Інтелект-шоу "LG-Еврика"

Матеріал з Фізмат Вікіпедії
Перейти до: навігація, пошук

Позакласний захід підготувала студентка групи МІ-53 Гуменна Марія

Мета інтелект-шоу – розвинути пізнавальну діяльність учнів у області інформатики та інших предметів, знання яких необхідні при вивченні предмету, надати учням можливість продемонструвати ці знання, свою ерудицію та захоплення.

Місце проведення: кабінет інформатики.

Хід заходу:

І. Організаційний момент.

Учитель. Любі друзі, шановні гості! Ми раді вас вітати на святі відпочинку та гарного настрою. Назва його – інтелект-шоу «LG-Еврика» і присвячене воно інформатиці. Гра складається із конкурсів, які дають можливість учням показати свої досягнення у вивченні шкільного курсу “Інформатика”, як теоретичні, так і практичні, а також продемонструвати свої ораторські здібності, загальний інтелектуальний рівень. Побажаємо їм усім успіху і надаємо слово кожному з учасників для своєї презентації (учні по черзі представляють себе).

ІІ. Визначення порядку участі у першому конкурсі.

Перед початком конкурсів необхідно визначити, у якій послідовності учні будуть обирати тему у першому конкурсі. Для цього учасникам необхідно запустити на своїх робочих комп'ютерах текстовий процесор Microsoft Word, вста¬новити шрифт розміром 72 пт. Учитель ставить учням запитання, після чого вони повинні надрукувати відповідь у текс¬товому процесорі. Чия відповідь буде ближчою до правильної, той і буде першим обирати тему. Таким чином визначається послідовність вибо¬ру теми учнями. Учень, що переміг у жеребкуванні, отримує перший заохочувальний бал.

Запитання: скільки операцій за одну секунду може виконати сучасний комп’ютер останніх модифікацій? (15 млрд. операцій).

ІІІ. Конкурс «ТЕМА»

Учням пропонується у визначеній жеребкуванням послідовності обирати тему та відповідати на її запитання без обмеження часу. Кожна правильна відповідь приносить учневі 1 бал.

Теми, що пропонуються учням:

1. Апаратна частина комп'ютера.

2. Операційна система Windows.

3. Клавіатура.

4. Комп'ютерні терміни.

5. Текстовий процесор.

Запитання до тем: Апаратна частина

1. Пристрій для виведення інформації на друк. (Принтер, плоттер)

2. Головний пристрій коми 'ютера. (Системний блок, мікропроцесор)

3. Пристрій керування та введення інформації. (Клавіатура)

4. Куди підключаються зовнішні пристрої? (До системного блоку)

5. Для чого використовують сканер? (Для введення в комп'ютер текстової та графічної інформації)

6. Пристрій виведення інформації на екран. (Монітор)

7. Які є види принтерів? (Лазерні, матричні, струменеві)

8. Для чого використовується модем? (Для підключення до глобальної мережі)

9. Допоміжний пристрій для введення інформації. (Миша)

10. Що таке трекбол? (Маніпулятор у вигляді перевернутої миші)

Запитання до теми: Операційна система Windows.

1. Як з англійської перекладається Windows? (Вікна)

2. Як правильно вимкнути комп'ютер? (Пуск/ Вимкнути комп'ютер/ Вимкнення)

3. Що таке вікно? (Прямокутна область екрана, всередині якої знаходяться об'єкти)

4. Що з'являється на екрані після завантаження ОС Windows? (Робочий стіл ) 5. Чим відрізняється ярлик від піктограми? (Ярлик тільки вказує на програму, файл, папку, використовується для їх швидкого запуску; має стрілочку)

6. Які стандартні значки знаходяться на Робочому столі? (Піктограми Мої документи, Мій комп'ютер, Кошик, Мережеве оточення, панель завдань, індикатори, кнопка ПУСК та ін.)

7. Куди відправляється файл після вилучення? (у Кошик)

8. Що відбувається при виконанні комбінації клавіші Alt + F4? (Закриття вікна, вихід з програми)

9. Які є різновиди ОС Windows? (Windows 95,98, Me, ХР)

10. Як визвати контекстне меню? (Клацнути правою кнопкою мишки)

Запитання до теми: Клавіатура

1. Enter призначена для... (Введення інформації, переходу до нового абзацу)

2. Shift призначена для... (Зміни регістру)

3. Як переключити мову за допомогою клавіатури? (Ctrl + Shift, Alt + Shift)

4. Як за міжнародним зразком називається сучасна розкладка клавіатури? (QWERTY)

5. Скільки клавіш має стандартна клавіатура? (101)

6. Caps Lock призначена для... (Пере ходу на великі літери на тривалий час)

7. Esc призначена для... (Виходу з програми)

8. F1 допомагає... (Викликати допомогу)

9. Як надрукувати лапки? (Shift + 2)

10. Назва найдовшої клавіші? (Пробіл)

Запитання до теми: Комп'ютерні терміни

1. Інформатика — це.... (Наука про інформацію, способи її отримання, збереження, передачі, обробки, захисту)

2. Інформація — це.... (Відомості, представлені у різному вигляді)

3. Вікно — це... (Прямокутна область екрана, всередині якої знаходяться об9єкти)

4. Біт — це... (Найменша одиниця виміру інформації)

5. Файл — це... (Поіменована область на носії, що містить певну інформацію)

6. Папка — це... (Сховище для інформації на носії)

7. Форматування — це... (Розподіл диску на сектори та доріжки)

8. Робочий стіл — це... (Фонова область екрану, на які розміщені об’єкти)

9. Піктограма — це... (Символ, що вказує на папку, файл, програму)

10. Буфер обміну — це... (Невидима части¬на пам'яті, що використовується для тимчасового збереження інформації)

Запитання для теми: Текстовий процесор

1. Як запустити Word? (З ярлика; відкри¬ти вже створений документ; Пуск/Програми/Microsoft Office/Microsoft Word)

2. Як вставити в документ символ, якого немає на клавіатурі? (Вставка/ Символ)

3. За допомогою якої кнопки клавіатурі можна скопіювати виділений об'єкт? (Ctrl)

4. Як зробити абзацний відступ ? (Формат / Абзац; клавішею Tab)

5. Які є панелі інструментів? (Стандартна, форматування, малювання, настроювання зображення, рецензування та ін.)

6. Що таке «Тіmes New Roman » або «Arial» ? (Гарнітури шрифтів)

7. Де можна побачити скільки сторінок має документ? (У рядку стану вікна текстового процесора)

8. Яке розширення зазвичай має документ Word? (.doc)

9. Які є види вирівнювання тексту? (За лівим краєм, за правим краєм, по центру, за шириною)

10. Що таке форматування? (Зміна зовнішнього вигляду документа)

ІV. Конкурс «СТЕРТІ СЛОВА»

У комп'ютер забрався вірус та стер окремі слова в словосполученнях.

Учням необхідно продовжити словосполучення, пов'язані з інформатикою. Правильна відповідь оцінюється 1 балом за кожне словосполучення.

Гравець 1:

1. Системний ... (блок).

2. Мої... (документи).

3. Лазерний... (принтер).

4. Персональний... (комп'ютер).

5. Жорсткий... (диск).

Гравець 2:

1. Панель... (управління, завдань).

2. Компакт... (диск).

3. Мій... (комп'ютер).

4. Операційна... (система).

5. Графічний... (інтерфейс, редактор).

Гравець 3:

1. Робочий ... (стіл).

2. Електронна ... (пошта, таблиця).

3. Текстовий... (редактор, процесор).

4. Комп'ютерна... (мережа).

5. Microsoft... (Word, Excel, Access, PowerPoint).

Гравець 4:

1. Рідкокристалічний... (монітор).

2. Кольоровий ... (принтер, монітор).

3. Напівжирний... (шрифт).

4. Права та ліва... (кнопки миші).

5. Глобальна мережа... (Інтернет).

V. Конкурс «Оратор»

Ви повинні висловити свою думку на задану проблему. Ваш виступ повинен тривати не більше трьох хвилин, до вашої уваги проблема: домашній відпочинок і комп’ютер. За і проти. Конкурс оцінюється в 5 балів.

VI. Конкурс «ПРАКТИКУМ»

Учням пропонується за 5 хв виконати практичне завдання в текстовому процесорі. Оці¬нюється швидкість та правильність. За перемогу в конкурсі — 5 балів, іншим учасникам — від 4 до 1 балів.

Завдання 1. Завантажити текстовий процесор.

2. Відкрити документ Практикум, що знаходиться у папці Мої документи, та відредагувати текст. 1. «Розріжте» рядки (кожен новий рядок починається з червоної літери)

ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИ

Можна у світі чимало зробити: Перетво¬рити зиму на літо, Можна пізнати стежки таємничі Та підкорити далеч космічну. Можна характер свій подолати, Штурмом вершини науки узяти, Можна пройти крізь пустелі та хащі.... Тільки без мами не можна ніза¬що: Все найдорожче, що є тільки з нами, — Все починається з нашої мами!

2. Відредагуйте текст (Гарнітура тексту – Arial, кегель- 16); виправте помилки.

Якк уумру, то поховайте меене на магиллі Сееред сстепу широокого нна вкраїні милій. Щоп лаани шиирокополі і дніпро, і крручі Бууло виидно, бууло чути, яяк рриве ревучий.

3. Зберегти зміни у документі та відправи ти його на дискету.

Під час виконання учасниками завдань учитель загадує вболівальникам загадки.

Загадки вболівальникам


А, Б, В, Г, Ґ і кома —

Всім, мабуть, уже відома

Така клавішна структура.

Звісно ж це... (клавіатура)


Я показую об'єкти,

Фото-, відеопроекти.

Я не плеєр, не мотор,

А звичайний... (монітор)


Якщо є складна робота,

Мусить бути лиш охота,

Бо зі мною буде толк,

Адже я — системний.« (блок)


Я магнітний бутерброд,

Та мене не з'їсть ваш рот.

Файли й папки — це дієта

Для магнітної... (дискети )


Я не нишпорю в коморах,

Не ховаюся по норах.

Ковзаю по столу трішки,

Бо комп'ютерна я ... (мишка)


Я пишу листи і вірші,

Мої тексти найгарніші.

Хай підтвердить весь народ,

Як усім потрібен ... (Word)


Я малюю діаграми,

Знаю формули й доданки.

Підрахую як годиться —

Електронна я ... (таблиця)


Нас зібралося багато,

Як же всіх порахувати?

Об'єднати всіх нас гарних

Може тільки база ... (даних)


Промені і сонце-коло

Намалюємо ми скоро.

Творчий маю я характер,

Бо графічний я ... (редактор)

VIІ. Конкурс «ВІДГАДАЙ КАРТИНКУ»

Учень повинен, не називаючи пред¬мету, зображеного на картинці, пояснити, що там зображено. Для цього учасники із вболі¬вальників обирають того, кому вони будуть пояснювати картинки. На відгадування картинок відводиться 2 хвилини.

За кожну правильно відгадану картинку — 1 бал. Якщо учень не може пояснити картин¬ку, він може перейти до наступної.

VIІІ. Конкурс «ДУЕЛЬ»

У цьому конкурсі беруть участь два учасники, що набрали найбільшу кількість балів Учням ставлять запитання, хто перший піднімає табличку «Відповідь готова», той дає .відповідь на запитання. При його помилці другий учасник має право відповісти на це запитання. За кожну правильну відповідь учаснику нараховується 1 бали.

Запитання 1. Що таке Paint? (Графічний редактор )

2. Як зберегти файл у текстовому процесорі? (Файл/ Зберегти як...)

3. Яка клавіша стирає символ ліворуч?

4. Як надрукувати №? (Shift + 3)

5. Яке ім'я у комп'ютері має дискета? (Диск 3,5 А:)

6. Як вимкнути комп'ютер (Пуск/ Вимкнути комп'ютер)

7. Ця кнопка вмикає комп'ютер та з англійської перекладається як «живлення» (Power)

8. Як створити нову папку? (Файл/ Створити/Папку)

9. Що виконує клавіша Delete? (Стирає символ праворуч від курсора та знищує виділений об'єкт ).

10. Що є спільним між папірусом, берестя¬ною грамотою, книгою, дискетою і диском? (Це носії інфорацїі)

Додаткові запитання (якщо в учасників після 10 запитань рівна кількість балів):

1. Яка функція клавіші F1. (Виклик довідки)

2. Які два види Калькулятора існують? (Звичайний та інженерний)

3. Для чого використовується текстовий процесор? (Створення та редагування тексту, вставка таблиць та малюнків та ін.)

4. Який пристрій комп'ютера може шкідливо діяти на здоров'я людини? (Монітор)

Нагородження переможця та учасників гри.

Дякуємо за цікаву гру учасникам інтелект-шоу “LG-ЕВРИКА”, а також залу за активну підтримку конкурсантів. На цьому наше інтелект-шоу завершується. Бажаємо всім досягнути таких знань та умінь, які продемонстрували перед нами учасники гри «LG-ЕВРИКА». Всім удачі!