Обговорення користувача:Melnychuk tv

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

"Подорож океаном комп'ютерних знань"

Виховний захід на тему:

"Подорож океаном комп'ютерних знань".

Підготували: Мельичук Т.В., Андрікевич Т.А., Росіл Я.Г.

Мета:

1) виховна: виховання почуттів дружби та взаєморозуміння;

2) навчальна: навчання швидко знаходити вірну відповідь на поставлене запитання, а також логічно мислити при виборі відповідей;

3) розвиваюча: розвивання спритності, творчої активності.

Форма проведення: змагання.

Місце проведення: клас інформатики.

Обладнання: комп’ютери картки із завданнями, аркуші паперу формату А4, грамоти.

Етапи підготовки і проведення виховного заходу.

1.Етап - планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань, завдань для заходу, місця і часу проведення.

2.Етап - вибір мети. Мета даного заходу підібрана таким чином, щоб не тільки можна було розвивати логічне мислення, але й виховувати дружелюбність та взаєморозуміння.

3.Етап - організація діяльності учнів. Учні раніше були попереджені про проведення заходу.

4.Етап - проведення заходу. Захід проводиться у формі змагання. Завдання, що ставляться командам, містять елементи для розвитку логічного мислення.

5.Етап - підведення підсумків. Після проведення заходу обговорити його з вчителем, із присутніми студентами-практикантами з метою вивчення успіхів та невдач.

Ведучий.

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до школи і до нас.

Просторий клас, а в нім машини,

і кожному - як би пізнать

Світ, що несе у собі тайни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож не борімося, до діла

І зараз конкурс проведем,

Та операторів умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

Тож почнімо конкурс за назвою "Подорож океаном комп'ютерних знань". Сьогодні я вас запрошую у подорож, але не просту, а казкову подорож океаном комп'ютерних знань на чудових кораблях.

Ведучий.

Перш за все нам потрібно познайомитися з учасниками конкурсу, тобто командами. Сьогодні ми з Вами маємо можливість познайомитись з трьома чудовими капітанами і їх командами:

Представлення команд(дз:назва і емблема).

Ведучий.

Та яке змагання без журі? Оцінити ваші вміння, знання люб'язно погодилися: (представлення журі)

Ведучий.

Команди познайомилися одна з одною. Отже, можна розпочинати конкурс. Ми розпочнемо його з острова “Розминки”. Мешканці острова просять розібратися з запитаннями, яким вони не можуть дати раду. Вам необхідно дати правильні відповіді на поставлені запитання. Комп'ютер поставить вам оцінку. Попрошу журі врахувати її.

Конкурс 1

“Розминка”

Запитання для 1 команди

1 Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, збереження, передавання і обробки?(інформатика)

2.Яка найменша одиниця кодування інформації?(біт)

3.Алфавіт, якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1 двійкової)

4.Мінімальний елемент збереження, що формується на екрані монітора. (піксель)

5.Який французький вчений створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання?(Паскаль)

6. Aмериканська фірма, яка є лідером у виробництва комп'ютерного програмного забезпечення.(Мікрософт)

7.MC – DOS, Linux, Windows - це назви чого?(операційних систем)

8.Які файли мають розширення .mр- З?(музичні)

9.Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидший друк?(лазерний)

10.Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому робочому місці (клавіатура)

Запитання для 2 команди:

1.Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому робочому місці.(монітор)

2.Як називається гнучка пластина, вкрита магнітним шаром, що використовується для збереження інформації?( дискета)

3 Як називається область даних на диску» що має ім'я? (файл)

4.3гідно з двійковим кодуванням скільки байт займає в пам'яті і символ?(1 байт)

5.Маніпулятор, який використовується в комп'ютерних іграх? (джойстик)

6.3а допомогою якої клавіші можна вилучити символ за курсором?(dе1еtе)

7.Хто є засновником корпорації Місrosoft?(Білл Гейтс)

8.Які файли мають розширення .txt, doс?(текстові)

9.Головний пристрій ЕОМ? (процесор)

10.Як називається покажчик, який вибирає на екрані об'єкти для подальшої роботи?(курсор)

Запитання для 3 команди

1 Програма, яка дає змогу опрацьовувати тексти?(текстовий редактор)

2.Скільки біт займає в пам'яті комп'ютера 1 символ? (8 біт)

3.Інша назва жорсткого диску.(вінчестер)

4. Призначення клавіші Е$С.(відміна виконання команди)

5.Складовою частини якої науки була інформатика?(математика)

6.Назвіть пристрій для введення графічної інформації.(сканер)

7.Для негайного перезавантаження комп'ютера необхідно натиснути комбінацію клавіш...(АІІ + Сtrl + del )

8.Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку (ярлик)

9.Назвіть функціональні клавіші.(F1 - F12)

10.У яких одиницях вимірюють розмір екрану монітора по діагоналі?(дюйм). (Результат за 1 конкурс).

Ведучий.

Зараз нам необхідно зайти в порт "Ерудит". Для того, щоб мати враження про вас, мешканці надали вам завдання розгадати кросворд (угорський кросворд і зашифровані слова( за одне правильно розгадане слово – 2б))

Конкурс 2: «Розгадати кросворд»

Угорський кросворд

Знайдіть всі вказані слова. Пересуватися можна у всіх напрямках, крім діагонального.

Файл:M1.jpg

Миша, модем, вінчестер, вірус, клавіатура, курсор, сканер, формат

КОНКУРС 3 «ТЕАТРАЛЬНИЙ»

Ведучий 2: Згадаємо з вами анекдот:

«Зустрічаються двоє глухих. Один тримає в руці вудку. Другий запитує:

- Ти, що на рибалку зібрався?

- Та ні, на рибалку

- А-а-а! А я думав на рибалку…»

Ведучий 1:

Інформація була передана, але до адресата не дійшла. При будь-якому обміні повинно існувати джерело та приймач, інакше передача інформації не матиме ніякого смислу.

Ведучий 2:

Зараз команди по черзі будуть виступати у ролі приймача і джерела інформації. А передавати її вони будуть невербальним способом, тобто за допомогою міміки та жестів. На підготовку команди дається 3 хвилини. Прошу капітанів команд отримати завдання.

1 команда

• принтер;

• комп’ютерний запис;

2 команда

• Маніпулятор «миша».

• Хлопчика, що грається у комп’ютерну гру;

3 команда

• Захисний екран;

• Несправний дисковод

Конкурс 4 «Розгадати ребуси»

Файл:M2.jpg


Ведучий.

Молодці! Ви гарно справились з завданням. Але що це?! Ми отримали повідомлення з невідомого острова. Але, на жаль на тому острові немає мережі Інтернет, телефону і рації до них також не підключені. Запитаєте ви: яким чином вони передали нам повідомлення?. А за допомогою азбуки Морзе… У 19 ст. Семюель Морзе придумав азбуку. В якій кожна літера алфавіту була представлена у вигляді точок і тире. Цю азбуку використовують при передачі інформації на велику відстань за допомогою телеграфа і радіостанції.

Файл:M3.jpg

Зашифроване повідомлення.

Файл:M4.jpg

Суді підраховують бали, та оголошують переможців усього конкурсу.

Кінець.