Портфоліо навчальної теми "Розв'язуваня трикутників (9 клас)"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук


Назва навчальної теми

Розв'язування трикутників

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Математика (геометрія), інформатика, українська мова,

Вік учнів, клас

9 клас, 14-15 років

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Навчальний проект «Нумо в похід!» розроблено відповідно до навчальної програми геометрії для учнів 9 класу. У проекті учні об’єднуються у групи, учні самостійно придумують назви груп, але кожна група повинна мати своїх Теоретиків, Практиків, Журналістів та Шукачів. Теоретики повинні опрацювати теоретичний матеріал. Практики повинні дослідити застосування даного матеріалу на практиці. Журналісти повинні викласти основний матеріал теми у зручному вигляді, зокрема для ти учнів, яким знадобиться допомога при вивченні теми. Шукачі повинні знайти цікавий матеріал (задачі) на застосування даної теми в природі. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи використовується розв’язування трикутників у природі, у нашому житті?», де учні представляють свої результати у цікавій формі, якщо є така можливість, можна цей захід провести на свіжому повітрі.

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

План впровадження проекту

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Вчитель проводить оцінювання впродовж усього проекту. За вибраними стратегіями та пропонованими інструментами. На початку вчитель проводить обговорення та опитування учнів щодо визначення рівня попередніх знань за допомогою ЗХД-таблиці для того, щоб визначити навчальні потреби учнів до початку їх роботи над проектами. Вчитель допомагає учням у набутті необхідних навичок.Учні опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, використовуючи список запропонованих сайтів, а також ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаних робіт. Впродовж роботи над проектом щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у Word та Excel. Наприкінці роботи над проектом оцінювання здійснюється за допомогою форми для оцінювання учнів.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Діяльність вчителя 1. Вчитель оголошує тему проекту учням.

2. Пропонує проблему, яку вони будуть вирішувати, формулює питання, які вони будуть розв’язувати для вирішення проблеми.

3. Вчитель розповідає як вони будуть навчатися за методом проектів.

4. Пропонує познайомити батьків з тим, чим вони будуть працювати і роздає їм створену публікацію.

Mia1.jpg Mia2.jpg

5. Вчитель пропонує учням презентацію проекту. [1]

6. Ознайомлює дітей з ключовими та тематичними питаннями.

7. Вчитель визначає навчальні потреби за допомогою ЗХД-таблиці.[2]

8. У проекті учні об’єднуються у групи (найменша кількість груп – 4, це залежить від кількості учнів), учні самостійно придумують назви груп, але кожна група повинна мати своїх Теоретиків, Практиків, Журналістів та Шукачів.

9. Для об’єднання дітей у групи вчитель пропонує кольорові картки, де зелений – це І група, блакитний – це ІІ група, червоний – ІІІ група, жовтий – ІV група.

10. Вчитель пропонує групам учнів документи для підтримки дослідження.[3] [4]

11. Вчитель перевіряє знання учнів з теми за допомогою Опитувальника.[5]

12. Запрошує вчителя правознавства для ознайомлення учнів з питанням дотримання авторського права при роботі в Інтернеті.[6]

13. Вчитель надає список пошукових систем – пропонує перелік сайтів на яких є точна інформація.[7]

14. Пропонує якою пошуковою системою користуватися, які ключові слова використовувати для пошуку, як правильно зберігати знайдені відомості з Інтернету.

15. Вчитель для перевірки достовірності фактів знайдених в Інтернеті готує форму для оцінювання сайтів.[8]

16. Вчитель навчає дітей планувати свою самостійну діяльність у проекті, для цього він використовує контрольний список самоспрямування у проекті.[9]


Робота учнів

17. Учні обговорюють висунуту проблему.

18. Учні опрацьовують запропоновані матеріали.

19. Учні повідомляють про результати своїх досліджень.

20. Використання електронної пошти для спілкування з учнями.

21. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.

22. Вчитель проводить консультацію, про те як створювати блог і пропонує учням інструкцію щодо створення блогу.[10]і приклад учнівського блогу [11]

23. Учні кожної з груп обирають собі тему дослідження. Перелік тем:

    1. Синус, косинус, тангенс кута трикутника. Основні тригонометричні тотожності.
    2. Теорема синусів.
    3. Теорема косинусів.
    4. Цікаві задачі на  розв’язування трикутників в природі.

Теоретики повинні опрацювати теоретичний матеріал. Практики повинні дослідити застосування даного матеріалу на практиці. Журналісти повинні викласти основний матеріал теми у зручному вигляді, зокрема для ти учнів, яким знадобиться допомога при вивченні теми. Шукачі повинні знайти цікавий матеріал (задачі) на застосування даної теми в природі.

24. Учні працюють з контрольним списком оцінювання сайтів для перевірки достовірності фактів і чи можна його використовувати у своєму дослідженні.

Заключний етап

25. Учні представляють свої результати досліджень у вигляді блогу.

26. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи використовується розв’язування трикутників у природі, у нашому житті?», де учні представляють результати своєї роботи (якщо є можливість, то можна з учнями піти на вулицю, або в похід і там представити свої результати)

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Макарик Ірина Ярославівна

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики, математика

Навчальний заклад

ТНПУ ім. В. Гнатюка

Місто\село, район, область

с. Дубенка, Монастириський р-н, Тернопільська обл.

Контактні дані

makaruk1995@gmail.com

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Жовтень - листопад 2016 року

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Тренери

Барна О. В., Галан В. І.