Портфоліо з навчальної теми "Площі многокутників" (Геометрія, 8 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

Юні архітектори

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Основний предмет: математика(геометрія)

Другорядні предмети:інформатика і трудове навчання

Вік учнів, клас

Вік: 13-14 років

Клас: 8

Стислий опис проекту

Даний навчальний проект з геометрії дасть можливість учням пов’язати все те, що вони вивчають на уроках з тим що їх оточує. Він розрахований на учнів 8-го класу. Зокрема це стосується застосування обчислення площ на практиці у будівництві і все, що з цим пов’язується: покраска чи звичайне оформлення інерєру. Також учні будуть точно вираховувати площі фігур з яких буде складатися їхня конструкція, що дасть їм можливість краще запам’ятати матеріал, навчитися працювати в колективі,а також творчо мислити. У проекті учні об’єднується в 2 групи кожна з яких має своїх Архітекторів, Дослідників, Практиків, Спеціалісти.

Архітектори - повинні чітко визначити завдання та допомогти іншими поєднати вивчення площ і застосування їх на практиці.

Дослідники - повинні опрацювати цікавий теоретичний матеріал, та робити дослідні завдання.

Практики - повинні обчислювати різні площі многокутників, використовуючи відомі формули.

Спеціалісти - повинні викласти основний матеріал теми у зручному вигляді, зокрема для тих учнів,яким знадобиться допомога у вивчені теми.

По завершенню проекту між учнями проходить диспут на тему «Площу якого многокутника обчислюють найчастіше?».

План вивчення теми

План вивчення теми


План впровадження проекту

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Провести обговорення та опитування учнів щодо визначення рівня попередніх знань за допомогою ЗХД – таблиці для того, щоб визначити навчальні потреби учнів до початку їх роботи над проектами. Забезпечити учнів інформацією та допомогою у набутті необхідних навичок. Вони опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет, використовуючи список запропонованих сайтів, а також ведуть записи у блозі щодо результатів виконаних робіт (там же вони можуть задавати свої запитання вчителеві щодо роботи над завданнями проекту) для того, щоб спрямовувати свій процес навчання, відслідковувати зміни та здійснювати самостійну оцінку свого власного прогресу у навчанні. Опитування використовується упродовж всієї навчальної теми для того, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів та здійснювати моніторинг власного навчання. Індивідуальні консультації використовуються для сприяння моніторингу прогресу та підготовки відповідей на будь-які запитання учнів. Учні використовують форму оцінювання про площі многокутників та контрольний список самооцінювання у навчанні для здійснення самооцінювання своєї роботи. Цю інформацію учні мають отримувати до того, як робота завершена для того, щоб мати можливість виправити помилки і вдосконалити свою роботу. Для оцінювання та виставлення оцінок в журнал вчитель використовує ту ж саму форму оцінювання проектів.

Діяльність учнів та вчителя

Початковий етап

Етап 1. Вчитель оголошує тему навчального проекту і розповідає учням про метод проектів.

Етап2. Вчитель пропонує публікацію про метод проектів.


Проектне навчання(1).jpg
Проектне навчання(2).jpg


Етап 3. Для об’єднання дітей у групи вчитель пропонує палички різних кольорів, де зелений – це архітектори, голубий – це практики, жовтий – це дослідники, червоний – це спеціалісти.

Етап 4. Вчитель обєднує унів у групи: Архітекторів, Дослідників, Практиків, Спеціалістів

Етап 5. Вчитель пропонує список запитань для самостійного опрацювання (Підручник Бурда, Тарасенкова Геометрія 7 клас).

Етап 6. Вчитель пропонує презентацію проекту учням, ознайомлює з ключовими і тематичними питаннями.

Етап 7. Вчитель визначає навчальні потреби учнів за допомогою ЗХД-таблиці

Етап 8. У разі необхідності вчитель проводить консультацію з тими учнями, які невірно дали відповіді на запитання і допомагає їм засвоїти матеріал або об’єднує у групи для взаємонавчання.

Робота учнів над проектом

Етап 9. Учні обговорюють тему проекту

Етап 10. Учнями опрацьовуються запропоновані матеріали

Етап 11. Вчитель показує учням шаблони для створення макету(документ для фасилітації)

Етам 12. Вчитель ставить завдання перед учнями.

Етап 13. Учні повідомляють про результати свого дослідження

Етап 14. Для пошуку потрібних відомостей вчитель пропонує учням список сайтів, а також ознайомлює їх з питанням дотримання авторського права

Етап 15. Також учням пропонується самостійно знайти ще один сайт.

Етап 16. Вчитель пропонує учням опитувальник

Етап 17. Учні досліджують поставлені перед ними проблеми в Excel та Word .

Етап 18. Вчитель проводить консультацію, про те як виконувати проект й пропонує учням інструкцію щодо створення блогу

Заключний етап

Етап 19. Учні представляють свої результати досліджень у вигляді макетів будинків

Етап 20. По закінченню проекту проводиться диспут на тему " Площу якого многокутника обчислють найчастіше?"

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Бук Мирослава Олегівна

Фах, навчальний предмет

математика

Навчальний заклад

Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

м. Тернопіль

Контактні дані

buk_mo@fizmat.tnpu.edu.ua

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

вересень - жовтень 2015 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна