Портфоліо проекту з навчальної теми "Піраміди" (11 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

"У світі фараонів" (геометрія 11 клас)


Ge,ksrfwsz.jpg
Публік2.jpg

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Математика, інформатика, історія

Вік учнів, клас

11 клас, 16-17 років


Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Ключове питання

  • Як наука з часом змінює світ і уявлення про нього?

Тематичні питання

  • Піраміда - звичайний багатогранник? Чи є у почивальнях фараонів які-небудь таємниці?
  • Які форми у пірамід, побудованих на землі?
  • Яке місце займають піраміди в житті людей?

Змістові питання

  • Визначення піраміди. Площа поверхні піраміди.
  • Визначення правильної піраміди. Площа бічної поверхні правильної піраміди
  • Властивості правильної піраміди
  • Властивості пірамід, основа яких, вписаний або описаний багатокутник.
  • Правильна усічена піраміда. Її елементи і площа бічної поверхні.


Навчальний проект з геометрії для учнів 11 класу по темі «У світі фараонів». У проекті працюють 4 групи учнів: Історики, Дослідники, Математики, Практики. Кожна з груп отримує своє завдання з дослідження даної теми.

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

План впровадження проекту

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Оцінювання учнів проводиться впродовж вивчення всієї навчальної теми. Перед тим, як починати роботу над проектом вчитель ознайомлює учнів із вступною презентацією, учні разом із вчителем обговорюють поставлені запитання, з допомогою рефлексії кожен учень оцінює свій рівень знань по даній темі. Впродовж вивчення даної теми вчитель проводить додаткові опитування за допомогою «Т - таблиці», для визначення рівня знань учнів. Для проведення певних досліджень учні працюючи в групах шукають необхідну інформацію в мережі Інтернет, опрацьовують певну літературу, а також вчитель та обдаровані учні надають допомогу учням, які її потребують. У своїй роботі над проектом учні використовують Контрольний список, який допомогає їм визначити правильні кроки проведення дослідження. По закінченні роботи над проектом учні користуючись Формою оцінювання презентації та публікації, оцінюють свою роботу з допомогою вчителя. Після захисту проекту відбувається загальне обговорення і підбиття підсумків проекту.

Т-таблиця Опитувальник до проекту

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Для вивчення теми "Правильні многокутники" у 9 класі відводиться 6 академічних годин, тобто 3 тижні роботи.

Діяльність учнів та вчителя:

  • Тиждень 1

Вчитель оголошує тему навчального проекту, розповідає учням, як буде проходити їх діяльність. Пропонує публікацію про метод проектів. Пропонує список запитань для самостійного опрацювання. Дає список джерел інформації. Пропонує для перегляду презентацію вчителя про проект, ознайомлює із ключовими та тематичними питаннями. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за Т-таблицею, яку пропонує після презентації. Також запрошує вчителя з правознавства для ознайомлення учнів з питанням дотримання авторського права при роботі в інтернеті. Учні визначають свої знання за допомогою Т-таблиці.

Вчитель закликає учнів розпочати роботу над своїм дослідженням.

  • Тиждень 2

Учні обговорюють висунуті питання і проблеми, опрацьовують запропоновані матеріали. Для тих учнів, яким потрібно, проводить консультацію, об’єднує учнів у групи і проводить взаємонавчання, відеокурси. Вчитель проводить опитування, в яких групах діти хочуть працювати. Учні об’єднуються у групи: історики, дослідники, математики, практики. Кожна група отримує завдання.


Група «історики» досліджує історію правильних пірамід, стародавні пам’ятки архітектури та сучасність (піраміди - гробниці фараонів, побудова античних театрів і храмів).

Група «дослідники» досліджує піраміди з математичної точки зору. .

Група «математики» вивчає побудову правильних пірамід. Правильні піраміди в архітектурі, живописі (мозаїка, плитка).

Група «практики» досліджує піраміди, які оточують нас в повсякденному житті. (Дитячі іграшки, смачні страви, і т.п.).

Вчитель пропонує групам учнів матеріали для підтримки дослідженняПриклад учнівської роботи. Для пошуку відомостей вчитель пропонує учням список сайтів і пропонує їм знайти ще хоча б 1. Вчитель проводить онлайн-консультації. Учні використовують комунікаційні сервіси Інтернету для: спілкування з тими, хто знаходиться поза класною кімнатою, спільної роботи над навчальними проектами в групах чи парах в режимі реального часу разом з іншими учасниками, участі в інтерактивних обговореннях, спільного використання (створення, редагування) з іншими людьми документів та інших електронних ресурсів (зокрема текстових файлів, електронних таблиць, презентацій) як в режимі реального часу, так і відстроченого в часі. Під час проекту використовуються електронна пошта, онлайнове опитування, голосові повідомлення. Вчитель пропонує учням інструкції щодо роботи з інтернет-ресурсами та комунікаційними сервісами, а також порівняння сервісів для спілкування.

  • Тиждень 3

Учні проводять дослідження, створюють презентацію, у якій діляться результатами свого дослідження. Учні шиють ковдру для бійців АТО, яка буде складатися з правильних многокутників. Їм у цьому допомагає вчитель трудового навчання. Учні вчаться створювати блоги. Учні створюють блог, у якому описують свою щоденну діяльність під час дослідження. Вчитель пропонує учням інструкцію для роботи в блогах. Учні оцінюють свої роботи по критеріях запропонованих вчителем і здають бланки вчителю. На основі отриманих результатів роблять висновки. На захисті проекту всі групи представляють результати своєї роботи у вигляді презентацій. Після захисту презентацій учні разом з вчителем проводять рефлексію щодо діяльності під час проекту. Вони оцінюють свої роботи за критеріями, які запропонував вчитель, контрольний список самоспрямуваня

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Сорока Оксана

Фах, навчальний предмет

математика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Вересень-Жовтень 2015 року.

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна.