Портфоліо з навчальної теми "Трикутники, види трикутників" (Геометрія, 7 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

назва посилання

Назва навчальної теми

Трикутники

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основний предмет - геометрія дотичнi - українська мова, інформатика.

Вік учнів, клас

12-13 років, 7 клас.

Стислий опис проекту

Навчальний проект «Трикутники – вони всюди» розроблено відповідно до навчальної програми геометрії для учнів 7 класу. У проекті учні поділяються на дві групи кожна з яких має своїх Теоретиків, Практиків, Журналістів , Шукачів.

Теоретики повинні опрацювати теоретичний матеріал.

Практики повинні дослідити трикутники різних видів.

Журналісти повинні викласти основний матеріал теми у зручному вигляді, зокрема для тих учнів, яким знадобиться допомога у вивчені теми.

Шукачі повинні знайти цікавий матеріал, загадки, вірші, використання трикутників у житті з даної теми.

По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи використовується трикутник у нашому житті», і групи представляють свої результати досліджень у вигляді публікації.

План вивчення теми

План вровадження проекту

План вивчення теми

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Вчитель проводить оцінювання впродовж усього проекту. За вибраними стратегіями та пропонованими інструментами. На початку вчитель проводить обговорення та опитування учнів щодо визначення рівня попередніх знань за допомогою Т-таблиці [1] для того, щоб визначити навчальні потреби учнів до початку їх роботи над проектами. Вчитель забезпечує учнів інформацією та допомогою у набутті необхідних навичок. Вони опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, використовуючи список запропонованих сайтів, а також ведуть записи у блозі, щодо результатів виконаних робіт. Впродовж роботи над проектом щоб виявити спрямування у навчанні вчитель використовує дослідницькі завдання у Word [2] та Excel [3]. Наприкінці роботи над проектом оцінювання здійснюється за допомогою форми для оцінювання учнівського блогу.[4]

Діяльність учнів та вчителя

Робота вчителя

1. Вчитель оголошує тему проекту учням.

2. Пропонує проблему яку вони будуть вирішувати, формулює питання які вони будуть розвязувати для вирішення проблеми.

3. Вчитель розповідає як вони будуть навчатися за методом проектів.

4. Пропонує познайомити батьків з тим чим вони будуть працювати і роздає їм створену публікацію.

Метод проектів1.jpg Метод проектів2.jpg

5. Вчитель пропонує учням презентацію проекту [5]

6. Ознайомлює дітей з ключовими та тематичними питаннями.

7. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою Т-таблиці.[6]

8. У проекті учні об’єднуються у такі групи: Теоретики, Практики, Журналісти , Шукачі.

9. Для об’єднання дітей у групи вчитель пропонує такий кольорові картки, де зелений – це теоретики, блакитний – це практики, фіолетовий – це журналісти, червоний – це шукачі.

Учні повинні:

     Теоретики повинні опрацювати теоретичний матеріал.
     Практики повинні дослідити трикутники різних видів.
     Журналісти повинні викласти основний матеріал теми у зручному вигляді, зокрема для тих учнів, яким знадобиться допомога у вивчені теми.
     Шукачі повинні здійснити перевірку знань учнів з теми у цікавих формах і видах діяльності.

10. Вчитель пропонує групам учнів документи для підтримки дослідження.[7][8]

11.Вчитель визначає проблеми учнів з теми за допомогою Опитувальника.

12.Запрошує вчителя з правознавства для ознайомлення учнів з питанням дотримання авторського права [9] при роботі в інтернеті.

13.Вчитель надає список пошукових систем(пропонує перелік сайтів на яких є точна інформація). [10]

14.Пропонує якою пошуковою сисемою користуватися, які ключові слова використовувати для пошуку, як правильно зберігати знайдені відомості з інтернету.

15.Вчитель для перевірки достовірності фактів знайдених в інтернеті готує форму для оцінювання сайтів [11]

16. Вчитель навчає дітей планувати свою самостійну діяльність у проекті, для цього він використовує контрольний список самоспрямування у проекті [12]


Робота учнів

17. Учні обговорюють висунуту проблему

18. Учні опрацьовують запропоновані матеріали

19. Учні повідомляють про результати свого дослідження

20. Використання Електронної пошти для спілкування з учнями

21. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми.

22. Вчитель проводить консультацію, про те як створювати блог й пропонує учням інструкцію щодо створення блогу.[13]і приклад учнівського блогу [14]

23. Учні - теоретики зможуть використати інтернет для пошуку історії виникнення "трикутника"

24. Учні - шукачі можуть використати мережу інтернет для відшукання цікавих задач до теми.

25. Учні - журналісти зможуть використати інтернет для пошуку інформації з даної теми і порівняння її з інформацією даною в підручнику.

26. Учні - практики зможуть розвязувати завдання за допомогою онлайн тренажерів.

27. Учні працюють з контрольним списком оцінювання сайтів для перевірки достовірності фактів, і чи можна його використовувати у своєму дослідженні.

Заключний етап

28. Учні представляють свої результати досліджень у вигляді публікації.(Вчитель надає їм шаблон публікації).[15]

29. По закінченню проекту проводиться обговорення на тему: «Чи використовується трикутник у нашому житті»

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Галайко Христина Ігорівна

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики, математика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

С.Геленки, Козівський район, Тернопільська область

Контактні дані

galaiko.h@ukr.net

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Вересень - Жовтень 2015 року

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна