Брейн-ринг "Знання - це сила"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Брейн-ринг "Знання - це сила"

Мета:

  • повторити й закріпити вивчений матеріал, розширити світогляд, уміння працювати в групі;
  • розвивати пізнавальний інтерес, алгоритмічне та логічне мислення, пам’ять, увагу, комунікабельність, активність, інтерес до комп’ютерних знань;
  • виховувати повагу до суперника, відповідальність та культуру поведінки.

Форма проведення: брейн-ринг.

Засоби проведення: роздатковий матеріал, дві лампи.

Ведучий. Минають дні, минають роки,

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли у школу і до нас.


Дві команди вже у зборі,

Позмагатися готові.

А щоб гру нам розпочати,

Шикуйтесь, хлопці і дівчата!

(Команди сідають за столи)


Ведучий. Тож почнімо Брейн-ринг.

Але яке змагання без журі? Оцінити наші вміння, знання та практичні навич¬ки люб'язно погодилися… (ведучий називає членів журі) Перш за все нам потрібно познайомитися з учасниками конкур¬су, тобто командами. Кожна з них має свою назву, девіз і емблему, які зараз представлять. Яка ж команда першою розпочне представлення? Дуже просто, хто дасть правильну відповідь на запитання, той і буде першим.

В ній записані програми

І для мами, і для тата!

В упаковці, як цукерка,

Швидко вертиться ... (дискета)


Капітани команд представляють свої команди.

Ведучий. Антична мудрість говорить: «Знання — це сила» Доведіть, на скільки ви сильні знаннями. Я ставлю запитання. Першою відповідає та команда, що швидше включить лампу. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Розминка

1. Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, зберігання, передавання, обробки:

а) кібернетика;

б) математика;

в) інформатика;

г) статистика.


2. Який пристрій комп’ютера виконує обробку даних:

а) зовнішня пам’ять;

б) монітор;

в) клавіатура;

г) процесор.


3. Скільки біт міститься в 1 байті?

а) 8;

б) 800;

в) 8 000 000;

г) і не злічити.


4. Які цифри використовують у двійковому кодуванні?

а) 1 і 2;

б) 0 і 1;

в) 2 і 3;

г) 7 і 8.


5. Правильне функціонування зовнішніх пристроїв комп’ютера забезпечують:

а) дистрибутиви;

б) макроси;

в) утиліти;

г) драйвери.


6. Папка може містити в собі:

а) тільки файли;

б) тільки інші папки;

в) вікна Windows;

г) файли і папки.


7. Як називають віруси, що проникають у комп’ютер через електронну пошту?

а) криси;

б) гусінь;

в) черв’яки;

г) крокодили.


8. 106 байт називають:

а) супербайт;

б) огобайт;

в) мегабайт;

г) кілобайт.


9. Основна система числення, що використовує комп’ютер:

а) шестидесяткова;

б) шістнадцяткова;

в) десяткова;

г) двійкова.


10. Засіб швидкого доступу до файлів називається:

а) етикетка;

б) наклейка;

в) ярлик;

г) цінник.


Ведучий. Розминка закінчилася. Ми зро¬били перші кроки у грі, а також отримали перші бали. Попросимо наше вельмишановне журі оголосити, які ж бали отримали наші команди.

Кожен урок починається з перевірки домашнього завдання. Тож скористаємося законами школи і почнемо з «домашнього завдання».

Кожна команда повинна за допомогою міміки і жестів показати елемент апаратної складової комп’ютера, а команда суперників здогадатися, про що йдеться. Отож, розпочнемо.

Домашнє завдання

Команди з допомогою міміки і жестів зображають певні складові персонального комп‘ютера

Ведучий. А зараз попросимо наше журі оцінити артистичність, кмітливість, винахідливість команд. Максимальна оцінка за цей конкурс 5 балів.

Журі оголошує результати.

Ведучий. Наступний конкурс.

Ведучий тримає картки, на кожній з них написані основні клавіші та комбінації клавіш, які ми використовуємо при роботі з текстовим процесором Microsoft Word. Всі учасники по черзі витягають картки і називають правильно значення даної комбінації клавіш. За кожну правильну відповідь команда одержує 1 бал.

Гарячі клавіші

ENTER – клавіша, призначена для закінчення введення команди. (перехід на новий рядок)

CAPS LOСK – клавіша, для переходу з прописаних літер на строчні та навпаки.

BACKSPACE – клавіша, призначена для вилучення символів ліворуч від курсору.

DELETE – клавіша для вилучення символів праворуч від курсору.

NUM LOCK – клавіша, для активізації малої цифрової клавіатури для введення цифр, або клавіша-перемикач між режимом уведення цифр і режимом керування курсором.

HOME – клавіша для переміщення на початок поточного рядка.

END – клавіша для переміщення на кінець поточного рядка.

ALT + F4 – швидке закриття вікна.

CTRL+O – відкриття документу.

CTRL+B – напівжирне написання символів.

SHIFT+INSERT – вставка фрагменту тексту із буфера обміну.

CTRL+SHIFT – перемикання мови клавіатури

CTRL+I – написання символів курсивом.

CTRL+SHIFT+Р – змінити розмір шрифта.

CTRL+INSERT – копіювання фрагменту тексту у буфер обміну.

CTRL+ENTER – створити нову сторінку.

CTRL+U – підкреслене написання символів.

CTRL+P – друк документу (відкрити діалогове вікно Друк).

CTRL+L – вирівнювання тексту за лівим краєм.

CTRL+Е – вирівнювання тексту по центру.

CTRL+SHIFT+ПРОБІЛ – нерозривний пробіл.

Ведучий. Дякуємо учасникам. Просимо журі оголосити результати.

Наступний конкурс має назву “Веселий кросворд” Кожна команда отримує кросворд, ваше завдання його розгадати і назвати зашифроване ключове слово. Яка команда справиться справиться із завданням, включає лампу. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Розгадування кросвордів командами

Веселий росворд

Ф8.png

1. Стандартний пристрій для введення в комп’ютер алфавітної і цифрової інформації. (клавіатура)

2. Основний пристрій в комп’ютері, “залізо, яке думає”. (процесор)

3. Пристрій для зв’язку комп’ютера з мережею Інтернет. (модем)

4. Згрупована користувачем сукупність файлів, об’єднаних за певними ознаками. (папка)

5. У яких одиницях вимірюється розмір екрана монітора по діагоналі? (дюйм)

6. Яка найменша одиниця кодування інформації? (біт)

7. Який пристрій використовують для введення графічної інформації з паперу в комп’ютер? (сканер)

8. Програма, що здатна до саморозмноження, додає свої копії до файлів та має руйнівну дію. (вірус)

Ведучий. Ваші кросворди ми передаємо членам журі.

Журі перевіряє відповіді.

Ведучий.

Конкурс цей не для лякливих,

А для спритних і сміливих.

Вся команда вболіває,

Капітан один їх грає.

Тож оголошуємо Конкурс капітанів.

Наші капітани якісь дуже напружені. Щоб виправити цю ситуацію перейдемо до жартівливих питань. Будьте дуже уважні. Відповідають капітани по черзі, якщо хтось із них не знає відповіді на питання інший має право відповісти. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Конкурс капітанів

Без мене суцільний бардак

Що ти робиш? І як?

Навіть якщо постаратися,

Без мене не розібратися!

І не слухай нікого

не побачиш нічого! (монітор)


Хто хоче щось запам’ятати –

В блокнот свій може записати.

Комп’ютер теж немов блокнот –

Не має з пам’яттю турбот.

То як же називається комп’ютер-блокнот? (Ноутбук)


Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп’ютер від нього страждає. (Вірус)


Ця всесвітня мережа

Стільки знає – просто жах!

З нею вчись ти працювати –

Теж багато будеш знати. (Інтернет)


Якщо треба знову й знову

Вести із комп’ютером розмову,

Є помічник – “тваринка” в нас,

Що допоможе нам всяк час. (Миша)


З ним справу має архітектор,

З ним справу має будівельник,

Хто за комп’ютером працює,

До нього теж давно вже звик.

Скажіть, про що іде тут мова –

Назвіть одне англійське слово. (Windows)


Ведучий. Дякуємо нашим капітанам.

Ми дійшли до фінішу нашої гри. Щоб дізнатися про переможця конкурсу, треба порахувати бали. Це робило наше компетентне журі.

А зараз, слово – журі!

Ведучий.

Часто кажуть у народі:

Що посієш – те й пожнеш.

Лиш озброївшись знаннями,

Впевнено вперед підеш.

Вітаємо переможців і дякуємо всім за увагу!

--Користувач:Volotka gy