Операції з фрагментами зображень на прикладі графічного редактору Paint

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Тема: Операції з фрагментами зображень

Мета: закріпити поняття:

- векторної і растрової графіки;

- інструментів графічного редактора.

Сформувати :

- знання про основні операції створення, редагування зображень у середовищі графічного редактора;

- вміння змінювати параметри графічних об’єктів у середовищі графічного редактора Paint. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, оцінювати результати власної діяльності. Розвивати навички логічного мислення, художній смак. Виховувати інтерес до професій, повязаних з графікою - дизайнера, редактора, конструктора

Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь та навичок

Хід уроку

1. Організаційна частина

(Привітання. Представлення)

2. Мотивація навчальної діяльності учнів

Слово вчителя.

Робота з комп’ютерною графікою – одна із найпопулярніших у використанні комп’ютерної техніки. Цю роботу виконують не лише професійні художники та дизайнери. На будь-якому підприємстві час від часу виникає необхідність подати рекламні оголошення до газети або журналу, або просто випустити рекламний буклет чи листівки. Великі фірми замовляють таку роботу спеціальним дизайнерським бюро або рекламним агенціям.

Без комп’ютерної графіки не обходиться жодна сучасна мультимедійна програма. Робота над графікою займає до 90% робочого часу колективів програмістів, які випускають програми масового використання. Основні витрати праці в роботі редакцій та видавництв теж складають художні та оформлювальні роботи з графічними програмами.

Необхідність широкого використання програмних графічних засобів стала особливо відчутною з розвитком Інтернету, який пов’язав у єдину «павутину» мільйони WEB-сайтів. Зрозуміло, що сторінка, оформлена без комп’ютерної графіки не має шансів виділитися на тлі широкого кола конкурентів та привернути до себе увагу.

3.Актуалізація опорних знань учнів

Слово вчителя.

1. Скажіть будь ласка: Що таке комп’ютерна графіка?

2. Які види комп’ютерної графіки ви знаєте?

3. Що таке растрова графіка?

4. Оголошення теми та мети уроку

Слово вчителя.

Сьогодні ми розглянемо саме растрову графіку на прикладі найпростішого графічного редактору Paint. Навчимося редагувати та перетворювати об’єкти в середовищі графічного редактору Paint. У ході нашої сумісної діяльності ви оволодієте вміннями збільшувати або зменшувати масштаб, повертати, нахиляти, відображати елементи малюнку.

Тому відкрийте робочі зошити і запишіть тему уроку: «Операції з фрагментами зображень»


5. Формування нових знань, умінь та навичок учнів

5.1.Опрацювання теоретичного матеріалу (групова робота, метод «Створення сумісного проекту»)

Клас об’єднується в три групи (за кольорами), які вивчають теоретичні основи виконання дій над об’єктами, формулюють доповідь про алгоритми виконання основних операцій (зміна розміру об’єкта, поворот та відображення об’єкта, нахил об’єкта на заданий кут)

Учитель повідомляє групам завдання і термін виконання роботи.

Групи отримують картки із завданням та пам’ятки – правила роботи в групі (електронний міні-підручник)

Після закінчення терміну виконання роботи доповідають по черзі представники кожної із груп.

Презентують алгоритми дій над об’єктами.

Учитель виступає в ролі експерта. За підсумками роботи груп створюється опорна схема дій над об’єктами.

5.2.Формування первинних умінь виконувати дії над об’єктами за складеним алгоритмом під керівництвом вчителя.

Слово вчителя.

Відкрити на вашому робочому столі файл Робота1, за допомогою інструменту «Виділення» виділіть малюнок, скопіюйте його ще 4 рази.

Перший малюнок збільшимо на 20% - виділяємо малюнок за допомогою інструменту «Виділення»,Обираємо РИСУНОК-ИЗМЕНИТЬ РАЗМЕР/НАКЛОНИТЬ. «По горизонталі» і «По вертикалі» вводимо значення 120%.

Другий малюнок зменшіть на 20% - для цього зробіть ті самі дії, але «По горизонталі» і «По вертикалі» введіть значення 80%.

Третій малюнок поверніть на кут 90 - для цього виділіть малюнок, оберіть РИСУНОК-ОТРАЗИТЬ/ПОВЕРНУТЬ вставте флажок в розділ «Повернуть на угол» та оберіть кут 90.

Четвертий малюнок відобразіть з права наліво – виділіть малюнок, оберіть РИСУНОК-ОТРАЗИТЬ/ПОВЕРНУТЬ вставте флажок «Отразить слева направо».

П’ятий малюнок нахиліть вправо на 30 - виділіть малюнок, Оберіть РИСУНОК-ИЗМЕНИТЬ РАЗМЕР/НАКЛОНИТЬ, в вікні «По горизонталі» напишіть 30.

6. Закріплення практичних умінь та навичок

6.1.Працюємо самостійно (індивідуальна робота за комп’ютерами).

Кожний учень отримує завдання репродуктивного характеру.

Завдання

На робочому столі відкрити файл РОБОТА2

Скопіювати поданий малюнок 2 рази

Перший малюнок нахилити на 25 вправо

Другий малюнок збільшити на 35%

Третій малюнок повернути на кут 270

Вчитель при необхідності надає допомогу учням

6.2. Виконання творчого завдання (індивідуальна робота з використанням комп’ютера)

Слово вчителя.

За допомогою інструментів графічного редактору «Paint» створити малюнок метелика використовуючи операції копіювання та відображення елементів малюнку. Розфарбуйте метелика за своїм смаком. Доповніть свою роботу фоновим малюнком.

7. Контроль рівня сформованості знань, умінь і навичок учнів. Підсумок уроку.

Слово вчителя.

Ви добре працювали на уроці, а тепер давайте перевіримо наскільки результативна наша робота. Я пропоную виконати тест який дасть можливість вам перевірити рівень оволодіння темою нашого уроку. Для цього на робочому столі відкрийте папку ТЕСТ2 і дайте відповіді на питання.

1. Підніміть руки, хто справився із завданням на високому рівні і отримав 12, 11, 10 балів.

2. Хто має достатній рівень базових знань з даної теми (9, 8, 7 балів)?

3. Чи є учні з середнім рівнем знань (6, 5, 4 бали)?

4. Чи є учні з початковим рівнем базових знань з теми?(Учні підняли руки) Молодці.

8. Рефлексія

1. То яка ж тема сьогоднішнього уроку?

2. Чи досягли ми мети нашої діяльності?

3. Що нового ви дізналися на цьому уроці?

4. Чи знадобляться вам уміння і навички роботи з графічними редакторами у житті?

9. Домашнє завдання.

Вивчити алгоритми дій над елементами малюнку в середовищі графічного редактору «Paint». Якщо у вас вдома є комп’ютер я пропоную вам виконати наступне завдання: Спробуйте за допомогою одного кола і однієї лінії намалювати парасольку використовуючи такі операції як: копіювання, збільшення або зменшення елементу малюнку, виділення та витирання.

Бажаю успіху і дякую вам за співпрацю.



Додаток 1

Група №1

Правила роботи в групі

Пам’ятай, ефективна робота групи залежить від участі кожного!

Ознайомся з твоєю частиною матеріалу

Обміняйся інформацією з іншими членами групи

Разом підготуйте коротку доповідь з теми (до 2 хв)

Оберіть доповідача. Доповідач є представником групи. За його виступом оцінюють роботу всієї групи Запотреби оберіть помічника доповідача (якщо є необхідність супроводжувати доповідь демонстрацією на комп’ютері)

Завдання

1. Відкрити на робочому столі файл «Графічний редактор1»

2. Ознайомитися з теоретичним матеріалом

3. Скласти алгоритми дій під час виконання операцій «Збільшення і зменшення елементів малюнку»

4. Записати алгоритми в зошит

5. Підготувати доповідь про алгоритм дій при зміні розміру об’єктів (до 2 хв)

Група №2

Правила роботи в групі

Пам’ятай, ефективна робота групи залежить від участі кожного!

Ознайомся з твоєю частиною матеріалу

Обміняйся інформацією з іншими членами групи

Разом підготуйте коротку доповідь з теми (до 2 хв)

Оберіть доповідача. Доповідач є представником групи. За його виступом оцінюють роботу всієї групи Запотреби оберіть помічника доповідача (якщо є необхідність супроводжувати доповідь демонстрацією на комп’ютері)

Завдання

1. Відкрити на робочому столі файл «Графічний редактор2»

2. Ознайомитися з теоретичним матеріалом

3. Скласти алгоритми дій під час виконання операції «Поворот та відображення елементів малюнку»

4. Записати алгоритми в зошит

5. Підготувати доповідь про алгоритм дій повороті та відображенні об’єктів (до 2 хв)

Група №3

Правила роботи в групі

Пам’ятай, ефективна робота групи залежить від участі кожного!

Ознайомся з твоєю частиною матеріалу

Обміняйся інформацією з іншими членами групи

Разом підготуйте коротку доповідь з теми (до 2 хв)

Оберіть доповідача. Доповідач є представником групи. За його виступом оцінюють роботу всієї групи Запотреби оберіть помічника доповідача (якщо є необхідність супроводжувати доповідь демонстрацією на комп’ютері)

Завдання

1. Відкрити на робочому столі файл «Графічний редактор3»

2. Ознайомитися з теоретичним матеріалом

3. Скласти алгоритм дій під час виконання операції «Нахил елементів малюнку»

4. Записати алгоритм в зошит

5. Підготувати доповідь про алгоритм дій при нахилі об’єктів (до 2 хв)

--Користувач:natagal 13:30, 8 квітня