Мобільний телефон для школяра — друг чи ворог?

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Автор проекту

Поливка Юлія Петрівна

Назва проекту

"Мобільний телефон для школяра — друг чи ворог?"

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети

інформатика, фізика, біологія, основи здоров'я

Вік учнів, клас

13-14 років, 8-9 клас

Стислий опис проекту

Під час цього проекту учні повинні дослідити проблему частого використання учнями мобільних телефонів. Вони повинні провести анкетування серед однокласників для того, щоб визначити для чого вони використовують мобільні телефони, та які функції їм здаються корисними та цікавими. Також вони мають можливість для творчих відповідей на питання – для чого мені мобільний телефон. У ході роботи над проектом кожен учень повинен буде пройти тест про знання правил безпечного використання мобільних телефонів. Школярі проведуть пошук в Інтернеті інформації про принципи роботи мобільних телефонів, а також сайтів, які містять статистичну інформацію щодо використання мобільних телефонів. Група, яка працюватиме над проектом проаналізує отримані дані, узагальнить їх, систематизує посилання і відповіді. Результатом проекту є створення презентації та публікації.

Питання проекту

Ключове питання

Друг чи ворог?

Тематичні питання

1. Чи можливо на сучасному етапі розвитку комунікаційних технологій обійтися без мобільного телефону?

2. Яку шкоду завдають мобільні телефони здоров’ю учня?

3. Сучасні технології та навчання – разом задля прогресу?

Змістові питання

1. Як впливає випромінювання на здоров’я людини?

2. Як впливає часте користування мобільними телефонами на нервову систему людини?

План вивчення теми

План вивчення теми

Фасилітація

План впровадження

Навчальні цілі

Діяльність вчителя

Вчитель формулює тему проекту " Мобільний телефон для школяра — друг чи ворог?", ключові, тематичні та змістові питання. Підготовляє презентацію ідей проекту, яка демонструє переваги проектного підходу до навчання. Робить підбір необхідних матеріалів для реалізації проекту. Передбачає виділення додаткового часу для вивчення матеріалу учнями, що мають проблеми в навчанні. Вчитель знайомить учнів з темою проекту, показує їм стартову презентацію, обговорює з ними ключове тематичні та змістові питання по темі. Роздає критерії оцінювання робіт, Об'єднує учнів у 3 групи - соціологи, фізики та біологи. Після демонстрації презентації знайомить дітей з родом їхньої діяльності і пояснює користь від участі в проекті. Протягом проекту вчитель консультує учнів та допомагає їм зрозуміти суть поставленого завдання. Вчитель аналізує самооцінку учнів, оцінює їхню роботу та оголошує результати оцінювання.

Презентація вчителя

Блог вчителя

Діяльність учнів

1. Ознайомлюються з вчительською презентацією, з’ясовують свої завдання в межах проекту;

2. Ознайомлюються з критеріями оцінювання презентації, публікації;

3. Учні планують свою діяльність, розподіляють обов’язки;

4. Учні працюють з дидактичними матеріалами – анкетами для збору інформації, шаблонами для створення діаграм;

5. Відповідають на питання тесту щодо безпечного використання мобільних телефонів;

6. Опитують однолітків про те, для чого вони використовують мобільні телефони;

7. Опитують однолітків про те, як часто вони використовують мобільні телефони;

8. Збирають аргументи щодо використання мобільних телефонів;

9. Результати опитування відображають у вигляді діаграм та використовують у презентації та публікації;

10. Шукають та збирають інформацію про використання мобільних телефонів школярами інших країн;

11. Подають результати роботи над проектом і процесу його виконання у вигляді презентації;

12. Виправдовують та обґрунтовують своє право на використання мобільних телефонів перед батьками у вигляді публікації - бюлетеня;

13. Знайомляться з правилами створення ефективних публікацій та презентацій;

14. Вчаться користуватися програмою Excel для створення діаграм;

15. Вчаться користуватися програмою Publisher для створення публікації;

16. Порівнюють програми Word та Publisher щодо їх можливостей створення і роботи з текстовими документами (публікаціями), веб-сайтами.

Публікація учнів

Презентація учнів

Учнівський блог

Оцінювання

Оцінювання проекту буде здійснюватися за допомогою форм оцінювання презентації та публікації. Кожна форма оцінювання містить кілька розділів критеріїв (зміст, грамотність, оформлення тощо). Крім цього у відповідних критеріях враховується співпраця учнів в межах проекту, їх вміння подати результати своїх досліджень. Бали виставляються у 100-бальній шкалі. Потім переводяться у стандартну 12-бальну за допомогою форми для оцінювання.

Форма для оцінювання анкет

Форма оцінювання презентації

Форма оцінювання публікації

Корисні ресурси

Інші документи