Портфоліо з навчальної теми "Теорема Піфагора" (Геометрія, 8 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

"Піфагорові штанці"

Теорема Піфагора

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

геометрія

алгебра

інформатика

українська мова

Вік учнів, клас

13-14 років, 8 клас.

Стислий опис проекту

Навчальний проект з геометрії на тему «Піфагорові штанці» для учнів 8 класу, тема «Розв’язування прямокутних трикутників». Уході практичної діяльності учні діляться на 2 групи: «ПІФАГОРІЙЦІ-практики» і «ПІФАГОРІЙЦІ-теоретики». Учні вивчають біографію Піфагора, розглядають його теорему, способи її доведення і застосування для розв’язування задач.

Ключове запитання:

Як знання теореми Піфагора допоможе краще орієнтуватися у світі?

Тематичні запитання:

Чи актуальна сьогодні теорема Піфагора?

Де в природі ми зустрічаємося з геометрією?

Змістові запитання:

Як теорема Піфагора формулюється?

Які існують способи доведення теореми Піфагора?

Яка історія виникнення теореми Піфагора?

Які відкриття в математиці приписують Піфагору та його учням?

Чому щороку з'являються нові доведення теореми?

План вивчення теми

План реалізації проекту

План вивчення теми

Оцінювання

Т-таблиця

Контрольний список з самоспрямування у навчанні

Оцінювання блогу

Контрольний список для блогу

Діяльність учнів та вчителя

Етап 1

Вчитель оголошує тему проекту учням.

Пропонує проблему, яку вони будуть вирішувати.

Формулює питання, які вони будуть розв'язувати для вирішення проблеми.

Вчитель розповідає учням, що вони будуть навчатись за методом проектів.

Пропонує познайомити батьків з чим учні будуть працювати і роздає їм створену публікацію.

ШНТ1.jpg ШНТ2.jpg

Своє повідомлення вчитель супроводжує презентацією.

Етап 2

Вчитель пропонує список запитань для самостійного опрацювання.

Рівень засвоєння первинних знань перевіряє за допомогою Т-таблиці. Т-таблиця

Вчитель об'єднує учнів у групи: «Піфагорійці-теоретики» і «Піфагорійці-практики».

Теоретики будуть вивчати біографію Піфагора, різні способи доведення теореми Піфагора.

Практики займаються питанням застосування теореми Піфагора для розв’язування задач.

Вчитель пропонує завдання для групи Exel

Вчитель пропонує учням опитувальник.

Запрошує вчителя з правознавства для ознайомлення учнів з питанням дотримання авторського права при роботі в інтернеті.

Етап 3

Вчитель надає список пошукових систем, пропонує перелік сайтів на яких є точна інформація.

Пропонує якою пошуковою сисемою користуватися.

Пояснює які ключові слова використовувати для пошуку, як правильно зберігати знайдені відомості з інтернету.

Вчитель для перевірки достовірності фактів знайдених в інтернеті готує форму для оцінювання сайтів.

Результати свого дослідження учні відображають у вигляді презентації, в якій описують по групках, які дослідження вони проводили.

Етап 4

Вчитель перевіряє результат виконаної роботи учнів за допомогою контрольного списку.

Результатом діяльності учнів є виступ, презентація, дописи в блозі.

Для пошуку потрібної інформації, вчитель пропонує їм список сайтів, а також дає учням цікаві матеріали.

Після демонстрації проведених досліджень учні роблять висновки, аналізують виконану роботу над проектом.

Оцінюють свою роботу використовуючи форми оцінювання для презентації і блогу.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Шевчук Наталія Тарасівна

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики, математика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

latka_natka@ukr.net

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

Вересень - Жовтень 2015 року

Місце проведення тренінгу

Тернопільський національний педагогічний університет ім. Володимира Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна