Портфоліо з теми: "Математичне моделювання" (алгебра 9 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

«Золотий переріз – душа гармонії»

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

математика, біологія, інформатика

Вік учнів, клас

14-15 років, 9 клас

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Навчальний проект «Золотий переріз – душа гармонії» призначений для учнів 9 класу, які поглиблено вивчають математику. При вивченні теми "Математичне моделювання. Наближені обчислення. Відсоткові розрахунки" з розділу "Елементи прикладної математики". Цей проект має дослідницький характер математичних закономірностей, що нас оточують.Завдання - проілюструвати застосування математики в житті, познайомити з історичними даними, показати зв'язок з іншими науками.

У проекті працюють три групи: «Математики»,«Дослідники»,«Біологи»,кожна з яких працює над певними завданнями дослідження теми.

Математики: Розказати про послідовність чисел Фібоначчі. Де їх можна зустріти у житті.Виконати вимірювання всіх підручників для 9 класу і визначити, який підручник має розміри золотого прямокутника.

Біологи: Розглянути теорію пропорцій людського тіла. Встановити, якого розміру потрібен каблук кожній дівчинці, щоб відношення висоти всього тіла до висоти від підлоги до поясу було рівне «Золотому перерізу».

Дослідники: Дізнатись що таке «Золотий переріз», де його можна зустріти. Дізнатись про його історію виникнення. Провести експериментальне дослідження.

Результатом даного проекту буде проведення круглого столу. Під час якого учні поділяться результатами своїх досліджень, продемонструють свої публікації, проведуть вимірювання коблуків у дівчат, підручників. Встановлять у чому душа гармонії.

План вивчення теми (вставити файл)

план вивчення теми

план впровадження теми

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, навички 21 століття, розробці змісту учнівських проектів та здійснити моніторинг власного навчання, упродовж усього проекту проводиться оцінювання. Перед вивченням теми учням пропонується таблиця ЗХД ЗХД таблицяв якій учні можуть встановити, що вони знають, хочуть дізнатися, дізнались. Дати відповіді на запитання опитувальника опитувальник.Також знання учнів можна перевірити за допомогою Т-таблиці з вивченої раніше теми. Для полегшення роботи, учні використовують Контрольний список самоспрямування у навчанні.[1] Щоб полегшити роботу учнів, їм слід запропонувати скористатися додатковими матеріалами, наприклад, при створенні бклету - Формою оцінювання буклета[[2]].Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Що тижня проводяться призначені за особливим розкладом консультації за участю окремих учнів та груп для моніторингу прогресу та відповідей на запитання учнів. Виставляється остаточна оцінка.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

ЕТАП 1.

1.Вчитель ознайомлює із методом проектів.

2. Вчитель оголошує тему навчального проекту і розповідає як вони навчатимуться за методом проектів.

3. Вчитель пропонує публікацію про метод проектів.([3][4])

4. Вчитель пропонує учням презентацію проекту, ознайомлює дітей з ключовим та тематичними питаннями [5]

5. Вчитель пропонує учням публікацію проекту.

6. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за таблицею, яку пропонує у презентації.

7. Учні обговорюють висунуті проблеми.

8. Учні обговорюють запропоновані вчителем запитання.

9. Учні визначають свої знання за допомогою ЗХД-таблиці.[6]

ЕТАП 2.

10. Вчитель об’єднує учнів у дві групи для взаємонавчання.

11. Учні об’єднуються у групи для роботи над проектом:

• «Математики»,

• «Дослідники»,

• «Біологи».

12. Вчитель інформує учнів про завдання їхнього дослідження.[7]

13. Вчитель пропонує групам учнів документи для підтримки дослідження.

14. Вчитель пропонує учням тест про авторське право.

15. Для пошуку потрібних відомостей вчитель пропонує учням список сайтів.

16. Вчитель пропонує учням знайти один сайт самостійно.

17. Вчитель проводить онлайн консультації для спілкування з тими, хто знаходиться поза класною кімнатою.

18. Учні обговорюють план своєї діяльності за допомогою середовища інтернет для спільної роботи над навчальними проектами в групах чи парах в режимі реального часу разом з іншими учасниками.

19. Вчитель застосовує електронну пошту та скап для спілкування через інтернет.

20. Вчитель пояснює учням основні критерії створення буклету та націлює їх на зміст та обсяг їхніх документів. Для цього він створює форму для оцінювання буклету проекту.

Оцінювання буклета

21. Учні створювали публікації до своїх досліджень. [8] [9]

Етап 3.

22. Учні готуються до захисту проекту.

23. Вчитель проводть засідання круглого стілу, на якому учні обговорюють посталенні перед ними завдання, проводять експерименти в результаті якого визначають і чому полягає душа гармонії.

24. Вчитель проводить кінцеве оцінювання роботи учнів.

25.Учні та вчитель діляться враженнями від проекту.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Довбенько Ірина Ігорівна

Фах, навчальний предмет

вчитель математики, математик

Навчальний заклад

ТНПУ ім.В.Гнатюка

Місто\село, район, область

Тернопіль

Контактні дані

dovbenko55555 на mail.ru

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

жовтень-литопад 2014р

Місце проведення тренінгу

Тренери

Барна Ольга Василівна, Шмигер Галина Петрівна