Навчальний проект "Теорія ймовірностей в азартних іграх"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Автор проекту

Рупа Вікторія Романівна

Назва проекту

Теорія ймовірностей в азартних іграх

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

Алгебра і початки аналізу

Вік учнів, клас

16-17 років, 11 клас.

Стислий опис проекту

Проект призначений для учнів 11 класу. В ході проекту учні вивчають теорію ймовірностей, аналізують взаємозвʾязок між теорією ймовірностей та протіканням і результатом гри. На практиці досліджують історію виникнення та види азартних ігор; грають у гру "Фортуна-ЗНО" (прототип "Монополії"), яку можна віднести до роду азартних (через гральний кубик); досліджують психологічний вплив азартних ігор. Пропонується поділити учнів на три групи: дослідники, гравці, психологи. Результати роботи учні представлять у вигляді презентації, газети та психологічного звіту відповідно.

Питання проекту

Ключове питання

Життя — гра?

Тематичні питання

1. Чи корисний гральний бізнес для бюджету держави?

2. Всі люди азартні?

3. Як уникнути лудоманії?

Змістові питання

1. Які ігри відностяь до роду азартних?

2. Що таке казино?

3. Які види азартних ігор дозволяється проводити у казино на теориторії України?

4. Особи якого віку допускаються до участі в азартних іграх?

План вивчення теми (вставити файл)

План вивчення теми

План впровадження проекту

Навчальні цілі

Учні повинні ознайомитись із теоретичним матеріалом по даній темі, а саме дослідити історію виникнення азартних ігор, а також на власному досліді переконатись у тому, що результат більшості азартних ігор залежить від «сліпого» випадку. Крім цього шляхом спостереження дослідити вплив азартних ігор на психіку людини, розвиток психологічної залежності від азартних ігор або лудоманії та визначити способи її уникнення. Після закінчення проекту учні повинні вміти розрізняти ігри, в яких важливий лише випадок, повинні знати як уникнути лудоманії та при необхідності повинні вміти вплинути на інших людей, які мають схильність до азартних ігор.

Діяльність вчителя

Вчитель формулює тему проекту «Теорія ймовірностей в азартних іграх», ключове, тематичні та змістові питання. Готує презентацію ідей проекту і публікацію, що демонструє переваги проектного підходу у навчанні. Розробляє критерії оцінювання роботи учнів. Робить підбір необхідних матеріалів. Організовує процес забезпечення необхідними матеріалами, що стосуються виготовлення гральних столів. Вчитель знайомить учнів з темою проекту, пропонує їм переглянути стартову презентацію, обговорює з ними ключове та тематичні питання по темі. Роздає критерії оцінювання робіт. Об’єднує учнів в три групи: дослідники, гравці та психологи. Шляхом жеребкування визначається хто з учнів ким буде: дослідником, гравцем чи психологом. Вчитель ставить перед кожною з груп відповідне завдання: дослідники повинні дослідити історію виникнення азартних ігор, визначити, яких видів вони бувають. Гравці беруть участь у грі «Фортуна-ЗНО», щоб переконатись на практиці, яке значення має випадок у ході гри та як він впливає на її результат. Психологи ведуть спостереження за гравцями під час гри. Результати роботи групи повинні представити у вигляді презентації, газети та психологічного звіту відповідно. Після демонстрації презентації вчитель знайомить учнів з таблицею ЗХЯД для спрямування їхньої діяльності. З допомогою публікації вчитель показує учням переваги методу проектів і пояснює чому корисно брати участь в даному проекті. При необхідності вчитель в ході проекту дає консультації учням. Вчитель збирає роботи учнів і їхні бланки самооцінювання, проводить захист проекту, вказує шляхи подальшого поглиблення знань по даній темі, оцінює роботи і оголошує результати оцінювання.

Буклет

Карта памʹяті

Презентація

Фасилітація

Блог

Діяльність учнів

Учні знайомляться з темою проекту, обговорюють з вчетелм ключове і тематичні питання, отримують таблицю ЗХЯД для заповнення. Обєднавшись в три групи виконують завдання. Перша група дослідників відповідає на питання «Чи корисний гральний бізнес для бюджету держави?». Для цього вони вивчають відповідний матеріал, знайомляться з історією виникнення азартних ігор, видами азартних ігор, досліджують взаємозв’язок економіки, законодавства і грального бізнесу. На основі отриманих результатів роблять певні висновки і оформлюють роботу у вигляді презентації. Друга група — гравці — беручи участь у грі «Фортуна-ЗНО» на власному досвіді досліджують взаємозв’язок між теорією ймовірностей та результатом гри. Як підсумок випускають газету з короткими відомостями та цікавими фактами про азартні ігри. Третя група психологів веде спостереження за учасниками в ході гри, аналізує інформацію, отриману внаслідок цього спостереження. Результат роботи представляє у вигляді психологічного звіту. В кожній групі учні допомагають одне одному, якщо в цьому є потреба. Зокрема в групі гравців учні беруть участь в грі «Фортуна-ЗНО» Оцінюють свої роботи учні згідно виданих критеріїв, здають роботи і листи самооцінки вчителю. На захисті проекту представляють результати роботи всіх трьох груп.

Презентація

Газета

Блог

Оцінювання

На початку роботи над проектом учні знайомляться із стартовою презентацією вчителя, обговорюють ключове та тематичні питання проекту, з допомогою мозкового штурму виявляють основні ідеї в реалізації проекту, з допомогою таблиці ЗХЯД виявляють свій рівень знань по даній темі. Під час роботи над проектом учні ведуть щоденники рефлексії, в яких відображають свої враження від роботи над проектом. При завершенні роботи над проектом учні, користуючись рекомендаціями вчителя та інструкцією проводять захист проекту, оцінюють свої роботи, використовуючи видані критерії, з допомогою таблиці ЗХЯД визначають поточний рівень знань по темі і вияснюють, що вони ще би хотіли знати.

Критерії оцінювання презентації

Правила гри та критерії оцінювання її результатів

Таблиця ЗХЯД

Щоденник рефлексії

Корисні ресурси

ТОП-8 країн для азартних ігор

Venetian Macao: найбільше казино в світі

Гра, яка виявилась не грою

Математики знайшли систему виграшу в рулетку?

Чотири міфи про математичні ймовірності

Інші документи