Неформальне навчання

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Найприродніший спосіб навчання

29-01-2009 0.jpg

Як ми вивчаємо рідну мову в дитинстві? Як ми насправді вдосконалюємо рівень професійних знань і навичок? Спостерігаючи за людьми, які роблять це добре і спілкуючись із ними.Більшість найважливіших і дійсно потрібних знань та вмінь ми засвоюємо неформально без жодних курсів, сертифікатів і оцінок, але постійно і "в процесі". Це найприродніший спосіб навчання, який максимально відповідає нашим особистим і професійним потребам. Він не потребує проведення часу в аудиторії, виконання завдань заради "галочки" чи заліку. Він взагалі не потребує програми у звичному сенсі, бо жодна програма не передбачить, що саме буде потрібно вивчити вже навіть через кілька місяців, щоб залишатись експертом у своїй галузі.

Джерела з найновішою інформацією

Twitter-logo.jpg

Але треба буде обов'язково вивчити щось принципово нове, і зробити це якомога швидше. Якщо перебувати на "гребені хвилі" у тому, що робиш, то дуже імовірно, що за дійсно новим знанням можна буде звертатися до книжок, бо про найновіше там ще не встигли написати. Вчитися за гілками дискусій на форумах, читати окремі пости на професійних блогах, переглядати тематичне відео на таких сервісах як YouTube чи Google Video, спілкуватися з експертами через Twitter та соціальні мережі, будуючи таким чином експертну систему, що містить саме ті знання, які потрібні.

Неформальне навчання та його поширення

Навчання, яке відбувається саме таким чином, постійно і невідривно від процесу професійної діяльності, отримало назву неформального (informal learning). Головним ідеологом методики неформального навчання є Джей Кросс (Jay Cross), котрий вже багато років популяризує цю ідею у корпоративному світі. Схоже, лише зараз, під впливом спаду в економіці та завдяки широкому розповсюдженню соціальних мереж, вікі та експертних порталів неформальне навчання стає надзвичайно поширеним. І тут відбувається цікавий поворот - концепцію неформального навчання все більше компаній приймають "формально", офіційно, про що свідчить інформація, оприлюднена нещодавно консалтинговою фірмою Bersin & Associates. При цьому ніби закріплюється факт того, що сучасний розклад роботи працівника передбачає виділення певної частини робочого часу на навчання і засвоєння нової інформації. Компанія, зі свого боку, може створювати для цього технічні умови.Так, наприклад, у компанії British Telecom було створено внутрішній корпоративний соціальний сервіс Dare2share, подібний до You Tube. Ця мережа дозволяє рядовим робітникам і менеджерам компанії викладати в інтернет відео-ролики і подкасти з інформацією про способи розв'язання технічних, управлінських чи загальних проблем. Користувачі також мають можливість встановлювати рейтинг викладених матеріалів та відслідковувати матеріали інших користувачів. Як свідчать спеціалісти Bersin & Associates, користування сервісом мало вибухоподібний характер.

Переваги неформального навчання

Запровадження стратегії неформального навчання в компанії, перш за все, дозволяє суттєво зекономити кошти. По-друге, суттєво зростає відповідність отриманих знань потребам. По-третє, завдяки новітнім технологіям електронного навчання, мультимедійним можливостям інтернету, людина, котра прагне отримати найновіші знання, отримує в Інтернеті чи інтернетах доступ до величезної кількості медіа-файлів, завдяки яким якість такого формату дистанційного навчання наближається до очного.

Тренінги

1220 img1.jpg

Нещодавно у Тракайському районі Литви у рамках програми ЄС «Молодь у дії» “Lituvos jaunimo neformalaus ugdymo asociacija” разом із партнерами було проведено другу частину довгострокового тренінгу “Know how” для російськомовних молодіжних працівників з України, Білорусії, Естонії, Латвії, Литви, Росії, Польщі. Основними завданнями навчання були: • підвищення компетенцій працівників з молоддю для роботи у галузі культурного різноманіття, активного громадянства і освіти з прав людини, • створення можливості для обміну досвідом і кращими практиками по залученню молоді з меншими можливостями в активне громадське життя. • підвищення мотивації учасників вивчати іноземні мови з перспективою роботи на міжнародному рівні у сфері неформальної освіти • мотивація учасників на створення міжнародних молодіжних проектів і налагодження співпраці на міжнародному рівні в рамках програми «Молодь в дії» тощо. Через цікаві неформальні методики ми поглиблювались у світ між культурного навчання, дискутували на тему прав людини , розбивали стереотипи, визначали компетенції працівників з молоддю, приймали особисті «виклики», планували майбутні проекти та знайомились із культурним середовищем Литви.

Неперервне навчання