Портфоліо з навчальної теми "Вектори на площині" (Геометрія, 9 клас)

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук


Назва навчальної теми

Вектори на площині.

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Математика

Українська мова

Інформатика

Географія

Вік учнів, клас

9 клас (13-14 років)

Стислий опис проекту

Вивчаючи тему «Вектори на площині», геометрія 9 клас, пропонуємо учням виконати проект. На протязі всього вивчення цієї теми вивчаються такі поняття: «вектор», «модуль і напрям вектора», «рівність векторів», «колінеарні вектори», «протилежні вектори», «координати вектора», «сума і різниця векторів», «добуток вектора на число» та ін. Щоб використати всі ці поняття, можна запропонувати учням створити «Туристичний калейдоскоп». Цей проект полягатиме в тому, щоб на карті Тернополя, області, інших міст, Україна чи світу (учні самі можуть вибрати) прокласти маршрут по визначних місцях, вибравши початкову точку і напрям відліку. Потім схематично зообразити координатну площину і по точкам знаходити довжини відстаней до кожного пункту (для цього також знадобиться і розуміння масштабу). Також важливим є, щоб сума всіх цих відстаней була найменшою, тобто знайти такий маршрут, який буде найбільш оптимальний. Виконуючи цей проект учні використовуватимуть усі вивчені поняття, формули, властивості векторів. Метою даного проекту є розвивати у учнів комунікативні навички та навички роботи в групах, інформаційну грамотність, розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливості, аналітичного мислення, вміння робити висновки. Учні працюватимуть в групах ( "теоретики", "дослідники", "журналісти", "аналітики") кожна з груп отримує своє завдання з дослідження даної теми. Під час всієї роботи учні ведуть записи у блозі. Результатом діяльності учнів є представлення свого маршруту, цікаві на їх думку місця

Ключове запитання

Як можна швидко пізнати світ?

Тематичні запитання

Чи може математика допомогти реалізувати мрію?

Як вектори допоможуть мені у житті?

Змістові запитання

Що таке вектор?

Що таке модуль і напрям вектора?

Які вектори називаються рівними?

Які вектори є колінеарними?

Які вектори є протилежними?

План вивчення теми

План вивчання теми

План впровадження

Оцінювання (стислий опис і інструменти)

Впродовж проекту проводиться оцінювання. Для оцінювання навчальних потреб учнів, попередні знання на початку вивчення теми вчитель пропонує таблицю ЗХД для визначення рівня знань учнів щодо даної теми. Для перевірки на проміжних етапах виконання проекту використовуємо Тест опитувальник до проектру "Туристичний калейдоском" Учні використовують Самоспрямування у навчанні Для оцінення блогу учнів Оцінювання учнівського блогу

Діяльність учнів та вчителя

Робота вчителя

1. Вчитель оголошує тему навчального проекту і розповідає учням як вони навчатимуться за методом проектів.

2. Пропонує проблему яку вони будуть вирішувати та формулює питання які вони будуть розв'язувати для вирішення проблеми.

3. Вчитель розповідає учням що вони будуть навчатися за методом проектів.

4. Пропонує публікацію про метод проектів.

1 сторона.jpg

2 сторона.jpg

5. Вчитель приймає рішення щодо плану реалізації проекту.

6. Вчитель пропонує учням презентацію проектуПрезентація вчителя

7. Учні разом з вчителем обговорюють цілі і основні питання проекту.

8. Вчитель перевіряє рівень знань за запропонованою ЗХД-таблицею.

9. Ознайомлює з ключовими, тематичними питаннями.

10. У проекті учні об’єднуються у такі групи: Теоретики (опрацьовують теоретичний матеріал), Дослідники (знаходять і обрирають для себе найцікавіші місця Тернополя, області, району чи України і знаходять карту цієї місцевості), Журналісти (викладають матеріал теми), Аналітики (здійснюють опитування та перевірку знань учнів з даної теми).

11. Вчитель пояснює основний матеріал теми(що таке: «вектор», «модуль і напрям вектора», «рівність векторів», «колінеарні вектори», «протилежні вектори», «множення вектора на число»)

12. Вчитель запрошує вчителя з правознавства для ознайомлення учнів з питанням дотримання авторського права при роботі в інтернеті. Тест на авторське право

13. Навчає як писати ключові слова для пошуку

14. Як зберігати дані знайдені в інтернеті

15. Вчитель пропонує учням документи для підтримки дослідження Завдання

16. Вчитель навчає учнів самостійно планувати роботу і пропонує Самоспрямування у навчанні

17. Вчитель виявляє проблеми учнів з виконанням завдань з допомогою опитувальника Тест опитувальник до проектру "Туристичний калейдоском"

18. Вчитель демонструє приклад учнівського блогу.

19. Для оцінення власного блогу пропонує Оцінювання учнівського блогу

20. Вчитель демонструє приклад учнівської роботи.

21. Пропонує інструкції користування GoogleMaps Відеоінструкція

Інструкція використання додатку GoogleMaps


Робота учнів

1. Учні обговорюють висунуті проблеми.

2. Учні опрацьовують запропоновані матеріали.

3. Кожна з груп учнів планує свою роботу і розподіляє ролі і працює над поставленими для них завданнями.

4. Впродовж проекту учні використовують Самоспрямування у навчанні

5. Учні опрацьовують літературу, шукають відповідну інформацію в мережі Інтернет

6. Здійснюють записи у блог.


Заключний етап

1. Вчитель перевіряє результат виконаної роботи учнів.

2. Результатом діяльності учнів є представлення свого маршруту, цікаві на їх думку місця

3. Обговорення як проходило виконання проекту.

Відомості про автора

Ім'я, прізвище

Марта Юрчак

Фах, навчальний предмет

Вчитель математики, математика

Навчальний заклад

ТНПУ імені Володимира Гнатюка

Місто\село, район, область

місто Тернопіль

Контактні дані

yurchak_mm@fizmat.tnpu.edu.ua

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу

вересень-жовтень 2015 року

Місце проведення тренінгу

ТНПУ ім. В. Гнатюка

Тренери

Барна Ольга Василівна