Портфоліо навчальної теми "Площі поверхонь тіл обертання" (11 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

"Тіла обертання навколо нас"

Основний та другорядні навчальні предмети

  • Геометрія
  • Інформатика
  • Українська мова
  • Географія
  • Історія

Вік учнів, клас

16-17 років, 11 клас

Стислий опис проекту

Навчальний проект "Тіла обертання навколо нас" розроблений відповідно до навчальної програми з геометрії для учнів 11 класу. Під час проекту учні самостійно досліджуватимуть властивості просторових фігур обертання, їх застосування в повсякденному житті та майбутній професійній діяльності. Для проекту учні об'єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики.

Ключове запитання:

        Як математика допомагає у повсякденному житті?

Тематичні запитання:

        Чи можу я бути дослідником?
        Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?

Змістові запитання:

     1. Що таке тіло обертання?
     2. Які тіла обертання ви знаєте?
     3. В результаті обертання яких геометричних фігур можуть бути отримані куля, конус та циліндр?
     4. Дайте означення кулі, конуса та циліндра. Що у них спільного та у чому відмінність?
     5. Як обчислити площу поверхні тіла обертання?
     6. Які можливі комбінації кулі з іншими тілами обертання?

Проект закінчується презентаціями робіт учнів, у яких вони показують розв'язок поставлених перед ними завдань.

План вивчення теми

План реалізації проекту

План вивчення теми

План впровадження проекту

Оцінювання

Оцінювання проводиться протягом всього проекту. Спочатку проводиться опитування для визначення загального рівня попередніх знань учнів за допомогою ЗХД–таблиці. Це допоможе визначити навчальні потреби учнів перед початком роботи над проектом. Щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у Word. Впродовж роботи над проектом проводяться консультації. Учні опрацьовують літературу, користуються інтернет ресурсами наданими вчителем та ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаної роботи. Після демонстрації та захисту презентацій, учні мають можливість оцінити свою роботу використовуючи форми оцінювання презентації.

Діяльність учнів та вчителя

1. Вчитель оголошує учням тему навчального проекту.

2. Пропонує публікацію про даний проект.

Awtqedfhd.png Публікація2.png

3. Вчитель розповідає про навчання за методом проектів.

4. Пропонує презентацію проекту учням, ознайомлює з ключовими та тематичними запитаннями.

5. Учні обговорюють висунуті проблеми і питання.

6. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою ЗХД–таблиці.

7. Учні за допомогою вчителя об’єднуються у такі чотири групи: Теоретики, Історики, Дослідники та Практики. Вчитель дає завдання учням кожної групи.

Теоретики повинні зібрати основні відомості про тіла обертання: циліндр, конус, кулю, сферу, складові елементи, та все це скласти в інформаційну картку.

Історики повинні з'ясувати історію походження термінів та понять пов'язаних з тілами обертання.

Дослідники повинні з'ясувати де зустрічаються тіла обертання у повсякденному житті.

Практики повинні скласти задачі з прикладним та професійним змістом на застосування тіл обертання.

8. Вчитель пропонує групам учнів допоміжні матеріали для дослідження.

9. Учні опрацьовують запропоновані матеріали та повідомляють вчителя про результати свого дослідження.

10. Вчитель перевіряє знання учнів за допомогою опитувальника.

11. Використання електронної пошти для спілкування з учнями.

12. Вчитель пропонує учням пройти тест на знання авторського права у інтернеті.

13. Вчитель надає учням інструкцію по створенню блогу в інтернеті.

14. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.

15. Вчитель надає перелік сайтів на яких є додаткова інформація по даній темі.

16. Учні всіх груп використовують літературу та інтернет ресурси для пошуку потрібної їм інформації.

17. Вчитель для перевірки достовірності файлів знайдених в інтернеті готує форму для оцінювання блогу.

18. Учні працюють з контрольним списком оцінювання сайтів для перевірки достовірності фактів, які вони збирались використовувати у своєму дослідженні.

19. Учні представляють результати досліджень у вигляді презентацій.

20. Учні оцінюють свою роботу за допомогою форми оцінювання презентації.

21. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи завжди навколо нас можна побачити тіла обертання?»

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Гуцайло Соломія Ігорівна

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики, математика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка

Місто\село, район, область

смт. Підволочиськ, Тернопільська обл.

Контактні дані

Електронна пошта - ssolomika@gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Вересень-листопад 2016 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка, фіз-мат, 403 аудиторія

Тренери

Барна Ольга Василівна, Галан Віра Іванівна