Портфоліо з теми "Векторна графіка" (Інформатика 8 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Векторна графіка

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основний предмет - інформатика;
Другорядні предмети - геометрія, малювання.

Вік учнів, клас

8 клас, 13-14 років

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Навчальний проект «Векторна крафіка» розроблено відповідно до навчальної програми академічного вивчення інформатики для учнів 8 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розділ «Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор», тема «Засоби векторного графічного редактора».
Завдання проекту:
Учні вміють пояснювати зміст понять:

  • комп’ютерна графіка;
  • растрове зображення;
  • векторне зображення;

Учні описують:

  • призначення векторного графічного редактора;
  • формати файлів векторної та растрової графіки;
  • особливості побудови векторних зображень;
  • способи створення зображень із графічних примітивів;

Учні вміють порівнювати:

  • властивості векторних і растрових зображень;

Учні використовують:

  • інструменти малювання, призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур;
  • лінійки, сітку

Розвиток в учнів уміння:

  • обґрунтовувати роль комп’ютерної графіки в інформатиці;
  • створювати й редагувати векторні зображення;
  • створювати об’єкти, що складаються з базових графічних примітивів;
  • обертати, відображати й масштабувати об’єкти;
  • зафарбовувати об’єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки;
  • додавати до графічних зображень текст та форматувати його;
  • групувати і вирівнювати об’єкти;
  • використовувати шари для створення зображень

Навчальний проект сприяє розвитку послідовного логічного мислення, виховання стриманості, взаєморозуміння, навичок роботи в колективі, порядності в міжособистісних стосунках. Результати діяльності будуть представлені на підсумковому шкільному конкурсі найкращих учнівських робіт, на який планується запросити батьків та вчителів.

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

В процесі виконання усього проекту проводиться оцінювання. Для оцінювання навчальних вмінь учнів, їх початкових знань. На початку вивчення теми вчитель проводить обговорення ключового запитання та пропонує переглянути таблицю Т та Опитувальник, а також проходять обговорення основних питань теми, щоб використовувати ці нотатки для подальшого планування своєї діяльності і обговорити їх докладно на індивідуальних і групових консультаціях.
Учні під час роботи над проектом здійснюють самооцінку свого просування у навчанні, для цього вони використовують Контрольний список самоспрямуванняу навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі опитування, для визначення обізнаності учнів з питань проекту та перегляду продуктів діяльності учнів. Наприкінці роботи над проектом проводиться оцінювання діяльності учнів.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

До початку навчання за цією темою потрібно:

  • Переглянути терміни та основні поняття у довідковому інформаційному документі.
  • За два тижні до початку проекту вчитель роздає брошуру з основами проектного навчання батькам та іншим учасникам спільноти для ознайомлення з концепцію використання проектів у школі та визначає рівень знань і вмінь з даної теми.

Проведення проекту розділяються на такі етапи:
1 етап: Постановка проблеми, мети, завдань.
2 етап: Проведення опитування з метою з'ясування знань про векторних редакторах і умінь ними користуватися (опитування).
3 етап: Проведення експерименту з метою з'ясування важливості дотримання правил користування меню, панелі інструментів і палітри. Дізнатися в яких професіях можна застосовувати вміння та навички отримані при роботі у векторному редакторі.
4 етап: Розбити учнів на дві групи. Кожна група буде малювати однакові малюнки, у обраних (різних) векторних редакторах. У групі учні розподіляють обов'язки: хто буде малювати фон, хто - деталі малюнка. Потім зображення збирають в єдине ціле. Після отримання зображення групи порівнюють властивості векторних редакторів і їхнє застосування.
5 етап: Оцінювання роботи самими учнями.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Гоч Катерина Василівна

Фах, навчальний предмет

Спеціальність: вчитель інформатики

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

goch_kv на fizmat.tnpu.edu.ua

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

жовтень-листопад 2014

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Тренери

  • Барна Ольга Василівна
  • Шмигер Галина Петрівна