Портфоліо з навчальної теми «Функції, їхні властивості та графіки», алгебра 10 клас

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук


Назва навчальної теми

Функція, її властивості та графік

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Математика, інформатика, українська мова, географія

Вік учнів, клас

15-16 років, 10 клас

Стислий опис проекту

Проект присвячений важливому поняттю сучасної математики функціональній залежності. Вивчення функцій, їх поведінки та побудова їх графіків є важливим розділом шкільного курсу математики, оскільки знання побудови графіків часто допомагає вирішувати складні завдання, а інколи є єдиним засобом їх вирішення. Вміння будувати графіки функцій викликає великий інтерес в учнів а особливо використання отриманих знань у житті. В проекті учнів буде об'єднано в чотири групи: журналісти, шукачі, дослідники, експерти. Всі отримають свої завдання:

журналісти - готують короткі доповіді на задані теми або на інші, не менш цікаві теми, які вибрали самостійно.

шукачі - знаходять дані в мережі інтернет, або проводять власне опитування для отримання інформації щодо конкретного продукту за останні декілька років.

дослідники - отримані дані заносять в таблиці EXCEL, будують графіки.

експерти - аналізують отримані графіки (точки екстремуму, нулі функції, проміжки монотонності), роблять висновок про продовження графіку. Тобто прогнозують майбутнє. В кінці проекту учні обговорюють разом результати своєї роботи та створюють презентацію "А що буде далі?"

План вивчення теми

План вивчення теми [1]

План реалізації проекту [2]

Оцінювання

Вчитель проводить оцінювання впродовж усього проекту. За вибраними стратегіями та пропонованими інструментами. На початку вчитель проводить обговорення та опитування учнів щодо визначення рівня попередніх знань за допомогою зхд-таблиці [3] для того, щоб визначити навчальні потреби учнів до початку їх роботи над проектами. Вчитель забезпечує учнів інформацією та допомогою у набутті необхідних навичок. Вони опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, використовуючи список запропонованих сайтів, а також ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаних робіт. Під час роботи над проектом вчитель пропонує опитувальник [4] для зясування проблем, що виникають в учнів при роботі. Впродовж роботи над проектом, щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у Word та excel. Наприкінці роботи над проектом оцінювання здійснюється за допомогою форми для оцінювання учнівської презентації.[5]

Діяльність учнів та вчителя

                            Підготовка до роботи

1 етап Вчитель оголошує тему проекту учням, формулює проблеми, питання які будуть вирішені для цій темі. Розповідає про метод проектів, за яким вони будуть навчатися, ознайомлює дітей з ключовими та тематичними питаннями, пропонує учням публікацію.

Публик 1.jpgПублик 2.jpg

Своє повідомлення супроводжує презентацією.[6]

2 етап Визначає навчальні потреби учнів за допомогою зхд-таблиці. [7]

3 етап У разі необхідності вчитель проводить консультацію з тими учнями, які невірно дали відповіді на запитання і допомагає їм засвоїти матеріал або об’єднує у групи для взаємонавчання.

4 етап Пропонує учням дослідницьке завдання у WORD [8] та EXCEL [9]

5 етап Об’єднює учнів у групи: дослідники, шукачі, експерти і журналісти за допомогою кольорових карток з відповідними «посадами» [10]

6 етап Дає завдання кожній групі

7 етап Запрошує вчителя з правознавства для ознайомлення учнів з питанням дотримання авторського права при роботі в інтернеті [11]

8 етап Дає список рекомендованих джерел [12]

9 етап Вчитель навчає дітей планувати свою самостійну діяльність у проекті, для цього він використовує контрольний список самоспрямування у проекті [[13]]

                      Робота над проектом

10 етап Учні обговорюють тему проекту та поставлені питання

11 етап Учні опрацьовують запропоновані матеріали

12 етап Учні спілкуються з вчителем з використанням Skypе для з'ясуванням всіх питань

13 етап Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.

14 етап Вчитель виявляє проблеми учнів з виконанням завдань з допомогою опитувальника [14]

15 етап Вчитель демонструє приклад учнівського блогу [15]

16 етап Вчитель пропонує інструкцію для роботи в Excel [16]

17 етап Вчитель пропонує учням оцінити свій блог [17]

18 етап Учні використовують мережу інтернет для пошуку інформації (журналісти та шукачі)

                         Заключний етап роботи

19 етап Учні представляють свої результати у вигляді презентації, яку виконали за шаблоном [18] та діляться враженнями від роботи над проектом та обдумують разом із вчителем наступний проект

21 етап Вчитель пропонує учням форму для оцінювання презентації [19]

Відомості про автора

Ім'я прізвище

Любов Гошовська Йосифівна

Фах, навчальний предмет

Математика

Навчальний заклад

ТНПУ ім. В. Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль Тернопільська область

Контактні дані

lyubkahoshovska@ukr.net

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

вересень-жовтень 2015 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка


Тренери

Барна Ольга Василівна