Алгоритми пошуку в таблицях елементів із деякою властивістю

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук


Тема уроку: Алгоритм пошуку в таблицях елементів з деякою властивістю.

Мета уроку: навчитись створювати і виконувати програми пошуку в таблицях елементів із заданими властивостями, розвивати

мислення і творчі здібності, формувати уважність при створенні програм.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами практичної роботи.

План уроку

Організаційний момент.

Перевірка знань.

Пояснення нового матеріалу.

Закріплення нових знань.

Домашнє завдання.

Хід уроку

Організаційний момент Привітання, відмічаю відсутніх. Перевірка засвоєних знань та вмінь (Учні сидять за столами)

Слово вчителя. На попередніх уроках ми вивчали масиви. Давайте пригадаємо що нам вже відомо з цієї теми.

5 учні виконують завдання на карточках:

а) записати способи опису двовимірного масиву;

б) записати, як здійснюється введення елементів одновимірного масиву.

в) записати, як здійснюється виведення елементів одновимірного масиву.

Фронтальне опитування:

1.Що називається масивом? Наведіть приклади масивів?

2.Який масив називається одновимірним?

3.Що таке двовимірний масив?

4.Чи можемо ми ввести зразу весь масив? (ні) А як здійснюється ввід-вивід елементів масиву? (поелементно)

5.З допомогою якої вказівки можна це зробити?

Мотивація вивчення теми

А тепер давайте розглянемо такі завдання:

1.За якими критеріями учнів нагороджують золотою медаллю після закінчення школи? (усно пояснюють учні)

2.При проведенні спортивних змагань зі стрибків в довжину як визначити, хто став переможцем? (усно пояснюють учні)

3.Більшість з вас користується мобільними телефонами. Як ви здійснювали купівлю, якщо знали яка саме модель вам потрібна?

Заходили в будь-який магазин, чи використовували якийсь інший варіант? (цікавились цінами в різних мобільних точках, а вже потім вибирали ту, де ціна найнижча)

Слово вчителя. Задачі різні. Що в них є спільного? (порівнюємо і вибираємо найменше(найбільше) значення, або порівнюємо з

конкретною величиною) Задачі такого типу на перший погляд здаються зовсім не придатними для розв’язування з допомогою комп’ютера.

Але ви вже знаєте, що їх можна перевести на мову математики (математична постановка задачі), скласти алгоритм їх розв’язання і

на основі нього написати програму мовою програмування.

Повідомлення нового матеріалу

Отже, запишіть тему сьогоднішнього уроку: Пошук у таблицях елементів із деякою властивістю.

Метою сьогоднішнього уроку є навчитись складати та виконувати програми для розв’язання саме такого типу.

Слово вчителя. Минулого тижня ви отримали завдання. Потрібно було записати температуру повітря протягом семи днів (тижня).

Виявилося, що найнижча температура повітря 1ºС. Сьогодні ви подивитесь, для чого це нам було потрібно.

(Учні записують програму в зошити)

А тепер хвилинку відпочинемо. (звучить музика 1 хвилину)

1.Сядьте прямо. Подивіться на сусіда справа, на сусіда зліва, чи пам’ятаєте як їх звати? Згадали?

2.Сядьте прямо, закрийте очі на рахунок 1-2, подумайте про щось приємне. Відкрийте очі і подивіться на кінчик свого носа на рахунок 3-4.

3.Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Потягніться на стільці, зігнувши руки на потилиці, відхиляючи голову назад і випростовуючи плечі.

4. Спокійно посидіть із закритими очима.

Відпочили? Продовжуємо працювати. А тепер ви повинні самостійно написати текст програми і виконати її.

1.Скласти програму знаходження найбільшого елемента у одновимірному масиві цілих чисел.

2.Знайти суму додатних елементів одновимірного масиву цілих чисел.

Закріплення набутих знань

Підведення підсумків та виставлення оцінок

Домашнє завдання