Портфоліо проекту "Забуте Велике"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Автор проекту

Барабаш Оксана Григорівна

Назва проекту

Забуте Велике

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Інформатика, основи здоров'я, біологія, фізика, етика

Вік учнів, клас

9 клас, 15-16 років

Стислий опис проекту

Проект представлений для учнів 9 класу. У даному проекті розкриваються усі вади сучасного телебачення, його вплив на людину, особливо на дітей.
В ході проекту учні:

  1. вивчать будову сучасних телевізорів
  2. вивчать шляхи передачі інформації
  3. вивчать будову зорових та слухових аналізаторів
  4. вивчать будову нервової системи
  5. дізнаються про згубний вплив телебачення на розумові функції мозку
  6. вчитимуться цінувати книгу
  7. дізнаються якою повинна бути здорова людина
  8. вивчать правила перегляду телепередач та кінофільмів.
Даний проект допоможе учням краще засвоїти матеріал з багатьох предметів, а також поглибити свої знання. Учні досліджуватимуть загальне питання: Чи може яскраве розвивати? Чи може сучасне телебачення бути корисним для сучасної молодої людини?
В даному проекті учнів буде поділено на групи: фізики, інформатики, біологи, книголюби та дослідники. Кожна група матиме свою галузь роботи, свій конкретний напрям у якому їм потрібно рухатися.
По закінченні проекту учні матимуть знання про те який вплив на нас має телебачення, і вже з іншої сторони будуть дивитися на цю світову павутину.
Результати роботи учнів буде представлено на загальношкільному виховному заході, під час якого буде проведена дискусія на тему "Користь телебачення". Результати роботи учнів будуть представлені у формі презентації та публікації, міні блогу в якому будуть створені правила перегляду телевізора.

Питання проекту

Ключове питання

Чи може яскраве розвивати?

Тематичні питання

  • Як працює телевізор?
  • Як можна маніпулювати людьми?
  • Чому деградує мозок людини?
  • У чому полягає культура сучасної людини?
  • Як впливають на людину сучасні мультики?

Змістові питання

  • Що таке електричний струм?
  • Що таке масова комунікація?
  • Що таке інформаційний шум?
  • Які існують шляхи передачі інформації?
  • Що таке книга?
  • Яка роль книги в житті людини?
  • Як правильно дивитись телевізор?
  • Які функції нервової система?
  • Що вивчає антропометрія людини?

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

План впровадження проекту

Навчальні цілі

Вивчити теоретичний матеріал з даних тем, та поглибити знання учнів з них. Учні повинні знати принцип роботи телевізорів, знати що таке електрон, фотон, та піксель; знати особливості будови своєї нервової системи; знати ,як працюють наші зорові та слухові аналізатори, як вони пристосовуються до сучасного способу життя людини.
Учні повинні знати вплив телебачення на людину та методи, які воно використовує, знати що таке інформаційний шум та його вплив,знати види масової комунікації та її вплив на управління народними масами.
Учні повинні зрозуміти, що сучасна реклама зомбує нас, заставляючи купувати непотрібні нам речі для задоволення уявних потреб.
В учнів повинно з'явитися усвідомлення того що телевізор не наш друг, з ним потрібно бути обережним. Не можна дивитися його більше ніж 1 годину підряд.
По закінченні проекту учні повинні вільно володіти усіма термінами зв'язаними з даним проектом, володіти правилами перегляду телебачення та знати етику поведінки сучасної людини, адже саме школа повинна направити учнів на розвиток самосвідомості та естетично вихованого громадянина. Також вони повинні вміти пояснити іншим, що книга в XXI столітті, ще більш необхідна ніж будь-коли раніше.

Діяльність вчителя

Вчитель формує тему проекту, навчальні та змістові питання. Представляє презентацію ідеї проекту чи публікацію, яка покаже переваги методу проектів. Розробляє критерії оцінювання діяльності учнів. Робить підбір необхідних матеріалів та інтернет ресурсів. Перевіряє наявність необхідного апаратного забезпечення для реалізації проекту. Передбачає виділення додаткового часу на вивчення матеріалу учнями, що мають проблеми в навчанні.Також вчитель готує бланки перевірки роботи учнів. Готові бланки перевірки знань учитель дає учням разом з темою проекту, показує їм стартову презентацію та обговорює з учнями тематичні та змістові питання.
Обєднує учнів в групи, за допомогою рольової гри-"Дізнайся хто ти?",в ході якої учні, знайшовши своїх колег, об'єднуються у відповідні групи. Вчитель ставить перед кожною групою конкретні завдання.
У разі необхідності вчитель протягом проекту консультує учнів і спрямовує їх діяльність в потрібне русло. Вчитель збирає роботи учнів та їх бланки самооцінки, проводить захист проекту, вказує шляхи подальшого поглиблення знань з даної теми, оцінює роботи і повідомляє результати оцінювання.

Блог

Презентація

Фасилітація

Публікація

Вплив мультфільмів, фільмів

Діяльність учнів

Учні знайомляться з темою проекту , обговорюють з учителем ключовий і тематичні питання , отримують критерії оцінювання їхньої кінцевої роботи та бланки оцінювання.
Обєднуються в групи та виконують спільно завдання. Для цього вони вивчають необхідний теоретичний матеріал, читають цікаві статті проводять дослідницьку роботу.На підставі отриманих результатів роблять відповідні висновки і оформляють роботу у вигляді презентації та публікації.
У кожній групі обдаровані учні допомагають тим , у кого є проблеми в навчанні , розробляють і проводять опитування, оцінюють свої роботи згідно з виданими критеріям , здають роботи та листи самооцінки вчителю . На захисті проекту представляють результати роботи всіх груп.
Завдяки даному проекту учні закріплять свої знаття про вплив телебачення.
В учнів формуватимуться наполегливість, допитливість, бажання допомогти і прагнення бути кращими.
При створенні Microsoft PowerPoint у дітей формуються навички роботи по підбору необхідного матеріалу; розробки найпростіших сайтів; оптимізуються навички роботи з веб-документами.
При пошуку інформації в Інтернеті:
- формувати навички ефективного пошуку та коректного використання інформації в мережі Інтернет;
При створенні Microsoft PowerPoint:
- розвивати навички спілкування у співпраці, виконанні спільного проектного дослідження,
- розвивати навички лаконічного висловлювання, зацікавити читача своєю інформацією;
- розвивати естетичні навички;
- розвивати навички дизайну.
При створенні публікації: формувати вміння використання публіцистичного стилю мовлення; аргументовано доводити власну думку, ілюструвати ідеї, думки, висновки, комбінуючи текст і зображення, схеми, графіки і діаграми, вміння посилатися на різні джерела інформації.

Публікація

Презентація групи "Книголюби"

Презентація групи "Біологи"

Презентація групи "Інформатики"

Презентація групи "Фізики"

Презентація групи "Дослідники"

Блог учнів

Опитування

Онлайн анкета по темі Телебачення та його вплив

Отримані дані

Результати опитування

Оцінювання

На початку роботи над проектом учні знайомляться з стартовою презентацією вчителя, обговорюють тематичні та змістові питання, з допомогою мозкового штурму виявляють основні ідеї роботи над проектом.Під час роботи над проектом учитель і обдаровані учні консультують тих, хто цього потребує, проводять поточну перевірку знань. Учні відображають свої враження від роботи над проектом у щоденнику рефлексії.
Також на початку проекту учні одержують форми оцінки презентації, публікації та оцінювання роботи учня групою для того, щоб учні мали критерії,яких потрібно дотримуватися під час роботи над проектом. Ці критерії допоможуть учням для досягнення хороших результатів роботи.
В кінці проекту учитель за даними формами виставить учням оцінки за їхню участь у проекті. Вчитель враховуватиме активність учнів на всіх етапах роботи над проектом,починаючи від мозкового штурму на першому уроці до дискусії на підсумковій конференції.

Таблиця ЗХМД

Форма оцінки учнівської публікації

Форма оцінки учнівської презентації

Форма оцінювання роботи учня групою

Форма самооцінки проекту

Щоденник рефлексії

Загальне оцінювання роботи учнів

Опис методів оцінювання

Корисні ресурси

Вплив мультфільмів на психіку дитини

Телебачення «зомбує» народ

Вплив сучасного телебачення на внутрішній світ і поведінку дитини

Навчіть дітей дивитися телевізор

Мультфільми загроза для дітей

Інші документи

Вісімнадцять способів домогтися впевненості

Пам'ятка пошук інформації

Правила ведення дискусії