Історія

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

ADL створив SCORM для інтеграції різних стандартів і специфікацій (наприклад, LOM, IMS CP) в єдину модель контенту. SCORM представляє технічну інфраструктуру, що дозволяє спільно використовувати об'єкти в розподіленій освітньому середовищі.

Зразкова модель об'єкта контенту для спільного використання (Sharable Content Object Reference Model, SCORM) визначає модель агрегування контенту і робоче оточення навчальних об'єктів в межах веб-навчання.

Початково це був набір технічних описів і посібників. У подальшому до процесу приєднався цілий ряд організацій і проект прийняв більш універсальний характер (включаючи, наприклад, використання компакт-дисків, інтерактивного мультимедіа та ін.)

У SCORM використовуються результати розробок цілого ряду проектів і організацій IMS Global Learning Consortium, the Aviation Industry CBT (Computer-Based Training) Committee (AICC), the Alliance of Remote Instructional Authoring & Distribution Networks for Europe (ARIADNE) та IEEE Learning Technology Standards Committee (LTSC).

Довгострокова мета ADL полягає у розвитку технологій, що дозволяють динамічне навчання, причому контент складається під конкретного учня і доставляється у персоніфікованій формі.

Версія 1.2 SCORM вводить концепцію упаковки контенту (content packaging) і містить оновлені метадані для опису навчального контенту на основі специфікацій, створених IMS Global Learning Consortium і IEEE LTSC.

Серед усіх що з'явилися останнім часом продуктів стандартизації електронного навчання SCORM набув найширшого визнання. Ця модель використовується при створенні систем навчання, що спираються на ресурси інтернету. Еталонна модель SCORM складається з трьох частин:

- Введення, або оглядової частини (the Overview);

- Опису моделі інтеграції змісту (the Content Aggregate Model);

- Опису робочого середовища, або середовища виконання програм (the Run-Time Environment - RTE).

У першій частині описуються стандарти ADL і дається логічне обгрунтування створення еталонної моделі. Друга частина містить практичні поради щодо виявлення ресурсів та перетворення їх у структурований навчальний матеріал. В останній частині даються практичні поради щодо здійснення зв'язку з веб-середовищем та відстеження її вмісту.

В ідеальній ситуації, відповідної еталону SCORM, всі елементи навчальних програм функціонально сумісні з усіма системами LMS і середовищами VLE. Будь-яку відповідну стандарту навчальну комп'ютерну програму можна ввести в наявну систему організації навчання / віртуальне середовище, і між ними буде можливий обмін даними.

SCORM - це, швидше, не стандарт, а еталон, за допомогою якого перевіряється ефективність і практична застосовність набору окремих специфікацій і стандартів. Цей еталон використовується такими розробниками стандартів, як IEEE і IMS, для об'єднання створених ними специфікацій.