Портфоліо з навчальної теми "Комп'ютероманія"(інформатика,5 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Назва навчальної теми

"Комп'ютероманія"

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Інформатика.Математика

Вік учнів, клас

5 клас 12-13 років

Стислий опис проекту (скопіювати з Плану)

Цей проект пропонується учням 5 класу під час вивчення теми "Основи роботи з комп’ютером". При роботі над цим проектом учні визначать основні складові персонального комп’ютера, та найсучасніші їх характеристики, аналізують галузі їх застосувань. Учні працюють у групах. Для цьогоучнямпотрібно: 1) Об’єднатися у 3 групи для проведеннядослідження: маркетологи, поліграфісти, економісти. 2) Ознайомитись із завданнями. 3) Провести дослідження. 4) Продемонструвати результати своєї роботи у вигляді презентації, публікаці Перша група (економісти) досліджує стан проблеми, тобто хто і як використовує ПК. Друга група (маркетологи) працює з інтернет сайтами, та складає спільну таблицю складових ПК. Третя група (поліграфісти) визначає креативні гаджети, пропонує проекти своїх. В процесі роботи над проектом учні ведуть блог персонального комп’ютера, складають узагальнюючу таблицю складових найсучаснішого ПК.

План вивчення теми (вставити файл)

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Оцінювання відбувається упродовж всього навчання за темою. Оцінювання ґрунтується на вхідному оцінюванні знань за допомогою форми та спеціального завдання, виявлення навчальних потреб учнів, моніторингу процесу просування учнів по проекту, розуміння учнями процесу дослідження й оцінювання самостійності в роботі. Також оцінюється кінцевий продукт учня (вікі–стаття) за спеціальною формою. Після обговорення і представлення учнівських робіт у класі оцінюються знання з теми за допомогою тесту.

Діяльність учнів та вчителя (скопіювати з Плану з посиланнями на відповідні документи)

Навчальна тема розпочинається з ознайомлення учнів із Учительською презентацією, у якій визначається важливість вивчення теми для сучасного школяра. Учні знайомляться з ключовими питаннями, з якими вони будуть працювати, обговорюють їх та виконують завдання, які визначають вхідні знання та уміння учнів. Наступний етап - заповнення учнями опитувальника «Моя участь у проекті» (створений засобами docs.google.com), учнів працювати у проекті, рівень обізнаності з комп'ютерної техніки та бажання брати участь у певній групі. За виконаними завданнями та результатами опитування, їх об’єднують у малі групи по 3-5 учнів, кожна з яких буде досліджувати свою проблему проекту. Для ознайомлення учнів із завданнями для досліджень пропонується учительський документ для фасилітації – публікація, яка розміщується в Інтернеті і є доступною будь-кому та будь-де

Основний курс Діяльність протягом проекту. Учні ознайомлюються із презентацією про авторське право, вчаться створювати дозвільні листи для використання інформації із сайтів, визначають правила цитування та посилання на інформаційні джерела. Для доступу до необхідних сайтів Інтернету учні реєструються на цих сайтах та створюють таблицю доступу до сайтів. Учні будуть працювати з інтернет-джерелами, доповнювати список інтернет-джерел, який розробив учитель та оцінювати нтернет-сайти на важливість інформації за розробленими контрольними списками. Учні будуть спілкування з тими, хто знаходиться поза класною кімнатою через електронну пошту; братимуть участь в інтерактивних обговореннях через створення спільних документів на googledoc; створюють опитувальники для збирання даних від багатьох людей

за допомогою онлайн-опитування. Учитель готує 5 Інтернет джерел у списку, з якими учні працюють і пропонує доповнити їх власними знайденими ресурсами по темі дослідження.Учитель розробляє контрольні списки оцінювання Інтернет сайтів, та учні оцінюють один сайт, запропонований вчителем та той, що вони обрали. В кінці учні визначають, чий запропонований сайт виявився кращим. Обдаровані діти – готують дописи до блогів, про найсучасніші пристрої та пропонують можливість їх використання у школі, а може й ідею якогось принципово нового електронного пристрою. Діяльність учнів у групах Перший тиждень Перша група (економісти) • Учні створюють список усіх можливих способів використання комп'ютера сучасною людиною (Мозкова атака); • Створюють опитувальник (на основі розробленого вчителем шаблона) за допомогою тектового процесора або за допомогою форми (docs.google.com); • Проводять опитування серед учнів класу, вчителів школи, батьків за допомогою створеного опитувальника; • Опрацьовують результати дослідження за допомогою шаблону електронних таблиць • Роблять висновок про основні напрямки використання комп’ютерів у житті різних груп населення та для яких цілей використовують комп'ютер учні їхнього класу. Друга група (маркетологи) • Учні опрацьовують теоретичний матеріал, з чого складається персональний комп'ютер; • Створюють спільну таблицю (за допомогою послуги docs.google.com)необхідних складових комп’ютерів; • Знаходять в Інтернеті на різних сайтах інтернет-магазинів характеристики ПК та порівнюють їх; • Вписують найкращі їх характеристики у спільну таблицю; • Представляють свої дослідження у блозі проекту, використовуючи інструкцію учителя Як працювати у блогах. Третя група (поліграфісти) • Учні проводять опитування серед учнів та дорослих про недоліки, які є в сучасних електронних пристроях; • Знаходять в Інтернеті різну цікаву(в тому числі й відео) інформацію про новинки в галузі комп'ютерної техніки; • Аналізують можливість використання цих пристроїв у навчальному процесі; Основний курс • Результати дослідження представляють на сторінці блогу "Комп'ютерні новинки", використовуючи інструкцію учителя Як працювати у блогах.. Другий тиждень роботи над проектом Усі групи узагальнюють та систематизують отримані результати, після чого: Перша група (економісти) • Створюють вікі-статтю про результати соціологічного опитування. Друга група (маркетологи) • Хід, а також результати своєї роботи представлять в блозі. Між собою учні спілкуються за допомогою електронної пошти. Третя група (поліграфісти) • Результати своєї роботи представляють на окремій сторінці блогу. Інформацію учасникам інших груп передають з допомогою електронної пошти. Учні створюють блог від імені свого персонального комп'ютера, в якому пропонуюються різні способи його модернізації - Блог персонального комп'ютера, а на другій сторінці блогу міститься інформація "Комп'ютерні новинки". При завершенні проекту, учні усіх груп демонструють свої доробки і дають відповідь на тематичні питання "Чим мені допоможе ПК?" та "Чим я можу допомогти комп’ютеру?"

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Смовж Олександр Олександрович

Фах, навчальний предмет

Вчитель інформатики

Навчальний заклад

ТНПУ ім.В Гнатюка



Тренери

Галан В. І.