. Учні повідомляють вчителя про результати оцінювання учнівських зразків та пропонують шляхи можливого їх вдосконалення.

11. Також вчитель пропонує учням ще один документ Excel де вони наочно можуть зобразити певні дані.

12. Якщо в виникнуть якісь труднощі в процесі дослідження, вчитель може організовувати спільне обговорення відповідних проблем, для максимального залучення учнів до їх спільного вирішення.

13. Для пошуку потрібних відомостей вчитель пропонує учням список сайтів.

14. Вчитель пропонує учням самостійно знайти ще один сайт (ресурс).

15. Вчитель пропонує учням оцінити якість, надійність та достовірність знайденого ними ресурсу.

16. Для тих хто забув або не знає як працювати в Power Point вчитель пропонує інструкцію.

Вступна презентація призначена для ознайомлення учнів з основними положеннями проекту, його тематикою та спрямованістю. Учні можуть попередньо для себе з’ясувати, яку саме роль під час роботи над проектом вони хочуть виконувати. Останній слайд презентації та зокрема прикріплений до нього документ із так-званою таблицею «ЗХД» призначений для попереднього оцінювання теоретичних знань та практичних навичок учнів, що допоможе вчителеві в організаційній роботі, а саме в розподілення учнів на групки.

Безпосередня робота над проектом

Спільна робота над навчальними проектами в групах в режимі реального часу разом з іншими учасниками, яка буде реалізуватися з допомогою блогу та миттєвих повідомлень. На кожному із етапів роботи над проектом учні опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, здійснюючи при цьому записи у блозі щодо результатів виконаних робіт (там же вони можуть задавати свої запитання вчителеві щодо роботи над завданнями проекту). Учні з самого початку роботи над проектами використовують Контрольний список самоспрямування у навчанні, щоб скеровувати своє навчання, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Проект завершується диспутом, на якому учні визначать для себе в чому вони можуть наслідувати відомих математиків, а також чи може кожна особистість зробити значний внесок у розвиток усього людства.

Заключний етап

Для оцінювання створених учнями презентацій, вчитель використовує ту ж таки Формy оцінювання презентацій. Також вчитель оцінює активність на диспуті.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Лобур Ігор Миколайович

Фах, навчальний предмет

вчитель математики

Навчальний заклад

В.Ходачківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Місто\село, район, область

с В.Ходачків, Козівський р-н, Тернопільська обл.

Контактні дані

тел.: 0971744712

Пошта: lobur1991 на ukr.net

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Жовтень-листопад 2014 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В.Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна

Шмигер Галина Петрівна