Портфоліо проекту "Комп'ютери також хворіють"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Автор проекту

Дмитерко Тетяна Тарасівна

Назва проекту

Комп’ютери також хворіють

Основні та другорядні навчальні предмети

Основний предмет - інформатика;

Другорядний предмет - медицина.

Вік учнів, клас

9-11 класи, 14-17 років.

Стислий опис проекту

Проект призначений для учнів 9-11 класів. В ході проекту учні вивчають теоретичний матеріал по комп’ютерних вірусах, висвітлюють недоліки усіх видів вірусів, проводять порівняння комп’ютерних вірусів і вірусів грипу в медицині. На практиці розглядають методи захисту від комп’ютерних вірусів. Досліджують шляхи проникнення віруса в комп’ютер. Пропонується поділити учнів ні такі групи: медики, експерти, комп’ютерні лікарі. Результат роботи учні представлять у вигляді буклету або презентаці.

Питання проекту

Ключове питання

Чи маю я право на життя?


Тематичні питання

1. Що таке комп'ютерний вірус?

2. Які методи боротьби з вірусами?

3. Як захистити комп'ютер?

4. Що таке вірус з медичної точки зору?


Змістові питання

1. Що таке комп'ютерний вірус і троянська програма?

2. Які є шляхи проникнення компютерного вірусу?

3. Основні ознаки зараження вірусом.

4. Методи боротьби з вірусами.


План вивчення теми

План теми

План впровадження проекту

Навчальні цілі

1. Вивчити теоретичний матеріал по темі,

2. навчитися вибирати антивірусні програми,

3. вміти користуватися антивірусною програмою для перевірки і лікування комп’ютера від вірусів.

4. вільно орієнтуватись в термінології пов'язаною з даною темою,

5. закріпити навички випускника 21 століття - вміння працювати в команді, критичний підхід до інформації, її аналізу.

6. в разі потреби допомогти з вибором антивірусної програми іншим людям і мати можливість виступити в ролі консультантів по даній темі.

Діяльність вчителя

Вчитель формує тему проекту «Комп'ютерні віруси», ключові, тематичні і змістові питання. Підготовлює презентацію проекту, яка демонструє переваги проектного підходу до навчання. Передбачає виділення додаткового часу для вивчення матеріалу учнями. Вчитель знайомить учнів з темою проекту, показує їм стартову презентацію, обговорює з ними ключові і тематичні питання по темі. Ділить учнів на 3 групи - медиків, експертів і комп'ютерних лікарів. Вчитель ставить перед кожною групою свою задачу: експерти повинні відшукати шляхи проникнення вірусів, методом порівняння вірусів грипу та комп'ютерних вірусів, медики повинні - дослідити вплив вірусів на організм людини, комп'ютерні лікарі - вплив вірусів на комп'ютери. Результати роботи групи повинні представити у вигляді буклету або презентації. Після демонстрації презентації знайомить дітей з таблицею ЗХД для направлення їх діяльності. З допомогою публікації вчитель пояснює чому корисно прийняти участь в даному проекті. В випадку необхідності вчитель на протязі проекту консультує учнів і направляє їх діяльність в потрібне русло. Вчитель збирає роботи учнів, проводить захист проекту, оцінює роботи.

Презентація вчителя

Публікація вчителя

Фасилітація

Блог вчителя

Діяльність учнів

Учні знайомляться з темою проекту, обговорюють з вчителем ключові і тематичні питання. Розділившись на 3 групи виконують завдання.

Перша група "експерти" відповідають на питання "Які є ознаки проникнення вірусів". Для цього вони вивчають необхідний матеріал, проводять пошук додаткової інформації по заданій темі. На основі отриманих результатів роблять відповідні висновки і оформлюють роботу у вигляді буклету.

Друга група – медики – відповідають на питання "Як впливає вірус на організм людини?", вивчаючи матеріал. Свої висновки оформляють у вигляді буклету.

Третя група – комп'ютерні лікарі - відповідають на питання "Як впливає вірус на здоров'я комп'ютерів?". Результат роботи висвітлюють у вигляді презентації.

В кожній групі учні помагають тим в кого є проблеми в навчанні, здають роботи вчителю. На захисті проекту представляють результати роботи всіх трьох груп.

Публікація експертів

Публікація медиків

Презентація комп'ютерних лікарів

Блог учнів

Оцінювання

На початку роботи над проектом учні знайомляться зі стартовою презентацією вчителя, обговорюють ключовий і тематичні питання проекту. Під час роботи над проектом учитель і обдаровані учні консультують тих, хто цього потребує, проводять потокову перевірку знань. По закінченні роботи над проектом учні користуючись рекомендаціями вчителя та інструкцією проводять захист проекту, оцінюють свої роботи використовуючи видані критерії, за допомогою таблиці ЗХКУ визначають поточний рівень знань по темі і з'ясовують, що вони ще хотіли б вивчити для поглиблення знань.

Оцінювання учнівської брошури

Оцінювання учнівської презентації

Табуретка проекту

Виконана групою експертів

Корисні посилання

Комп'ютерний вірус

Категорія комп'ютерний вірус

Вірус

Вірус грипу