Обговорення категорії:Он-лайн енциклопедія

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Scorm (новий розділ)

Історія

Міністерство Оборони (DoD) та Департамент політики в галузі науки і технології Адміністрації Президента США (OSTP) у листопаді 1997 оголосили про створення ініціативи ADL (Advanced Distributed Learning). Метою створення даної ініціативи є розвиток стратегії, що проводиться міністерством оборони і урядом в області модернізації навчання і тренінгів, а також для об'єднання вищих навчальних закладів та комерційних підприємств для створення стандартів у сфері дистанційного навчання.

Створення стандарту «SCORM» є першим кроком на шляху розвитку концепції ADL, оскільки цей стандарт визначає структуру навчальних матеріалів і інтерфейс середовища виконання, за рахунок чого навчальні об'єкти можуть бути використані в різних системах електронного дистанційної освіти. SCORM описує цю технічну структуру з допомогою деяких основних принципів, специфікацій та стандартів, заснованих на роботі інших вже створених специфікацій і стандартів електронного та дистанційної освіти. Організації, які створили ці стандарти продовжують працювати з ADL, розвиваючи і покращуючи їх власні специфікації і стандарти електронного та дистанційної освіти і допомагаючи будувати і покращувати SCORM.

Модель даних SCORM RTE

Мета створення єдиної моделі даних полягає в тому, щоб гарантувати відстеження певного набору даних про SCO будь - якою LMS. Наприклад, якщо відстеження зароблених учням балів є основною вимогою, то необхідно надати єдиний спосіб для надання такої інформації від елемента навчального матеріалу в LMS. Якщо SCO буде використовувати будь-який свій формат запису та надання даних, то LMS виявиться не в змозі приймати, зберігати та обробляти таку інформацію.

Модель даних SCORM RTE заснована на Стандарті Освітніх технологій IEEE 1484.11.1 - модель даних для взаємодії з елементами навчального матеріалу, наданому IEEE LTSC Computer Management Instruction (CMI, інструкція з комп'ютерного управління). IEEE 1484.11.1 - це стандарт, що визначає набір елементів моделі даних, які можуть бути використані для передачі даних від SCO до LMS. Цей набір даних включає інформацію про:

  • Учня.
  • Взаємодію учня з SCO при його вивченні.
  • Кінцеву мету вивчення SCO.
  • Ступені успішності.
  • Ступені завершення.

Ot201 1.jpg


Така інформація може бути корисна в багатьох випадках. Наприклад, для відстежування ступеня просування учня у вивченні курсу та успішності цього вивчення, для формування порядку проходження матеріалу, для отримання інформації про взаємодію учня з SCO.

Чи обов'язково слідувати вимогам SCORM?

Потрібно мати на увазі, що SCORM поки ще остаточно не утвердився як стандарт, і що процедура незалежного сертифікування для нього ще навіть не розпочато. Тому по відношенню до SCORM правомірно вживати термінологічний вираз «претендує на відповідність стандарту».

Тим не менш, для ефективної роботи в системах навчання, що використовують ресурси Інтернету, дотримання вимог SCORM необхідно.

Для відстеження успіхів і досягнутого рівня компетенції учнів, а також для розробки певного маршруту просування учня за матеріалами курсу потрібне дотримання специфікацій SCORM «Середовище виконання програм» та «Послідовність подачі матеріалу».

Для експортування навчальних матеріалів («змісту») в інші віртуальні середовища навчання, що відповідають вимогам SCORM, необхідно дотримуватися формат обміну даними під назвою «упаковка змісту», описаний у «Моделі інтеграції змісту» в рамках SCORM.

Згідно з вимогами SCORM, навчальні програми повинні містити три основних компоненти:


  • Мова взаємодії програм (run-time communications) - іншими словами, стандартна мова, на якому навчальна програма «спілкується» з системою організації навчання (LMS) або з віртуальним середовищем навчання (VLE). Наявність такої мови важливо перш за все тому, що він дозволяє запустити і завершити програму навчання, перебуваючи в LMS або VLE. Крім того, ця мова робить можливим передачу даних про оцінки з навчальної програми в LMS.
  • Файл-маніфест / пакет змісту (Content package). Цей файл містить повний опис курсу навчання і його складових.
  • Метадані про курс. Кожен фрагмент курсу - зображення, сторінка HTML або відеокліп - асоціюється з певним файлом метаданих, в якому містяться вказівки на те, що цей фрагмент собою являє і де знаходиться.


SCORM - це зібрання специфікацій і стандартів, які були зібрані в декілька "технічних книг". Кожна може розглядатися як окрема книга. Майже всі специфікації і основні принципи взяті від інших організацій. Ці технічні книги стосуються трьох головних тем:

- "Content Aggregation Model (CAM)" (Модель Накопичення Змісту);

- "Run-time Environment (RTE) (Середовище виконання)";

- "Sequencing and Navigation" (SN) (Упорядкування та Навігація).

ADL буде оновлювати ці книги або додавати нові у міру необхідності.

SCORM об'єднує технічні розробки IMS, AICC, ARIADNE, і IEEE LTSC в єдину референс-модель для загального використання в електронному дистанційній освіті.

Так як передбачається, що книги можуть використовуватися окремо, в них існують загальні повторювані розділи. Так, наприклад, книга Run-time Environment RTE, яка стосується механізмів взаємодії, відтворення і запуску навчальних матеріалів у середовищі виконання на основі стандартного інтерфейсу і моделі даних, часто звертається до об'єктів Sharable Content Objects (SCOs). Більш докладно про об'єкти Sharable Content Objects (SCOs) (об'єднані одиниці змісту) можна знайти в книзі Content Aggregation Model (CAM).