Інтерфейс редактора растрової графіки. Налаштування параметрів малюнка та найпростіші операції над ними.123

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Домської Марії Романівни

Мета: Ознайомитись із можливостями графічного редактора Paint для створення й редагування растрових зображень; навчитися відкривати й зберігати зображення, створювати нові зображення в середовищі графічного редактора, а також настроювати параметри малюнка; вивчити призначення та спосіб використання основних інструментів малювання; навчитись обирати колір для інструментів малювання та зафарбування на палітрі кольорів.


ХІД УРОКУ


І. Організаційна частина

  1. 1) привітання з учнями
  2. 2) перевірка присутності учнів на уроці
  3. 3) повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке графічний редактор?
  2. Які види графічних редакторів ви знаєте?
  3. Які переваги й недоліки мають векторна та растрова графіка?
  4. Як кодується колір у моделі RGB, CMYK, HSB?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Назвіть будь ласка переваги для комп’ютерних малюнків: • Олівець не ламається, ластик не стирається, фарба не закінчується, одяг не брудниться • Невдалий малюнок можна легко поправити • Можна точно підібрати кольори • Малюнок можна зменшити, збільшити, надрукувати довільну кількість копій

ІV. Пояснення нового матеріалу.

На сьогоднішньому уроці ми з вами починаємо працювати з редактором Paint. Давайте разом спробуємо визначити інтерфейсу, адже тут є подібні із текстовим редактором (заголовок вікна, рядок меню, деякі пункти меню, панель інструментів, рядок стану).Бачимо, що є і відмінні елементи: пункти меню Малюнок, Кольори, палітра кольорів, інший вигляд панелі інструментів та робочої області, зазначає, яка інформація відображається у рядку стану. Зупинимось детальніше на двох пунктах меню 1)Файл – зберегти, та файл – зберегти як. У чому різниця (як і для текстового редактора)? Ми з вами розглядали різні формати файлів і основні переваги, отже при збережені малюнка ми можемо вибрати формат, який нам потрібний. 2) Малюнок – атрибути. Якщо нам потрібно, щоб наш малюнок мав вигляд квадрату зі стороною 12 см., ми не будемо вимірювати лінійкою а скористаємось вкладкою меню малюнок – атрибути, де ми можемо задати параметри нашого малюнка.

А тепер заходимо у програму Paint (Пуск —> Програми —> Стандартні —> Paint), за допомогою клавіші Print Screen робимо копію робочого столу, вставляємо малюнок і налаштовуємо його параметри. Напевно всі пробували малювати в Paint, а зараз ми пригадаємо, як створювати малюнки від руки. Малюємо за допомогою інструментів: Олівець, Пензель, Розпилювач, Масштаб та Ластик. Знаємо, що можемо налаштувати ці інструментів, вибирати розмір та форми пензля, розмір плями розпилення, при виборі інструмента на панелі відображаються тільки три види, але якщо нам потрібна дуже широка лінія, чи великий ластик, то ми можемо збільшити за допомогою комбінації клавіш Ctrl і ‘+’. На малюнок також можна накласти допоміжну сітку (Вигляд —> Масштаб —> Показати сітку). Кожний осередок цієї сітки є однією збільшеною точкою зображення. В цьому режимі зручно редагувати зображення по окремих крапках. Залишилось нам сьогодні ще розглянути вибір кольорів для ліній і тла. Це можна зробити кількома способами: 1) за допомогою палітри кольорів. ЛКМ – основний колір, ПКМ – фоновий. Якщо в палітрі не має кольору, який нам потрібний, ми можемо його додати, двічі ЛКМ на палітрі, або меню палітра – змінити палітру. Відкривається вікно у якому ми самі можемо визначити колір за допомогою колірних моделей RGB та HSB. 2) За допомогою інструмента Вибір кольорів дозволяє точно вибрати основний або додатковий колір не з палітри фарб, а безпосередньо з малюнка. Це важливо, коли треба забезпечити тотожність кольору в різних областях зображення. Після вибору інструменту наводять покажчик на ділянку малюнка з потрібним кольором і клацають кнопкою миші. Якщо відбулося клацання лівою кнопкою, поточний колір стає основним, а якщо правої — фоновим. V. Самостійне виконання учнями вправи під керівництвом вчителя. Відкриваємо підручник на сторінці 276 і виконуємо вправу 27.2 (малюємо березу)

VІ. Домашнє завдання.

Підготувати відповіді на питання для роздумів з підручника, виконати завдання для досліджень (ст. 277)