Інтерфейс

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

ІНТЕРФЕЙС

Комп'ютерні прикладні програми

У наші дні компютерні прикладні програми в основному розмовляють на спільній графічній мові, і Photoshop в цьому значенні не виключення. Першою думкою про Photoshop для початківців користувачів буває враження помірної складності. Користувач, що не має ніяких попередніх знань про цю прикладну програму, цілком здатний протягом декількох секунд вибрати інструмент Brush і вказати той або інший колір. Для цього йому цілком достатньо елементарного "словника", який він освоїв, працюючи з іншими прикладними програмами. За довгі роки споглядання всіляких картинок на комп'ютерних екранах єдине, що ми навчилися робити не замислюючись, це викликати на екран все нові й нові картинки. Втім, у Photoshop є свій власний, особливий діалект, відмінний від решти програм. Цей діалект такий специфічний, що інші програми (навіть ті, які розроблені Adobe і вважаються найближчими "родичами" Photoshop) розуміють його лише "периферійно" - якщо можна так виразитися. У Photoshop є власний підхід до побудови фрази, і вона будує пропозицію не в тому порядку, до якого ви звикли. Ознайомимось із головними елементами Після запуску Photoshop з'являється заставка. Заставка відображає процес завантаження, висвічуючи на екрані імена завантажуваюмих модулів, які завантажуються, і відображаючи всілякі процедури ініціалізації.

Елементи робочого столу Photoshop.

Після успішного запуску Photoshop на екрані виникає робочий стіл. Багато елементів робочого столу Photoshop вже знайомі тим, хто має досвід роботи в Windows (або Мас OS X). Наприклад, рядок меню забезпечує доступ до команд. Вікно зображення можна перетягувати мишею, помістивши курсор на заголовок. Смуги прокрутки дають можливість вивести на екран частини зображення, що знаходяться в даний момент за межами вікна. Нижче перераховані інші (можливо, менш відомі) елементи робочого столу Photoshop. ¦ Вікно зображення. В Photoshop можна одночасно відкривати стільки зображень, на скільки вистачить оперативної пам'яті вашого комп'ютера. Кожне зображення відкривається в окремому вікні. Це дає можливість практично одночасно працювати з декількома файлами, переносячи й копіюючи як цілі, так і окремі частини зображень з одного вікна в інше. Це набагато зручніше, ніж постійно закривати один файл, зберігаючи чи ні зроблені в ньому зміни і відкривати інший, щоб вставити в нього потрібний елемент зображення, скопійований або вирізаний з тільки що закритого зображення, як це відбувається в Paint і інших програмах. • Рядок стану розташований безпосередньо над панеллю задач Windows. В ньому вказані вибраний інструмент і зображення. • Панель інструментів, що містить кнопки із значками різних інструментів. Вибирається інструмент клацанням миші по його кнопці на цій панелі. • Плаваючі палітри, незалежні від розміру вікна зображення і розташування інших палітр. • Панель Приєднання. Сіра панель до якої можуть бути приєднані плаваючі палітри. • Інформаційне поле. Це поле дозволяє Photoshop передати вам свій коментар, а саме: Об'єм документа (два числа розділені межею - перше число указує на об'єм зображення, що оброблюється, а друге число -враховує усі шари зображення). Розташування зображення - вікно, в якому показано розташування зображення на друкарській сторінці. Для його виклику потрібно клацнути мишею в інформаційному полі і утримувати натиснуту кнопку .

Активний інструмент.

Активний інструмент. Ця опція вказує вам на останній обраний вами інструмент на панелі інструментів. Панель параметрів Options Усі параметри інструментів задаються на панелі параметрів за допомогою фланків, перемикачів, списків та кнопок. • Опції - кожна палітра має свій набір опцій. • Меню команд палітри за допомогою яких можна маніпулювати опціями цієї палітри й задавати настройки. • Ярлики вкладок. Клацання по ярлику вкладки дає перехід на цю вкладку. • Кнопка згортання, клацання по якій зменшує (згортає) палітру. До речі, Photoshop дозволяє легко впорядковувати палітри у співвідношенні з вашим бажанням та стилем роботи. Навігація у Photoshop Усі графічні видавницькі системи мають широкий набір навігаційних інструментів та функцій за допомогою яких можна переміщуватися по екрану, збільшувати зображення, щоб перевірити усі його деталі або ж зменшувати, отримуючи загальний план. Photoshop - не виключення. Розмір зображення можна міняти, щоб розміщувати на екрані ще більшу частину зображення або розглядати більш дрібні деталі. Кожне зменшення або збільшення зображення виражається у відношенні числа пікселів на екрані до числа пікселів в зображенні. У Photoshop масштабний коефіцієнт вказується у відсотках. Реальний розмір - розмір зображення у масштабі сто відсотків. Повно-екранний розмір. Photoshop розтягує зображення у масштабі 100% на весь екран. Розмір області друку. За цією командою ви бачите не екрані зображення у тому розмірі, в якому воно буде виведено на принтер. 031791.jpg

Прокрутка у вікні.

Якщо зображення на екрані більш ніж у 100- відсотковому масштабі й не все на ньому вміщується, то для переміщення по зображенню можна використовувати смугу прокрутки. Натисніть вказівником миші на повзунок на будь-яку з двох (з низу й з права) сірих смуг прокрутки й рухайте зображення, рухаючи повзунок у потрібному напрямку. Також можна скористуватися інструментом руки. Палітра навігатор Для масшатабування й прокрутки палітра Navigator, введена у сьомій версії програми, найкраще нововведення за усю історію програми. Ця палітра особливо зручна для людей, яким часто доводиться працювати із великими зображеннями які не поміщуються на відносно невеликих екранах. • Вікно перегляду. Перетаскуючи вікно перегляду по зменшеній копії зображення ви можете побачити дрібні деталі. • Повзунок маштабування. Зруште трикутний повзунок й подивіться, що вийде. Зрушення вліво – зменшення зображення, вправо - збільшення. • Маркер розміру. Перетаскуючи маркер розміру, передбачений за умовчанням, можна збільшити зменшену копію зображення до прийнятного розміру. Налаштування інтерфейсу Будь-яка програма надає користувачу доступ до деяких основних установок, щоб можна було пристосувати їх до особистих вимог і звичок. Photoshop завжди поставляється із деяким стандартним фабричним набором установок. Але стандартні установки, то не завжди найкращий варіант. Змінити настройки можна двома способами. По-перше, користуючись командою Edit-Preferences-General (Редагування-Установки-Спільні), можна розкрити вікно, що містить усі основні установки системи. По-друге, можна змінювати способи застосування окремих інструментів, регулюючи установки панелі Options. Photoshop запам'ятовує установки робочого середовища, інструментів і навіть файлового формату, у котрім зображення записувалося на диск останнього разу, поміщаючи ці дані у файл установок кожний раз при виході з програм [1]. Інтерфейс пристроїв вводу-виводу (зовнішніх пристроїв) Поділ пристроїв вводу-виводу. Пристрої, призначені для зв’язку з людиною. Клавішний пульт. Принцип побудови клавішного пульта. Апаратні засоби реалізації клавішного пульта. Програмні засоби активізації входів матриці клавіатури та опитування вихідних ліній матриці клавіатури. Блок схема алгоритмів встановлення номера натиснутої клавіші, встановлення факту натискання клавіші та факту відпускання клавіші. Загальна блок-схема алгоритму опитування клавіатури. Інтерфейс для зв’язку мікропроцесора з людиною. Класифікація пристроїв відображення інформації. Цифровий індикатор. Статичний та динамічний (мультиплексний) режими роботи цифрового індикатора. Паралельний та послідовний інтерфейс. Програмований паралельний інтерфейс-МС і8255 (КР580ВВ55), структура, схема під’єднання до системної шини. Програмування інтерферфейсу, керуюче слово та слово встановлення/скидання. Використання МС і8255 в різних режимах роботи при вводі та виводі даних: в режимі 0, в режимі 1, в режимі 2. Спрощена структура послідовного інтерфейсу і його робота.

Інтерфейс командного рядка

Інтерфейс командного рядка (англ. command-line interface, CLI) — різновид текстового інтерфейсу користувача і комп'ютера, в якому інструкції комп'ютера даються тільки шляхом введення з клавіатури текстових рядків (команд). Також відомий під назвою консоль. Інтерфейс командного рядка може бути протиставлений системам управління програмою на основі меню, а також різних реалізацій графічного інтерфейсу. Формат виводу інформації в інтерфейсі командного рядка не регламентується; звичайно це простий текстовий вивід, але може бути і графічним, звуковим виводом тощо.[1]

Формат команди

Найзагальніший формат команд (у квадратні дужки поміщені необов'язкові частини):

[символ_початку_команди] ім'я_команди [параметр_1 [параметр_2 [...]]]

Символ початку команди може бути різним, однак частіше за все для цієї мети використовується коса риска (/). Якщо рядок вводиться без цього символу, виконується деяка базова команда: наприклад, рядок «Привіт» в IRC еквівалентна вводу «/ msg Привіт». Якщо ж такий базової команди немає, символ початку команди відсутня взагалі (як, наприклад, в DOS).

Параметри команд можуть мати різний формат. В основному застосовуються такі правила:

   *Параметри розділяються пробілами (і відділяються від назви команди пропусками)
   *Параметри, що містять пробіли, оточуються апострофами (') або лапками (")
   *Якщо параметр використовується для позначення включення будь-якої опції, забраного за замовчуванням, він починається з косої риси (/) та тире (-)
   *Якщо параметр використовується для включення / виключення будь-якої опції, він починається (або закінчується) знаком плюс або мінус (для включення і виключення відповідно)
   *Якщо параметр вказує дію з групи дій, призначених команді, він не починається зі спеціальних символів
   *Якщо параметр вказує об'єкт, до якого застосовується дія команди, він не почанається зі спеціальних символів
   *Якщо параметр вказує додатковий параметр будь-якої опції, то він має формат / опція: додадковий_параметр (замість косої риси також може вживатися дефіс)

Наприклад, у деякій грі може бути така команда: / map dm1 / skill: 2

   / — Символ початку команди
   Map — назва команди (перехід на інший рівень)
   Dm1 — обов'язковий параметр (назва рівня)
   / Skill: 2 — додатковий параметр (завдання рівня складності)

Список літератури.

  1. Автоматизированные информационные технологии в экономике. Под. ред. #А.Титоренко - М. Компьютер ЮНИТИ, 1998, - 336 с.
  2. Бердтис А. Структуры данних. - М.: Статистика, 1974, - 408 с.
  3. Блек Ю. Сети ЭВМ : протоколы, стандарты, интерфейсы. -М.: Мир, 1980.
  4. Бойко В.В., Савинков В.М. Проектирование баз данных информационных систем. -М.: Финансы и статистика, 1992.
  5. Бойков.В., Савинков В.М. Проектирование баз данных информационных систем. М. Мир 1997.
  6. Боэм Б.У. Инженерное программирование для проектирования программного обеспечения. -М.: Радио і связь, 1985, -512с.
  7. Брябрин В.М. Программное обеспечение персональных ЭВМ. - М.: Наука, 1988.