Інтерактивне спілкування в-пейджер Інтернеті. Інтернет

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Мета:

сформувати в учнів поняття інтерактивного спілкування в мережі, вивчити види інтерактивного спілкування, отримати навички інтерактивного спілкування в програмі Intranet Chat;

розвивати комунікативні навички; виховувати інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютерний клас, LCD-проектор, програма Intranet Chat.

ХІД УРОКУ

Актуалізація чуттєвого досвіду і опорних знань учнів

-Які основні послуги Інтернет?

-Що таке групи новин?

-Який термін відповіді повідомлень в групах новин?

-Чим схожі і чим відрізняються поштова служба і служба новин?

-Які ви знаєте протоколи?

Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми, мети і завдань уроку

При передачі повідомлення за допомогою електронної пошти про це повідомлення знає тільки декілька чоловік: автор, адресат та отримувачі копій. При відправленні повідомлення в групу новин про це знають багато людей, але повідомлення можуть бути прочитані через годину, добу або навіть тиждень.

В Інтернет дуже великою популярністю користується інтерактивне спілкування, яке дозволяє обмінюватись повідомленнями в режимі реального часу. У ньому час між відправленням повідомлення і отриманням його адресатом може не перевищувати декількох секунд, а отримання відповіді на повідомлення відбувається через декілька секунд або хвилин.

Розглянути план уроку.

1. Поняття інтерактивного спілкування.

2. Основні компоненти для функціонування повноцінного інтерактивного спілкування.

3. Види служб інтерактивного спілкування.

4. Правила участі в інтерактивному спілкуванні.

5. Робота в програмі Intranet Chat.

6. Закріплення вивченого матеріалу.

Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

Інтерактивне спілкування – це обмін повідомленнями в режимі реального часу. В залежності від програм спілкування може виконуватися шляхом передавання голосу, відео зображення чи тексту. Для участі в голосовій конференції необхідно мати мікрофон і динаміки, для відео конференції – ще й відеокамеру.

Для функціонування повноцінного інтерактивного спілкування необхідні наступні компоненти:

-Сервер – програма, яка приймає повідомлення від клієнта, обробляє інформацію в ньому і відправляє їх за потрібною адресою. Працює на віддаленому комп’ютері в мережі.

-Клієнт – програма, яка відправляє повідомлення на сервер для інших абонентів та приймає повідомлення від них. Працює на локальному комп’ютері кожного співбесідника.

-Мережа – середовище, в якому передаються повідомлення. Це може бути, наприклад, Інтернет або локальна мережа на основі протоколу TCP/IP. Основні види інтерактивного спілкування:

1. Інтернет-пейджер – це програма для інтерактивного спілкування двох користувачів.

В 1996 році чотири ізраїльських програмісти створили компанію Mirabilis, за допомогою якої була створена служба ICQ (I Seek You). Служба забезпечує визначення факту перебування користувача в мережі в даний момент, встановлення з’єднання з ним, відправлення та отримання повідомлень і файлів тощо.

Найпопулярнішими програмами-клієнтами в службі ICQ є:

-ICQ

-ICQ

-Miranda

2. Чат (chat – розмова, бесіда) – інтерактивне спілкування декількох осіб.

Служба IRC (Internet Relay Chat – почергова розмова в Інтернет) забезпечує спілкування користувачів у рамках обраного каналу. Усі повідомлення, відправлені до каналу, відразу ж на ньому й відображаються.

Найпопулярнішими програмами-клієнтами в службі IRC є:

-mIRC

-Microsoft Chat

При участі в інтерактивному спілкуванні слід дотримуватись таких правил:

-Будьте ввічливі.

Пишіть коротко.

-Не «кричіть» великими літерами.

-Не повідомляйте про себе конфіденційну інформацію.

-Не погоджуйтесь на особисті зустрічі.

Intranet Chat – це програма для створення чату в локальній мережі.

Робота з програмою:

-Запуск

-Вибір ніка для спілкування.

-Відправлення повідомлень в чат.

-Використання бібліотеки смайликів.

-Створення особистих чатів.

Узагальнення і систематизація знань

1. Робота учнів в чаті з однокласниками.

2. Питання для перевірки:

-Що таке інтерактивне спілкування?

-Що означає фраза «в режимі реального часу»?

-Що таке Інтернет-пейджер?

-Що таке чат?

Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання

Вивчити конспект. Виписати в зошит правила поведінки в чаті. Повторити адресацію комп’ютерів в мережі.